תנ"ך - ויעקב
הלך
לדרכו
ויפגעו־בו
מלאכי
אלהים:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְיַעֲקֹ֖ב
הָלַ֣ךְ
לְדַרְכּ֑וֹ
וַיִּפְגְּעוּ־ב֖וֹ
מַלְאֲכֵ֥י
אֱלֹהִֽים:
(בראשית פרק לב פסוק ב)
וְיַעֲקֹב
הָלַךְ
לְדַרְכּוֹ
וַיִּפְגְּעוּ־בוֹ
מַלְאֲכֵי
אֱלֹהִים:
(בראשית פרק לב פסוק ב)
ויעקב
הלך
לדרכו
ויפגעו־בו
מלאכי
אלהים:
(בראשית פרק לב פסוק ב)
ויעקב
הלך
לדרכו
ויפגעו־בו
מלאכי
אלהים:
(בראשית פרק לב פסוק ב)
וְיַעֲקֹב
אֲזַל
לְאוֹרחֵיהּ
וְעָרַעוּ
בֵיהּ
מַלאֲכַיָא
דַייָ
:
ויעקב
-
י"ד:
ראה
בר'
כה
,
כז.
מלאכי
אלהים
-
ב':
בר'
כח
,
יב;
לב
,
ב.
ויפגעו
בו
מלאכי
אלהים
-
מלאכים
של
ארץ
ישראל
באו
לקראתו
ללוותו
לארץ.
ויפגעו
בו
-
לשומרו
,
כדכתיב
"והנה
אנכי
עמך"
(בר'
כח
,
טו).
ויפגעו
בו
מלאכי
אלהים
-
לעזרו
בדרך.
ויפגעו
בו
מלאכי
אלהים
-
נראה
שאילו
המלאכים
,
שלא
אמרו
דבר
הצריך
שנכתב
,
שלא
באו
רק
לכבודו
,
כאדם
שבא
ממקום
רחוק
ויוצאין
לקראתו
לכבדו.
ויפגעו
בו
מלאכי
אלהים
-
לשון
רבנו
שלמה:
מלאכי
ארץ
ישראל
יצאו
לקראתו;
מחנים
-
שתי
מחנות
,
של
חוצה
לארץ
באו
עמו
עד
כאן
,
ושל
ארץ
ישראל
יצאו
לקראתו.
ואני
תמה
בזה
,
שהרי
עדיין
לא
הגיע
יעקב
לארץ
,
ורחוק
היה
משם
,
ושלח
מלאכים
אל
עשו
מרחוק
,
ושם
נאמר
"ויעבר
את
מעבר
יבק"
(בר'
לב
,
כג)
,
שהוא
"יבק
הנחל
גבול
בני
עמון"
(דב'
ג
,
טז)
,
שהוא
דרומית
מזרחית
לארץ
ישראל
,
ועדין
יש
לו
לעבור
גבול
בני
עמון
ומואב
ואחר
כך
ארץ
אדום;
ותחלת
ביאתו
בארץ
בשכם
היה
,
שנאמר
"ויבא
יעקב
שלם
עיר
שכם
אשר
בארץ
כנען"
(בר'
לג
,
יח)!
אבל
היתה
המראה
הזאת
ליעקב
כאשר
בא
בגבול
אויביו
,
להודיעו
כי
רבים
אשר
אתו
מאשר
אתם
(ע"פ
מ"ב
ו
,
טז)
,
וקרא
שם
המקום
מחנים
,
כי
כן
הדרך
בשמות;
או
מחנים
-
מחנהו
ומחנה
העליונים
,
לאמר
כי
מחנהו
בארץ
כמחנה
המלאכים
,
כלם
מחנות
אלהים
,
מברכים
לו
ומודים
ביחודו.
ויעקב.
מלאכי
אלהים
-
האל
שלח
מלאכיו
אליו
להבטיחו
בדרך.
מלאכי
אלהים
-
הם
נביאים
,
כי
הנביא
יקרא
'מלאך
השם';
או
הם
מלאכי
אלהים
ממש.
(חלק
ראשון:)
"וישלח
יעקב
מלאכים
לפניו"
וגו'
(לב
,
ד)
עד
"ויבא
יעקב
שלם"
(בר'
לג
,
יח).
ויעקב
הלך
לדרכו
לשוב
לארץ
אבותיו
,
ופגעו
בו
קצת
מנביאי
הדור;
או
נראו
לו
מלאכי
השם
בנבואה.
והביאור
הראשון
הוא
יותר
נראה
,
כי
לא
מצאנו
בזה
המקום
ספור
נבואה.