תנ"ך - המול
׀
ימול
יליד
ביתך
ומקנת
כספך
והיתה
בריתי
בבשרכם
לברית
עולם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
הִמּ֧וֹל
׀
יִמּ֛וֹל
יְלִ֥יד
בֵּיתְךָ֖
וּמִקְנַ֣ת
כַּסְפֶּ֑ךָ
וְהָיְתָ֧ה
בְרִיתִ֛י
בִּבְשַׂרְכֶ֖ם
לִבְרִ֥ית
עוֹלָֽם:
(בראשית פרק יז פסוק יג)
הִמּוֹל
׀
יִמּוֹל
יְלִיד
בֵּיתְךָ
וּמִקְנַת
כַּסְפֶּךָ
וְהָיְתָה
בְרִיתִי
בִּבְשַׂרְכֶם
לִבְרִית
עוֹלָם:
(בראשית פרק יז פסוק יג)
המול
׀
ימול
יליד
ביתך
ומקנת
כספך
והיתה
בריתי
בבשרכם
לברית
עולם:
(בראשית פרק יז פסוק יג)
המול
׀
ימול
יליד
ביתך
ומקנת
כספך
והיתה
בריתי
בבשרכם
לברית
עולם:
(בראשית פרק יז פסוק יג)
מִגזָר
יִגזַר
יְלִיד
בֵּיתָך
וּזבִין
כַּספָּך
וִיהֵי
קְיָמִי
בִּבסַרכוֹן
לִקיָם
עָלַם
:
המל
ימול
יליד
וגו'
-
כאן
כפל
עליו;
ולא
אמר
'לשמונה
ימים'
,
ללמדך
שיש
יליד
בית
נמול
לאחר
[שמונה]
,
כמו
שמפורש
במסכת
שבת
(קלה
,
ב).
ימול
לכם
-
מבנין
'נפעל'
,
וכן
המול
ימול.
ומה
טעם
לאמר
המול
ימול
יליד
ביתך
פעם
שנית?
וכן
הפירוש:
ובן
שמונת
ימים
ימול
לכם
-
כל
מי
שהוא
לכם
,
מזרעכם;
גם
כן
כל
יליד
בית
או
מקנת
כסף.
ואתה
אברהם
,
המול
ימול
יליד
ביתך
ומקנת
כספך
-
היום
,
ואם
הם
גדולים.
המל
ימול
-
זהו
שאמר
לאברהם
,
שימולו
כל
בני
ביתו
עמו
,
כי
כבר
אמר
'לזרעו'
בפסוק
שלפני
זה.
ואמר
לו
שימולו
בני
ביתו
עמו;
כמו
שלמדם
דרך
יי'
,
כן
יעשו
זו
המצוה
שצוהו
האל
,
כי
לא
יתכן
שיהיו
בביתו
שתי
אמונות
ולא
שני
גוים
,
שיהיו
מקצתם
מולים
ומקצתם
אינם
מולים.
בבשרכם
-
והעבדים
יליד
בית
ומקנת
כסף
בכלל
,
כי
שלהם
הם.
והנה
באר
השם
לאברהם
,
שזה
הברית
אשר
צוהו
עליו
הוא
המלה
,
רוצה
לומר
,
שימול
בשר
ערלתו
,
הוא
וזרעו
אחריו
לדורותם
,
והיא
תהיה
לאות
ברית
ביניהם
ובין
השם
יתעלה.
וצוהו
שימול
כל
זכר
מזרעו
בן
שמנה
ימים
,
ואפילו
ילידי
ביתם
ומקנת
כספם
,
והם
העבדים
הקנויים
להם
שאינם
מזרעם
,
צוהו
שימולו
בני
שמונת
ימים.
וצוה
אברהם
שימול
ילידי
ביתו
ומקנת
כספו
הנמצאים
אתו
,
בדרך
שלא
ישאר
בביתו
ערל
,
אם
לא
היה
פחות
משמנה
ימים.