תנ"ך - ויהי׀
ביום
ההוא
ויבאו
עבדי
יצחק
ויגדו
לו
על־אדות
הבאר
אשר
חפרו
ויאמרו
לו
מצאנו
מים:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיְהִ֣י׀
בַּיּ֣וֹם
הַה֗וּא
וַיָּבֹ֙אוּ֙
עַבְדֵ֣י
יִצְחָ֔ק
וַיַּגִּ֣דוּ
ל֔וֹ
עַל־אֹד֥וֹת
הַבְּאֵ֖ר
אֲשֶׁ֣ר
חָפָ֑רוּ
וַיֹּ֥אמְרוּ
ל֖וֹ
מָצָ֥אנוּ
מָֽיִם:
(בראשית פרק כו פסוק לב)
וַיְהִי׀
בַּיּוֹם
הַהוּא
וַיָּבֹאוּ
עַבְדֵי
יִצְחָק
וַיַּגִּדוּ
לוֹ
עַל־אֹדוֹת
הַבְּאֵר
אֲשֶׁר
חָפָרוּ
וַיֹּאמְרוּ
לוֹ
מָצָאנוּ
מָיִם:
(בראשית פרק כו פסוק לב)
ויהי׀
ביום
ההוא
ויבאו
עבדי
יצחק
ויגדו
לו
על־אדות
הבאר
אשר
חפרו
ויאמרו
לו
מצאנו
מים:
(בראשית פרק כו פסוק לב)
ויהי׀
ביום
ההוא
ויבאו
עבדי
יצחק
ויגדו
לו
על־אדות
הבאר
אשר
חפרו
ויאמרו
לו
מצאנו
מים:
(בראשית פרק כו פסוק לב)
וַהֲוָה
בְּיוֹמָא
הַהוּא
וַאֲתוֹ
עַבדֵי
יִצחָק
וְחַוִיאוּ
לֵיהּ
עַל
עֵיסַק
בֵּירָא
דַּחֲפַרוּ
וַאֲמַרוּ
לֵיהּ
אַשׁכַּחנָא
מַיָא
:
ויהי
ביום
ההוא
-
ב':
בר'
כו
,
לב;
ש"א
ג
,
ב.
ויגדו
-
ד'
חסר:
*בר'
כו
,
לב;
מה
,
כו;
מ"ב
ז
,
טו;
יח
,
לז.
וכל
שופטים
ושמואל
דכותהון
בר
מן
ב':
ש"א
יא
,
ט;
יד
,
לג.
ויגדו
ד'
חס'
ויגדו
לו
על
אדות
הבאר
ויגדו
לו
לאמר
עוד
יוסף
חי
וילכו
אחריהם
עד
הירדן
ויגדו
לו
דברי
רבשקה.
וכל
שפטים
ושמואל
דכותהון
ב'
מ'
ב'
חטאים
לאנשי
יביש.
ויהי
ביום
ההוא
-
ב';
ויגדו
-
ד'
חס'.
ויבאו
עבדי
יצחק
ויגידו
לו
על
אודות
הבאר
אשר
חפרו
-
הוא
האמור
בו
למעלה
"ויכרו
שם
עבדי
יצחק
באר"
(לעיל
,
כה)
,
כי
החלו
לחפור
אותו
,
ובא
אבימלך
אליו
בימים
ההם
,
וביום
הברית
,
בלכתם
ממנו
,
בשרוהו
כי
מצאו
מים.
וקרוב
לי
,
שהוא
הבאר
שכרה
אברהם
ונתן
לו
שבע
כבשות
לעדה
(בר'
כא
,
ל)
,
כי
סתמוהו
פלשתים
עם
האחרים
,
וישב
יצחק
ויחפור
אותו
,
ויקרא
לו
גם
הוא
שֵם
כַּשֵם
אשר
קרא
לו
אביו
,
ו"על
כן
שם
העיר
באר
שבע"
(להלן
,
לג)
-
על
שם
הבאר
אשר
קראוהו
כן
האב
והבן
,
כי
שם
נשבעו
שניהם
(ע"פ
בר'
כא
,
לא).
והבאר
הזאת
להם
תרמוז
על
משכן
שילה
,
ופלשתים
סתמוהו
בהלקח
הארון
(ראה
ש"א
ד
,
יא)
,
וחזר
וחפרו
,
כי
כן
השיבו
הארון
עם
הדֹרון
לאלהים
(ראה
ש"א
ו
,
יא).
ויהי
ביום
ההוא
-
קודם
נסעם
מאתו.
והיה
זה
סבה
מאת
האל
,
כדי
שיראו
עוד
בהצלחתו
וייראו
ממנו.
ויהי
ביום
ההוא
,
באו
עבדי
יצחק
והגידו
לו
שחפרו
באר
ומצאו
מים
,
והנה
קרא
יצחק
שֵם
הבאר
ההוא:
שבעה
,
(על
שם)
מצד
השבועה
אשר
נשבעו
שם
שניהם;
ולהורות
על
רבוי
המים
הנובעים
ממנו
,
כאלו
אמר
,
שכבר
יצאו
מהבאר
ההוא
מהמים
כמו
שיצאו
מבארות
רבים.
וזאת
היתה
אחת
מהסבות
להיות
שם
העיר:
באר
שבע
,
כמו
שנתפרסם
בעת
מתן
תורה.