תנ"ך - ולא
נטשתני
לנשק
לבני
ולבנתי
עתה
הסכלת
עשו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְלֹ֣א
נְטַשְׁתַּ֔נִי
לְנַשֵּׁ֥ק
לְבָנַ֖י
וְלִבְנֹתָ֑י
עַתָּ֖ה
הִסְכַּ֥לְתָּֽ
עֲשֽׂוֹ:
(בראשית פרק לא פסוק כח)
וְלֹא
נְטַשְׁתַּנִי
לְנַשֵּׁק
לְבָנַי
וְלִבְנֹתָי
עַתָּה
הִסְכַּלְתָּ
עֲשׂוֹ:
(בראשית פרק לא פסוק כח)
ולא
נטשתני
לנשק
לבני
ולבנתי
עתה
הסכלת
עשו:
(בראשית פרק לא פסוק כח)
ולא
נטשתני
לנשק
לבני
ולבנתי
עתה
הסכלת
עשו:
(בראשית פרק לא פסוק כח)
וְלָא
שְׁבַקתַּנִי
לְנַשָׁקָא
לִבנַי
וְלִבנָתַי
כְּעַן
אַסכֵּילתָּא
לְמַעֲבַד
:
עשו
-
ד'
(בכתיבים
שונים):
בר'
לא
,
כח;
נ
,
כ;
תה'
קא
,
ג;
מש'
כא
,
ג.
הסכלת
עשו
-
שם
הפועל
,
והוא
סמוך;
ויחסר
'זה'
או
'כן'.
עתה
הסכלת
עשו
-
עד
השתא
הייתה
חכם
,
וחָכַמְתָ
גבי
עשו
בבכורה
ובברכה
,
וגם
עימי
נהגת
בחכמה
,
אבל
עתה
הסכלת
עשה.
ולא
נטשתני.
לבני
-
בני
בנים
ובני
בנות
הרי
הן
כבנים.
עשו
-
בו"ו
כמו
בה"א
,
והוא
מקור.
ומה
שאמר
עתה
,
רוצה
לומר:
אע"פ
שאתה
חכם
,
עתה
היית
סכל
בזה
הדבר.
ויאמר
לבן
ליעקב:
מה
עשית
,
ונעלמת
ממני
,
ונהגת
בנותי
כשבויות
חרב
-
שלא
הלך
עמהם
אחד
מאוהביהם
וקרוביהם
ואנשי
מקומם
-
למה
נחבאת
לברוח
,
והעלמת
ממני
ולא
הגדת
לי
,
וכבר
הייתי
משלח
אותך
בשמחה
ובשירים
ובתוף
ובכנור
לכבודך
ולכבוד
בנותי
,
ולא
נטשתני
לנשק
לבני
ולבנותי;
עתה
הסכלת
עשה.
הנה
באמת
יש
לי
כח
לעשות
עמכם
רע
ולאנוס
אתכם
לשוב
,
אך
אלהי
אביכם
אמש
הזהירני
שאשמור
מדבר
עמך
מטוב
עד
רע
להשיב
אותך
,
ולזה
אין
רצוני
להכריח
אותך
בזה
,
ואם
יש
לאל
ידי.
ועתה
יש
לך
התנצלות
מה
בלכתך
,
כי
נכסוף
נכספת
לבית
אביך
,
אבל
בלקיחתך
התרפים
אשר
לי
,
אי
זה
התנצלות
הוא
לך?
והנה
קראם
לבן
'אלהיו'
,
כי
הם
היו
מנהיגים
אותו
באופן
מה
,
כי
הנהגתו
היתה
על
פי
הקסם
שהיה
קוסם
בתרפים
ההם.