תנ"ך - וגם
את־בן־האמה
לגוי
אשימנו
כי
זרעך
הוא:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְגַ֥ם
אֶת־בֶּן־הָאָמָ֖ה
לְג֣וֹי
אֲשִׂימֶ֑נּוּ
כִּ֥י
זַרְעֲךָ֖
הֽוּא:
(בראשית פרק כא פסוק יג)
וְגַם
אֶת־בֶּן־הָאָמָה
לְגוֹי
אֲשִׂימֶנּוּ
כִּי
זַרְעֲךָ
הוּא:
(בראשית פרק כא פסוק יג)
וגם
את־בן־האמה
לגוי
אשימנו
כי
זרעך
הוא:
(בראשית פרק כא פסוק יג)
וגם
את־בן־האמה
לגוי
אשימנו
כי
זרעך
הוא:
(בראשית פרק כא פסוק יג)
וְאַף
יָת
בַּר
אַמתָּא
לְעַמָא
אֲשַׁוֵינֵיהּ
אֲרֵי
בְרָך
הוּא
:
וגם
-
י"ג
ראשי
פסוקים
בתורה:
ראה
בר'
יג
,
ה.
על
אודת
בנו
-
שיצא
לתרבות
רעה;
ופשוטו:
על
שאומרת
לו
לשלחו;
זה
לשון
רבנו
שלמה.
והנכון
בעיני
,
כי
הכתוב
ספר
בכבוד
אברהם
,
ואמר
שלא
היה
הדבר
רע
מאד
בעיניו
מפני
חשק
פילגשו
וחפצו
בה
,
ואלו
אמרה
לו
שתגרש
האמה
בלבד
היה
עושה
כרצון
שרה
,
אבל
מפני
בנו
חרה
לו
מאד
ולא
רצה
לשמוע
אליה.
והקדוש
ברוך
הוא
אמר
לו
,
שלא
ירע
בעיניו
על
הנער
ולא
על
האמה
כלל
,
וישמע
לקול
שרה
,
כי
ביצחק
לבדו
יקרא
שמו
,
וישמעאל
לא
יקרא
לו
זרע.
ומפני
שהיה
אברהם
מפחד
עליו
,
שלא
יקראנו
אסון
בשלחו
אותו
ממנו
,
אמר
כי
ישימנו
לגוי
,
ויברכנו
,
מפני
שהוא
זרעו
באמת.
וגם
את
בן
האמה
-
אל
תדאג
עליו
אם
יצא
מביתיך
,
כי
לגוי
אשימנו
,
לפי
שהוא
זרעך.
ויעד
אותו
שישׂים
בן
האמה
לגוי
,
מפני
היותו
זרעו
,
כי
לא
היה
ישמעאל
ראוי
לברכה
,
אם
לא
מפני
היותו
בן
אברהם.
והנה
היה
סבה
מהשם
יתעלה
לגרש
ישמעאל
מעל
יצחק
,
כדי
שלא
ילמד
יצחק
ממעשיו
הרעים
,
ויִמָּנַע
מפני
זה
שלמותו.