תנ"ך - ויהי
בהקשתה
בלדתה
ותאמר
לה
המילדת
אל־תיראי
כי־גם־זה
לך
בן:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיְהִ֥י
בְהַקְשֹׁתָ֖הּ
בְּלִדְתָּ֑הּ
וַתֹּ֨אמֶר
לָ֤הּ
הַמְיַלֶּ֙דֶת֙
אַל־תִּ֣ירְאִ֔י
כִּֽי־גַם־זֶ֥ה
לָ֖ךְ
בֵּֽן:
(בראשית פרק לה פסוק יז)
וַיְהִי
בְהַקְשֹׁתָהּ
בְּלִדְתָּהּ
וַתֹּאמֶר
לָהּ
הַמְיַלֶּדֶת
אַל־תִּירְאִי
כִּי־גַם־זֶה
לָךְ
בֵּן:
(בראשית פרק לה פסוק יז)
ויהי
בהקשתה
בלדתה
ותאמר
לה
המילדת
אל־תיראי
כי־גם־זה
לך
בן:
(בראשית פרק לה פסוק יז)
ויהי
בהקשתה
בלדתה
ותאמר
לה
המילדת
אל־תיראי
כי־גם־זה
לך
בן:
(בראשית פרק לה פסוק יז)
וַהֲוָה
בְּקַשָׁיוּתַהּ
בְּמֵילְדַהּ
וַאֲמַרַת
לַהּ
חָיְתָא
לָא
תִדחֲלִין
אֲרֵי
אַף
דֵּין
לִיך
בַּר
:
כי
-
ה'
מלין
מן
ב'
אתין
(אחד
מחמשה
פסוקים
שיש
בהם
חמש
מלים
רצופות
בנות
שתי
אותיות):
בר'
ה
,
לב;
לה
,
יז;
ש"א
כ
,
כט;
מ"א
ג
,
כו;
נחמ'
ב
,
ב.
בהקשתה
-
ל';
כי
-
ה'
מלין
מן
ב'
אתין.
כי
גם
זה
-
נוסף
לך
על
יוסף.
ורבותינו
דרשו
(ב"ר
פב
,
ח):
עם
כל
שבט
נולדה
תאומה
,
ועם
בנימן
נולדה
תאומה
יתרה.
אל
תיראי
כי
גם
זה
לך
בן
-
כאשר
התפללת
"יוסף
יי'
לי
בן
אחר"
(בר'
ל
,
כד)
,
ולא
חפץ
להמיתך
,
אלא
קיבל
תפילתך.
ולדבר
על
לבה
נתכונה.
בהקשתה
-
מ'הבניין
הכבד
הנוסף';
והטעם
,
שהקשתה
הלידה
על
נפשה.
וכן
"ותקש"
(לעיל
,
טז)
,
רק
היא
מ'הבניין
הדגוש'
,
כמו
"ותכל
להשקותו"
(בר'
כד
,
יט).
אל
תראי
-
הטעם
,
כי
האשה
תשמח
בשמעה
כי
בן
ילדה.
ויהי.
כי
גם
זה
לך
בן
-
כמו
שאמרת:
"יוסף
יי'
לי
בן
אחר"
(בר'
ל
,
כד)
,
כן
היה
,
כי
גם
זה
בן;
ועתה
התחזקי!
והנה
כאשר
ראה
יעקב
הפסק
הנבואה
ממנו
במקום
ההוא
,
נסע
מבית
אל
ללכת
ליצחק
אביו.
והנה
היה
קרוב
מאפרת
כשילדה
רחל
,
ותקש
בלדתה
ותלד
בן.