תנ"ך - ויזרע
יצחק
בארץ
ההוא
וימצא
בשנה
ההוא
מאה
שערים
ויברכהו
ה':
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיִּזְרַ֤ע
יִצְחָק֙
בָּאָ֣רֶץ
הַהִ֔וא
וַיִּמְצָ֛א
בַּשָּׁנָ֥ה
הַהִ֖וא
מֵאָ֣ה
שְׁעָרִ֑ים
וַֽיְבָרֲכֵ֖הוּ
יְהוָֽה:
(בראשית פרק כו פסוק יב)
וַיִּזְרַע
יִצְחָק
בָּאָרֶץ
הַהִוא
וַיִּמְצָא
בַּשָּׁנָה
הַהִוא
מֵאָה
שְׁעָרִים
וַיְבָרֲכֵהוּ
יְהוָה:
(בראשית פרק כו פסוק יב)
ויזרע
יצחק
בארץ
ההוא
וימצא
בשנה
ההוא
מאה
שערים
ויברכהו
ה':
(בראשית פרק כו פסוק יב)
ויזרע
יצחק
בארץ
ההוא
וימצא
בשנה
ההוא
מאה
שערים
ויברכהו
יהוה:
(בראשית פרק כו פסוק יב)
וּזרַע
יִצחָק
בְּאַרעָא
הַהִיא
וְאַשׁכַּח
בְּשַׁתָּא
הַהִיא
עַל
חַד
מְאָה
בִּדשַׁעֲרוּהִי
וּבָרְכֵיהּ
יְיָ
:
בארץ
ההיא
-
אע"פ
שאינה
חשובה
כארץ
ישראל
עצמה
,
כארץ
שבעה
גוים.
בשנה
ההיא
-
אע"פ
שאינה
כתקנה
,
שהיתה
שנת
רעבון.
(ראה
ב"ר
סד
,
ו).
[בארץ
ההוא
,
בשנה
ההוא
-
שניהם
למה?
לומר
שהארץ
קשה
והשנה
קשה].
מאה
שערים
-
שאמדוה
כמה
ראויה
לעשות
,
ועָשַת
על
אחד
שאמדוה
מאה.
ורבותינו
אמרו
(ב"ר
סד
,
ו):
אומד
זה
למעשרות
היה.
בארץ
ההיא
-
אעפ"י
שהארץ
קשה
היא.
בשנה
ההיא
-
אעפ"י
שהיא
שנת
בצורת
ורעבון.
מאה
שערים
-
שדה
ששיערוהו
שיוציא
כור
אחד
,
הוציא
מאה
כורין.
מאה
שערים
-
בדברי
קדמונינו
(משנה
פאה
א
,
א;
ב"ר
סד
,
ו):
שיעור
,
כי
מצא
מאה
משיעור
הזרע;
והיא
מגזרת
"כמו
שער
בנפשו"
(מש'
כג
,
ז).
מאה
שערים.
מאה
-
על
מה
שהיה
משער
מן
הזריעה
שתצא
משם
,
היה
מוצא
על
אחד
-
מאה;
וכמדומה
מאה
לאו
דווקא.
ויזרע.
מאה
שערים
-
מאה
ממה
שֶשִעֲרו
שיצא
ממה
שזרע;
מצא
במה
שאסף
מאה
חלקים
יותר
ממה
ששערו
בני
אדם
שיצא
מן
הזרע
ההוא.
ויברכהו
יי'
-
הצליחו
בכל
מעשי
ידיו.
וזה
היה
סבה
שנתיישב
שם
יצחק
,
וזרע
בארץ
ההיא
,
ומצא
בשנה
ההיא
,
שהיתה
שנת
רעבון
,
מאחד
ממה
שזרע
מאה;
וזה
ממה
שיורה
על
רוב
הצלחתו
והשגחת
השם
בו.
וברכהו
השם
יתעלה
,
וגדל
מאד
בקניניו
,
ויהי
לו
מקנה
צאן
ובקר
ועבדה
רבה.
ומרוב
הצלחתו
קנאו
בו
פלישתים
,
והכעיסוהו
במה
שעשו
כנגדו;
וזה
,
שהם
סתמו
כל
הבארות
אשר
חפרו
עבדי
אביו
,
שהיו
שותים
מהם
המקנה
,
למען
יסור
משם
,
עד
שאבימלך
בעצמו
צוהו
שיצא
מארצו.