תנ"ך - ויהי
כהיום
הזה
ויבא
הביתה
לעשות
מלאכתו
ואין
איש
מאנשי
הבית
שם
בבית:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַֽיְהִי֙
כְּהַיּ֣וֹם
הַזֶּ֔ה
וַיָּבֹ֥א
הַבַּ֖יְתָה
לַעֲשׂ֣וֹת
מְלַאכְתּ֑וֹ
וְאֵ֨ין
אִ֜ישׁ
מֵאַנְשֵׁ֥י
הַבַּ֛יִת
שָׁ֖ם
בַּבָּֽיִת:
(בראשית פרק לט פסוק יא)
וַיְהִי
כְּהַיּוֹם
הַזֶּה
וַיָּבֹא
הַבַּיְתָה
לַעֲשׂוֹת
מְלַאכְתּוֹ
וְאֵין
אִישׁ
מֵאַנְשֵׁי
הַבַּיִת
שָׁם
בַּבָּיִת:
(בראשית פרק לט פסוק יא)
ויהי
כהיום
הזה
ויבא
הביתה
לעשות
מלאכתו
ואין
איש
מאנשי
הבית
שם
בבית:
(בראשית פרק לט פסוק יא)
ויהי
כהיום
הזה
ויבא
הביתה
לעשות
מלאכתו
ואין
איש
מאנשי
הבית
שם
בבית:
(בראשית פרק לט פסוק יא)
וַהֲוָה
כְּיוֹמָא
הָדֵין
וְעָל
לְבֵיתָא
לְמִבדַּק
בִּכתָבֵי
חוּשׁבָּנֵיהּ
וְלֵית
אֱנָשׁ
מֵאֱנָשֵׁי
בֵיתָא
תַּמָן
בְּבֵיתָא
:
כהיום
-
ד':
*בר'
לט
,
יא;
*דב'
ו
,
כד;
ש"א
ט
,
יג;
יר'
מד
,
כב.
וכל
עזרא
(ונחמיה)
דכותהון.
הביתה
-
י"ט:
בר'
יט
,
י;
כד
,
לב;
לט
,
יא;
מג
,
טז
,
כו
(פעמיים);
שמ'
ט
,
יט;
יהו'
ב
,
יח;
שו'
יט
,
טו
,
יח;
ש"א
ו
,
ז;
ש"ב
יג
,
ז;
יד
,
לא;
יז
,
כ;
מ"א
יג
,
ז
,
טו;
יז
,
כג;
מ"ב
ד
,
לב;
ט
,
ו.
ואין
איש
-
ז':
*בר'
לט
,
יא;
שו'
יט
,
טו
,
יח;
ש"א
ט
,
ב;
יש'
מא
,
כח;
נ
,
ב;
נז
,
א.
כהיום
ד'
וסימנהון
ויהי
כהיום
הזה
לחיתנו
כהיום
הזה
כבאכם
העיר
ולא
יוכל
יי'
עוד.
וכל
עזרא
דכות'.
ואין
איש
ז'
ואין
איש
מאנשי
הבית
ואין
איש
מאסף
וחביר'
ואין
איש
מבני
ישראל
וארא
ואין
איש
הצדיק
אבד
מדוע
באתי
ואין
איש.
כהיום
-
ד'
וכל
עזרא
דכות';
ואין
איש
-
ז'.
ויהי
כהיום
הזה
-
כלומר:
כאשר
הגיע
יום
המיוחד
,
יום
צחוק
,
יום
איד
שלהם
,
שהלכו
כולם
לבית
עבודה
זרה
,
אמרה:
אין
לי
יום
הגון
ליזקק
ליוסף
כיום
הזה.
אמרה
להם
,
חולה
היא
ואינה
יכולה
לילך
(ראה
סוטה
לו
,
ב).
לעשות
מלאכתו
-
רב
ושמואל
,
חד
אמר:
מלאכתו
ממש
,
וחד
אמר:
לעשות
צרכיו
עמה
,
אלא
שנראית
לו
דמות
דיוקנו
של
אביו
וכו'
,
כדאיתא
במסכת
סוטה
(לו
,
ב).
להיות
עמה
-
נזהר
היה
אפילו
להתייחד
עמה
,
עד
שארע
מעשה
שנשאר
יחידי
בעל
כרחו
,
לעשות
מלאכת
צורכי
הבית
כדרכו
,
ואירע
באותו
יום
שלא
נותר
איש
בבית.
ומדרש
אגדה
(ב"ר
פז
,
ז):
שהלכו
לראות
נילוס
נהר
מצרים
שעלה
על
כל
גדותיו.
ויהי
כהיום
הזה
-
משבוע
אחד
מהיום
שהחלה
לדבר
לו
"שכבה
עמי"
(לעיל
,
ז)
,
או
מחדש
אחד
,
או
אחר
שנה
תמימה;
והוא
הנכון
בעיניי.
לעשות
מלאכתו
-
מלאכת
הבית
או
הממון.
כי
פקיד
היה
על
הכל.
ודרש
(תנח'
וישב
ט)
ואין
איש
-
דברי
יחיד
הם.
ויהי
כהיום
הזה
-
כמו
שהיום
הזה
נכון
,
כך
אמת
ונכון
שכך
היה
המעשה.
יש
לפרש:
כאשר
בא
היום
הזה.
ואין
איש
מאנשי
הבית
וגו'
-
כך
היה
מקרה
,
שכולם
יצאו.
ויהי
כהיום
הזה
-
יום
אחד
,
כמו
היום
הזה
שפצרה
בו
מאד
"לשכב
אצלה
להיות
עמה"
(לעיל
,
י);
בא
ביום
אחר
גם
כן
,
והבית
היה
פנוי
מאנשיו.
לעשות
מלאכתו
-
לפקוד
ענין
הבית
המוטל
עליו
,
וכמו
שתרגם
אנקלוס.
ויהי
כהיום
הזה
-
שהחלה
לדבר
לו
מזה
,
מהשנה
האחרת
או
מהשבוע
האחר.
לעשות
מלאכתו
-
היא
המלאכה
שצווהו
עליה
אדוניו.