תנ"ך - ותען
רחל
ולאה
ותאמרנה
לו
העוד
לנו
חלק
ונחלה
בבית
אבינו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַתַּ֤עַן
רָחֵל֙
וְלֵאָ֔ה
וַתֹּאמַ֖רְנָה
ל֑וֹ
הַע֥וֹד
לָ֛נוּ
חֵ֥לֶק
וְנַחֲלָ֖ה
בְּבֵ֥ית
אָבִֽינוּ:
(בראשית פרק לא פסוק יד)
וַתַּעַן
רָחֵל
וְלֵאָה
וַתֹּאמַרְנָה
לוֹ
הַעוֹד
לָנוּ
חֵלֶק
וְנַחֲלָה
בְּבֵית
אָבִינוּ:
(בראשית פרק לא פסוק יד)
ותען
רחל
ולאה
ותאמרנה
לו
העוד
לנו
חלק
ונחלה
בבית
אבינו:
(בראשית פרק לא פסוק יד)
ותען
רחל
ולאה
ותאמרנה
לו
העוד
לנו
חלק
ונחלה
בבית
אבינו:
(בראשית פרק לא פסוק יד)
וַאֲתֵיבַת
רָחֵל
וְלֵאָה
וַאֲמַרָא
לֵיהּ
הַעוֹד
לַנָא
חוּלָק
וְאַחסָנָא
בְּבֵית
אֲבוּנָא
:
בבית
-
אבינו
-
ב':
בר'
לא
,
יד;
שו'
יא
,
ב.
ותאמרנה
-
ל'
מל'
בתור';
בבית
אבינו
-
ב'
לא
תנחל.
העוד
לנו
חלק
וגו'
-
למה
נעכב
על
ידך
מלשוב
,
כלום
אנו
מיחלות
לירש
מנכסי
אבינו
בין
הזכרים?!
העוד
לנו
חלק
וגו'
-
מה
אנו
ממתינות
כאן
,
העוד
לנו
חלק
במה
שיש
לו
,
שנמתין
ליקח
חלקינו?
ותען
רחל
ולאה
-
כמו
"ויבא
משה
ואהרן"
(שמ'
י
,
ג).
ורחל
היתה
ראשונה
למענֶה
,
כי
היתה
אוהבת
את
יעקב
מאד
,
כמו
שהוא
היה
אוהב
אותה.
ותען
רחל
ולאה:
הנה
אין
לנו
עוד
חלק
ונחלה
בבית
אבינו
-
רוצה
לומר
,
שאין
לנו
תקוה
שיתן
לנו
מקנייניו
,
וזה
,
כי
נחשבנו
לו
נכריות
,
כי
מכרנו
ואכל
כספינו.
וזה
,
שמה
שהיה
ראוי
ליעקב
בעבודתו
ארבע
עשרה
שנה
לא
נתן
אותו
לבנותיו
,
אך
עכבו
לעצמו
,
וזה
בתכלית
הזרות
,
כי
הנדר
והמוהר
והמתן
שיתן
הבעל
ראוי
שיהיה
לאשתו.