תנ"ך - ויעל
משם
באר
שבע:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיַּ֥עַל
מִשָּׁ֖ם
בְּאֵ֥ר
שָֽׁבַע:
(בראשית פרק כו פסוק כג)
וַיַּעַל
מִשָּׁם
בְּאֵר
שָׁבַע:
(בראשית פרק כו פסוק כג)
ויעל
משם
באר
שבע:
(בראשית פרק כו פסוק כג)
ויעל
משם
באר
שבע:
(בראשית פרק כו פסוק כג)
וּסלֵיק
מִתַּמָן
לִבאֵר
שָׁבַע
:
ויעל
משם
באר
שבע
-
כי
היה
מתיירא
מהם
,
שכן
מוכיח
,
שאמר
לו
הקדוש
ברוך
הוא
"אל
תירא
כי
אתך
אני"
(ראה
להלן
,
כד);
נמצא
שהיה
מתיירא.
ויעל
-
וקרוב
היה
,
כמו
שכתבנו
(לעיל
,
כב).
ומה
שאמר
ויעל
,
כי
ארץ
ישראל
המוחזקת
היתה
עליונה
לארץ
פלשתים
,
כמו
שאמר
"ויעלו
פלשתים"
(שו'
טו
,
ט);
"ויאמר
שאול
נרדה
אחרי
פלשתים"
(ש"א
יד
,
לו);
וכן
בכל
מקום.
וכל
הספורים
האלה
בחפירת
הבארות
ובקריאת
השמות
,
להודיע
כי
בארץ
ישראל
המוחזקת
היה
חופר
בארות
כרצונו
,
ואין
מוחה
בידו
,
וכן
קורא
שמות
כרצונו
,
והיו
בני
המקום
קוראים
אותם
כן.
וכן
אברהם
,
כמו
שכתבנו
(בר'
כא
,
לא).
וכל
זה
היה
להם
לאות
ולסימן
,
מה
שיעדם
האל
לתת
הארץ
לזרעם.
אבל
ארץ
פלשתים
,
אע"פ
שהיא
מארץ
ישראל
,
לא
הוחזקה
בידם
,
לפיכך
רבו
עמהם
על
הגבול.
וכל
זה
להודיעם
,
כי
לבניהם
לא
תהיה
מוחזקת
בידם
כולה;
אע"פ
שחלקוה
,
לא
הוחזקה
בידם
עד
באחרונה
לימות
המשיח
,
כמו
ארץ
שלשה
גוים
-
"את
הקיני
ואת
הקניזי
ואת
הקדמוני"
(בר'
טו
,
יט).
והנה
נסתלק
משם
ועלה
לבאר
שבע
,
ונראה
אליו
השם
יתעלה
בלילה
ההוא
שבא
שם
,
ויאמר:
אנכי
אלהי
אברהם
אביך
,
אל
תירא
מההתנגדות
שמצאת
,
שיהיו
ענייניך
ברע
,
כי
השגחתי
תדבק
בך
,
וברכתיך
והרבתי
את
זרעך
בעבור
אברהם
עבדי
-
רוצה
לומר
,
שמצד
אברהם
תדבק
בך
השגחה
יותר
עצומה
מההשגחה
הראויה
להיות
לך
מצדך.