תנ"ך - ואמרת
לעבדך
ליעקב
מנחה
הוא
שלוחה
לאדני
לעשו
והנה
גם־הוא
אחרינו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְאָֽמַרְתָּ֙
לְעַבְדְּךָ֣
לְיַעֲקֹ֔ב
מִנְחָ֥ה
הִוא֙
שְׁלוּחָ֔ה
לַאדֹנִ֖י
לְעֵשָׂ֑ו
וְהִנֵּ֥ה
גַם־ה֖וּא
אַחֲרֵֽינוּ:
(בראשית פרק לב פסוק יט)
וְאָמַרְתָּ
לְעַבְדְּךָ
לְיַעֲקֹב
מִנְחָה
הִוא
שְׁלוּחָה
לַאדֹנִי
לְעֵשָׂו
וְהִנֵּה
גַם־הוּא
אַחֲרֵינוּ:
(בראשית פרק לב פסוק יט)
ואמרת
לעבדך
ליעקב
מנחה
הוא
שלוחה
לאדני
לעשו
והנה
גם־הוא
אחרינו:
(בראשית פרק לב פסוק יט)
ואמרת
לעבדך
ליעקב
מנחה
הוא
שלוחה
לאדני
לעשו
והנה
גם־הוא
אחרינו:
(בראשית פרק לב פסוק יט)
וְתֵימַר
דְּעַבדָּך
דְּיַעֲקֹב
תִּקרוּבתָּא
הִיא
דִּמשַׁלחָא
לְרִבּוֹנִי
לְעֵשָׂו
וְהָא
אַף
הוּא
אָתֵי
בָתְרַנָא
:
שלוחה
-
ג'
,
ב'
מלא
וחד
חסר:
*בר'
לב
,
יט;
מט
,
כא;
יח'
ב
,
ט.
שלוחה
ג'
ב'
מל'
וחד
חס'
ואמרת
לעבדך
ליעקב
מנחה
היא
שלוחה
נפתלי
אילה
שלחה
ואראה
והנה
יד
שלוחה
אלי.
שלוחה
-
ג'
ב'
מל'
וא'
חס'.
ואמרת
לעבדך
ליעקב
-
על
ראשון
ראשון
ועל
אחרון
אחרון:
ששאלת:
"למי
אתה"
(לעיל
,
יח)
,
לעבדך
ליעקב
אני;
וששאלת:
"למי
אלה"
(שם)
,
מנחה
היא
שלוחה
וגו'.
ותרגומו:
"דעבדך
דיעקב".
והנה
גם
הוא
אחרינו
-
יעקב.
מנחה
-
כמו
שפירשתי
בבראשית
(ד
,
ג;
ראה
פירושו
לוי'
ב
,
א).
למי
אתה
עבד
,
ואנה
תלך
-
ולמי
אתה
הולך
,
ולמי
אֵילו
הבהמות
שלפניך?
ולפי
שימצא
אתכם
באים
בדרך
ולא
רועים
בשדות
,
ושואל
לכם
כך
,
ואמרת:
לעבדך
ליעקב
אני
עבד;
ולמה
ששאלת:
אנה
תלך
ולמי
אלה
לפניך
הבהמות?
מנחה
היא
שלוחה
לעשו
,
ולו
אני
מביא
הבהמות
שלפני.
והנה
גם
הוא
-
יעקב
,
אחרינו
-
לבא
אל
אחיו;
ולא
ירגיש
שיש
בלבי
שום
יראה
,
ולא
שמתי
לבי
על
שום
שנאה.
ויצו
-
כי
מכל
מין
ומין
עשה
עדר
אחד
ועבד
אחד
מנהיגו.
וצוה
יעקב
את
הראשון
,
שישיב
לעשו
תשובת
עבד
לאדון.
יפגָשך
-
הגימ"ל
בקמץ
מָעמד
ב'געיא'
(לא
בנוסחינו).
אלה
לפניך
-
אלה
אשר
לפניך.
וצוה
לכל
אחד
מההולכים
אחרי
העדרים
,
שיאמר
לעשו
,
כשישאלהו
למי
הוא
ולמי
מה
שלפניו:
לעבדך
ליעקב
,
מנחה
היא
שלוחה
לאדני
לעשו
,
גם
הנה
עבדך
יעקב
אחרינו.
ואולם
עשה
זה
יעקב
לשכך
חמתו
,
במה
שיראה
מהפלגת
המנחה
ומהפלגת
הכנע
יעקב
לו.