תנ"ך - ויצו
את־הראשון
לאמר
כי
יפגשך
עשו
אחי
ושאלך
לאמר
למי־אתה
ואנה
תלך
ולמי
אלה
לפניך:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיְצַ֥ו
אֶת־הָרִאשׁ֖וֹן
לֵאמֹ֑ר
כִּ֣י
יִֽפְגָשְׁךָ֞
עֵשָׂ֣ו
אָחִ֗י
וּשְׁאֵֽלְךָ֙
לֵאמֹ֔ר
לְמִי־אַ֙תָּה֙
וְאָ֣נָה
תֵלֵ֔ךְ
וּלְמִ֖י
אֵ֥לֶּה
לְפָנֶֽיךָ:
(בראשית פרק לב פסוק יח)
וַיְצַו
אֶת־הָרִאשׁוֹן
לֵאמֹר
כִּי
יִפְגָשְׁךָ
עֵשָׂו
אָחִי
וּשְׁאֵלְךָ
לֵאמֹר
לְמִי־אַתָּה
וְאָנָה
תֵלֵךְ
וּלְמִי
אֵלֶּה
לְפָנֶיךָ:
(בראשית פרק לב פסוק יח)
ויצו
את־הראשון
לאמר
כי
יפגשך
עשו
אחי
ושאלך
לאמר
למי־אתה
ואנה
תלך
ולמי
אלה
לפניך:
(בראשית פרק לב פסוק יח)
ויצו
את־הראשון
לאמר
כי
יפגשך
עשו
אחי
ושאלך
לאמר
למי־אתה
ואנה
תלך
ולמי
אלה
לפניך:
(בראשית פרק לב פסוק יח)
וּפַקֵיד
יָת
קַדמָאָה
לְמֵימַר
אֲרֵי
יְעָרְעִינָך
עֵשָׂו
אֲחִי
וְיִשׁאֲלִינָך
לְמֵימַר
דְּמַן
אַתּ
וּלאָן
אַתּ
אָזֵיל
וּדמַן
אִלֵין
דִּקדָמָך
:
הראשון
-
ס"ג
(מלא
וחסר
,
לא
כולל
'הראישון'):
ראה
בר'
כה
,
כה.
הראשון
-
ס"ד
(מניין
זה
כולל
גם
'הראישון'
-
איוב
טו
,
ז).
אתה
-
כ"ו
מלעל
(בפתח):
ראה
בר'
כט
,
טו.
ולמי
-
ג':
*בר'
לב
,
יח;
ש"א
ט
,
כ;
*קה'
ד
,
ח.
ולמי
ג'
ולמי
אלה
לפניך
ולמי
כל
חמדת
ישראל
ולמי
אני
עמל.
למי
אתה
-
של
מי
אתה?
מי
שלחך?
ותרגומו:
"דמאן
את".
ולמי
אלה
לפניך
-
[ואלה
שלפניך
של
מי
הם]
,
למי
המנחה
הזאת
שלוחה?
למ"ד
משמש
בראש
התיבה
במקום
'של'
בכמה
מקומות
,
כמו
"וכל
אשר
אתה
רואה
לי
הוא"
(בר'
לא
,
מג)
-
שלי
הוא;
"ליי'
הארץ
ומלואה"
(תה'
כד
,
א).
למי
אתה
עבד?
והם
השיבו
"לעבדך
ליעקב"
(להלן
,
יט).
ושאלך
-
כמו
"כי
אהבך"
(דב'
טו
,
טז).
למי
אתה
עבד
,
ואנה
תלך
-
ולמי
אתה
הולך
,
ולמי
אֵילו
הבהמות
שלפניך?
ולפי
שימצא
אתכם
באים
בדרך
ולא
רועים
בשדות
,
ושואל
לכם
כך
,
ואמרת:
לעבדך
ליעקב
אני
עבד;
ולמה
ששאלת:
אנה
תלך
ולמי
אלה
לפניך
הבהמות?
מנחה
היא
שלוחה
לעשו
,
ולו
אני
מביא
הבהמות
שלפני.
והנה
גם
הוא
-
יעקב
,
אחרינו
-
לבא
אל
אחיו;
ולא
ירגיש
שיש
בלבי
שום
יראה
,
ולא
שמתי
לבי
על
שום
שנאה.
ויצו
-
כי
מכל
מין
ומין
עשה
עדר
אחד
ועבד
אחד
מנהיגו.
וצוה
יעקב
את
הראשון
,
שישיב
לעשו
תשובת
עבד
לאדון.
יפגָשך
-
הגימ"ל
בקמץ
מָעמד
ב'געיא'
(לא
בנוסחינו).
אלה
לפניך
-
אלה
אשר
לפניך.
וצוה
לכל
אחד
מההולכים
אחרי
העדרים
,
שיאמר
לעשו
,
כשישאלהו
למי
הוא
ולמי
מה
שלפניו:
לעבדך
ליעקב
,
מנחה
היא
שלוחה
לאדני
לעשו
,
גם
הנה
עבדך
יעקב
אחרינו.
ואולם
עשה
זה
יעקב
לשכך
חמתו
,
במה
שיראה
מהפלגת
המנחה
ומהפלגת
הכנע
יעקב
לו.