תנ"ך - על־כן
קרא
לבאר
באר
לחי
ראי
הנה
בין־קדש
ובין
ברד:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
עַל־כֵּן֙
קָרָ֣א
לַבְּאֵ֔ר
בְּאֵ֥ר
לַחַ֖י
רֹאִ֑י
הִנֵּ֥ה
בֵין־קָדֵ֖שׁ
וּבֵ֥ין
בָּֽרֶד:
(בראשית פרק טז פסוק יד)
עַל־כֵּן
קָרָא
לַבְּאֵר
בְּאֵר
לַחַי
רֹאִי
הִנֵּה
בֵין־קָדֵשׁ
וּבֵין
בָּרֶד:
(בראשית פרק טז פסוק יד)
על־כן
קרא
לבאר
באר
לחי
ראי
הנה
בין־קדש
ובין
ברד:
(בראשית פרק טז פסוק יד)
על־כן
קרא
לבאר
באר
לחי
ראי
הנה
בין־קדש
ובין
ברד:
(בראשית פרק טז פסוק יד)
עַל
כֵּין
קְרָא
לְבֵירָא
בֵּירָא
דְמַלאַך
קַיָמָא
אִתַּחזִי
עֲלַהּ
הָא
הִיא
בֵין
רְקַם
וּבֵין
חַגרָא
:
באר
לחי
ראי
-
כתרגומו:
"דמלאך
קיימא
אתחזי
עלה".
ובאר
לחי
-
לאשר
יהיה
חי
לשנה
האחרת
,
כטעם
"כה
לחי"
(ש"א
כה
,
ו).
כי
בכל
שנה
היו
חוגגים
הישמעאלים
אל
הבאר
הזאת;
גם
יקרא
'באר
זמזם'.
על
כן
קרא
לבאר
-
קרא
הקורא
לאותו
הבאר
,
שנגלה
עליו
המלאך
להגר
,
באר
לחי
רואי
,
לטעם
שאמרה
הגר:
"אתה
אל
ראי"
(לעיל
,
יג).
המלאך
הוא
חי
לעולם
,
לפיכך
אמר
לחי
,
והבאר
הזה
הוא
העין
שזכר
למעלה
(ראה
לעיל
,
ז).
הנה
בין
קדש
ובין
ברד
-
נתן
סימן
לבאר
הזה
,
אנה
הוא
,
לפי
שכשיראה
אדם
אותו
,
יתן
שבח
למקום
שבחר
בצדיקים.
כי
לאהבתו
את
אברהם
שלח
מלאך
אפלו
לשפחתו
,
ואע"פ
שלא
היתה
הולכת
בשליחותו.
וברד
הוא
"שור"
שזכר
למעלה
(שם);
ושני
שמות
היו
לו
,
לפיכך
זכר
את
שניהם.
וכן
תרגם
אנקלוס
שניהם
"חגרא".
באר
לחי
רואי
-
רוצה
לומר
,
שכבר
יחסה
לשם
יתעלה
הבאר
ההוא
שמצאה
שם
הנביא
שהודיעה
זאת
הנבואה
,
ולזה
אמרה
,
שזה
הבאר
הוא
למי
שהוא
חי
וקיים
תמיד
,
שהוא
רואי.
ולפי
ששמעה
,
שהנביא
ההוא
אמר
לה
שישמע
השם
ענייהּ
,
והודיעה
באמצעות
הנביא
מה
שיקרה
לה
,
קראה
השם
יתעלה
הדובר
אליה
באמצעות
הנביא:
אל
רואי
-
רוצה
לומר
,
שהוא
רואה
הכל
,
עד
שכבר
שלח
נביאו
אליה
שם
,
כי
תמהה
על
ראותה
הנביא
במקום
ההוא;
על
כן
קרא
הקורא
לבאר
ההוא
,
אשר
בא
אליה
בו
דְבַר
הנביא:
באר
לחי
רואי.