תנ"ך - ויגר
אברהם
בארץ
פלשתים
ימים
רבים:
פ
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיָּ֧גָר
אַבְרָהָ֛ם
בְּאֶ֥רֶץ
פְּלִשְׁתִּ֖ים
יָמִ֥ים
רַבִּֽים:
פ
(בראשית פרק כא פסוק לד)
וַיָּגָר
אַבְרָהָם
בְּאֶרֶץ
פְּלִשְׁתִּים
יָמִים
רַבִּים:
פ
(בראשית פרק כא פסוק לד)
ויגר
אברהם
בארץ
פלשתים
ימים
רבים:
פ
(בראשית פרק כא פסוק לד)
ויגר
אברהם
בארץ
פלשתים
ימים
רבים:
פ
(בראשית פרק כא פסוק לד)
וְאִתּוֹתַב
אַברָהָם
בַּאֲרַע
פְּלִשׁתָּאֵי
יוֹמִין
סַגִּיאִין
:
ימים
רבים
-
מרובים
על
של
חברון:
בחברון
עשה
עשרים
וחמש
שנים
,
וכאן
עשרים
ושש.
בסדר
עולם
(סע"ר
א).
כיצד?
בן
שבעים
וחמש
שנה
בצאתו
מחרן;
אותה
שנה
"ויבא
וישב
באלני
ממרא"
(בר'
יג
,
יח)
,
שלא
מצינו
שנתישב
קודם
לכן
,
אלא
,
"הלוך
ונסוע"
(בר'
יב
,
ט)
,
[שנאמר:
"ויעבור
אברם"
(בר'
יב
,
ו)
,
"ויעתק
משם"
(שם
,
ח)
,
"ויהי
רעב
בארץ
וירד
אברם
מצרימה"
(שם
,
י);]
ובמצרים
לא
עשה
אלא
שלשה
חדשים
,
שהרי
שְלָחוֹ
פרעה
מיד
,
"וילך
למסעיו"
(בר'
יג
,
ג)
,
עד
"ויבא
וישב
באלני
ממרא
אשר
בחברון"
(בר'
יג
,
יח)
,
שם
ישב
עד
שנהפכה
סדום;
ומיד:
"ויסע
משם
אברהם"
(בר'
כ
,
א)
מפני
בושה
של
לוט
,
ובא
לארץ
פלשתים;
ובן
תשעים
ותשע
היה
,
שהרי
בשלישי
למילתו
באו
אצלו
המלאכים;
הרי
עשרים
וחמש
שנה;
וכאן
כתיב:
ימים
רבים
-
מרובים
על
הראשונים
,
ולא
בא
הכתוב
לסתום
אלא
לפרש
,
ואם
היו
מרובים
עליהם
שתי
שנים
או
יותר
היה
מפרשם;
על
כרחיך
אין
יתרין
יותר
משנה
,
הרי
עשרים
ושש
שנה;
מיד
יצא
משם
וחזר
לחברון
,
ואותה
שנה
קדמה
לפני
עקדתו
של
יצחק
שתים
עשרה
שנה.
ויגר
-
עמד
שם
ימים
רבים
,
כי
היה
לו
ברית
עם
אבימלך
,
ולא
היה
מפחד
מאדם.
וברוב
ארץ
פלשתים
היא
ארץ
שְבֵעָה
,
כמו
שראינו
בשונמית
שישבה
שם
מפני
הרעב
שבע
שנים
(ראה
מ"ב
ח
,
ב).
וכבר
גר
אברהם
קודם
זה
בארץ
פלשתים
ימים
רבים.
ואולם
אמר
זה
,
כי
אע"פ
שעמד
שם
אברהם
ימים
רבים
,
לא
רצה
להשתקע
שם
,
כי
לא
היה
מארץ
כנען
,
אבל
גר
שם
עד
שנמצא
לו
מקום
נאות
,
סמוך
לארץ
ההיא
,
בארץ
כנען
,
והוא
באר
שבע.
(אחת
עשרה
תועלות
לפרשת
'וירא'
,
חלק
שלישי
-
בקובץ
רלב"ג
תועלות).