תנ"ך - וילן
שם
בלילה
ההוא
ויקח
מן־הבא
בידו
מנחה
לעשו
אחיו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיָּ֥לֶן
שָׁ֖ם
בַּלַּ֣יְלָה
הַה֑וּא
וַיִּקַּ֞ח
מִן־הַבָּ֧א
בְיָד֛וֹ
מִנְחָ֖ה
לְעֵשָׂ֥ו
אָחִֽיו:
(בראשית פרק לב פסוק יד)
וַיָּלֶן
שָׁם
בַּלַּיְלָה
הַהוּא
וַיִּקַּח
מִן־הַבָּא
בְיָדוֹ
מִנְחָה
לְעֵשָׂו
אָחִיו:
(בראשית פרק לב פסוק יד)
וילן
שם
בלילה
ההוא
ויקח
מן־הבא
בידו
מנחה
לעשו
אחיו:
(בראשית פרק לב פסוק יד)
וילן
שם
בלילה
ההוא
ויקח
מן־הבא
בידו
מנחה
לעשו
אחיו:
(בראשית פרק לב פסוק יד)
וּבָת
תַּמָן
בְּלֵיליָא
הַהוּא
וּנסֵיב
מִן
דְּאַיתִי
בִידֵיהּ
תִּקרוּבתָּא
לְעֵשָׂו
אֲחוּהִי
:
מן
הבא
בידו
-
ברשותו;
וכן
"ויקח
את
כל
ארצו
מידו"
(במ'
כא
,
כו).
ומדרש
אגדה
(תנ"ב
וישלח
,
יא):
מן
הבא
בידו
-
אבנים
טובות
,
שאדם
צר
בצרור
ונושאם
בידו.
[דבר
אחר:
מן
הבא
בידו
-
מן
החולין;
שנטל
מעשׂר
,
כמה
דאת
אמר
"עשר
אעשרנו
לך"
(בר'
כח
,
כב)
,
והדר
לקח
מנחה].
וילן
שם
-
במחנים.
מן
הבא
בידו
-
מן
הדברים
שבאו
עמו
,
שהם
ברשותו.
מנחה
לעשו
-
כי
גם
זה
ראויה
,
בין
כוונתו
לטובה
בין
כוונתו
לרעה;
אם
כוונתו
לטובה
ובא
לכבדו
,
אף
עשו
מכבד
אותו
,
ואם
דעתו
לרעה
,
ישוב
חרונו
במנחה.
מן
הבא
בידו
מנחה
-
יאמר
כי
עשה
מנחה
מאשר
עמו
,
כי
עשרו
היה
צאן
ובקר
,
ומהם
שלח
,
כי
בדרך
היה
,
ואיננו
מקום
לשלוח
לו
כלי
כסף
וכלי
זהב
ומגדנות
(ע"פ
בר'
כד
,
נג).
וילן
-
עומד
ומצפה
תשובת
האל
על
תפלתו
,
ובין
כך
הכין
מנחה
מן
הבא
בידו;
ואחר
כן
מפרש
מה
לקח
מן
הבא
בידו
,
ואמר
"עזים"
וגו'
(להלן
,
טו).
בידו
-
ברשותו
,
וכן
"כל
אשר
יש
לו
נתן
בידו"
(ראה
בר'
לט
,
ד
,
ח).
ולא
בא
לו
המלאך
שהיה
תשובת
תפלתו
,
עד
שהכין
המנחה
ושלחה
לפניו;
וזה
להודיע
,
כי
האדם
,
כשיהיה
בעת
צרה
,
אפִלו
יהיה
צדיק
,
לא
יסמוך
על
הנס
,
אלא
ישמור
עצמו
בכל
אשר
יוכל;
ויכין
עצמו
לשלושה
דברים:
לתפלה
,
ולתת
ממון
ולמלחמה.
ועל
הכל
ישים
לבו
לאל
ויבטח
בו
,
והוא
יעשה.
וילן
שם
יעקב
בלילה
ההוא
,
ולקח
מהבא
בידו
מהקניינים
מנחה
לעשו
אחיו
,
להפיס
דעתו
ולהשלים
עמו.