תנ"ך - ויזבח
יעקב
זבח
בהר
ויקרא
לאחיו
לאכל־לחם
ויאכלו
לחם
וילינו
בהר:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיִּזְבַּ֨ח
יַעֲקֹ֥ב
זֶ֙בַח֙
בָּהָ֔ר
וַיִּקְרָ֥א
לְאֶחָ֖יו
לֶאֱכָל־לָ֑חֶם
וַיֹּ֣אכְלוּ
לֶ֔חֶם
וַיָּלִ֖ינוּ
בָּהָֽר:
(בראשית פרק לא פסוק נד)
וַיִּזְבַּח
יַעֲקֹב
זֶבַח
בָּהָר
וַיִּקְרָא
לְאֶחָיו
לֶאֱכָל־לָחֶם
וַיֹּאכְלוּ
לֶחֶם
וַיָּלִינוּ
בָּהָר:
(בראשית פרק לא פסוק נד)
ויזבח
יעקב
זבח
בהר
ויקרא
לאחיו
לאכל־לחם
ויאכלו
לחם
וילינו
בהר:
(בראשית פרק לא פסוק נד)
ויזבח
יעקב
זבח
בהר
ויקרא
לאחיו
לאכל־לחם
ויאכלו
לחם
וילינו
בהר:
(בראשית פרק לא פסוק נד)
וּנכַס
יַעֲקֹב
נִכסְתָא
בְּטוּרָא
וּקרָא
לַאֲחוֹהִי
לְמֵיכַל
לַחמָא
וַאֲכַלוּ
לַחמָא
וּבָתוּ
בְּטוּרָא
:
ויזבח
יעקב
זבח
-
שחט
בהמות
למשתה.
לאחיו
-
לאוהביו
שעם
לבן.
לאכל
לחם
-
כל
דבר
מאכל
קרוי
לחם
,
כמו
"עבד
לחם
רב"
(דנ'
ה
,
א);
"נשחיתה
עץ
בלחמו"
(יר'
יא
,
יט).
ויזבח
יעקב
זבח
בהר
-
לכרות
ברית
עלי
זבח
,
כי
כן
דרך
,
וכתיב
"אספו
לי
חסידיי
כורתי
בריתי
עלי
זבח"
(תה'
נ
,
ה).
ויש
לפרש:
"יעקב
קרא
לו
גלעד"
(לעיל
,
מז)
-
לשון
נופל
על
הלשון
,
כי
המעשה
היה
בהר
הגלעד;
ודו"ק.
ויזבח
-
עשה
סעודה
ומשתה
,
כדי
שיאכלו
ביחד
בהפרדם
זה
מזה
,
לזכרון
הברית.
לאחיו
-
לבן
והאנשים
אשר
עמו
,
כי
כלם
אחים
ואוהבים
אחרי
הברית.
לחם
-
כלל
לכל
מאכל.
ואחרי
כן
זבח
יעקב
זבח
בהר
,
וקרא
לבני
לבן
וללבן
לאכול
לחם
עמו
,
ויאכלו
עמו
לחם
,
וילינו
לבן
ובניו
בהר.