תנ"ך - ויברכם
ביום
ההוא
לאמור
בך
יברך
ישראל
לאמר
ישמך
אלהים
כאפרים
וכמנשה
וישם
את־אפרים
לפני
מנשה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיְבָ֨רֲכֵ֜ם
בַּיּ֣וֹם
הַהוּא֘
לֵאמוֹר֒
בְּךָ֗
יְבָרֵ֤ךְ
יִשְׂרָאֵל֙
לֵאמֹ֔ר
יְשִֽׂמְךָ֣
אֱלֹהִ֔ים
כְּאֶפְרַ֖יִם
וְכִמְנַשֶּׁ֑ה
וַיָּ֥שֶׂם
אֶת־אֶפְרַ֖יִם
לִפְנֵ֥י
מְנַשֶּֽׁה:
(בראשית פרק מח פסוק כ)
וַיְבָרֲכֵם
בַּיּוֹם
הַהוּא
לֵאמוֹר
בְּךָ
יְבָרֵךְ
יִשְׂרָאֵל
לֵאמֹר
יְשִׂמְךָ
אֱלֹהִים
כְּאֶפְרַיִם
וְכִמְנַשֶּׁה
וַיָּשֶׂם
אֶת־אֶפְרַיִם
לִפְנֵי
מְנַשֶּׁה:
(בראשית פרק מח פסוק כ)
ויברכם
ביום
ההוא
לאמור
בך
יברך
ישראל
לאמר
ישמך
אלהים
כאפרים
וכמנשה
וישם
את־אפרים
לפני
מנשה:
(בראשית פרק מח פסוק כ)
ויברכם
ביום
ההוא
לאמור
בך
יברך
ישראל
לאמר
ישמך
אלהים
כאפרים
וכמנשה
וישם
את־אפרים
לפני
מנשה:
(בראשית פרק מח פסוק כ)
וּבָרֵיכִינוּן
בְּיוֹמָא
הַהוּא
לְמֵימַר
בָּך
יְבָרֵך
יִשׂרָאֵל
לְמֵימַר
יְשַׁוֵינָך
יְיָ
כְּאֶפרַיִם
וְכִמנַשֶׁה
וְשַׁוִי
יָת
אֶפרַיִם
קֳדָם
מְנַשֶׁה
:
לאמור
-
ג'
מלא:
*בר'
מח
,
כ;
יר'
יח
,
ה;
לג
,
יט.
ישמך
-
ב'
חסר:
בר'
מח
,
כ;
יר'
כט
,
כב.
וישם
-
ל"ג
בתורה:
ראה
בר'
כח
,
יא.
לאמור
ג'
מל'
ויברכם
ביום
ההוא
לאמור
הכיוצר
הזה
אם
תפרו.
לאמור
-
ג'
מל';
ישמך
-
ב'
חס'.
בך
יברך
ישראל
-
הבא
לברך
את
בניו
,
יברכם
בברכתם
ויאמר
איש
לבנו:
ישימך
אלהים
כאפרים
וכמנשה.
וישם
את
אפרים
-
בברכתו
לפני
מנשה
,
להקדימו
בדגלים
ובחנכת
הנשיאים
(ראה
ב"ר
צז
,
ה).
בך
יברך
ישראל
-
איש
איש
את
בנו.
וישם
את
אפרים
לפני
מנשה
-
באמרו:
ישימך
אלהים
כאפרים
וכמנשה;
וכן
לשון
'שימה'
נופל
בדברים:
"ואלה
המשפטים
אשר
תשים
לפניהם"
(שמ'
כא
,
א);
"וזאת
התורה
אשר
שם
משה"
(דב'
ד
,
מד);
"שימה
בפיהם"
(דב'
לא
,
יט).
בך
יברך
ישראל
-
כל
בָנַי.
וישם
את
אפרים
-
בדיבור
הברכה.
וישם
את
אפרים
לפני
מנשה
-
בדבריו;
ומאפרים
יהיה
יהושע
ורוב
מלכי
ישראל.
ויברכם
ביום
ההוא
-
טעם
ביום
ההוא:
בעבור
שיוסף
יפצר
בו
לשום
מנשה
ראשון
,
הגיד
כי
לא
רצה
להסיר
יד
ימינו
מראש
אפרים
על
ראש
מנשה
,
ולא
עוד
,
אלא
שחזר
ואמר
בפירוש
במעמד
ההוא
בפני
יוסף
בברכו
אותם:
כאפרים
וכמנשה;
וישם
את
אפרים
לפני
מנשה
בכל
ברכותיו.
וטעם
בך
יברך
ישראל
-
אל
יוסף
ידבר:
כי
בזרעך
יברך
עם
ישראל
,
ויאמר
למתברך:
ישימך
אלהים
כאפרים
וכמנשה.
ויברכם
-
עוד
ברכם
ברכה
אחרת
באותו
היום
,
ואמר:
בך
יברך
ישראל
-
כשירצה
אחד
מישראל
לברך
את
בנו
,
יאמר
לו:
ישימך
אלהים
כאפרים
וכמנשה.
וישם
את
אפרים
לפני
מנשה
-
גם
בזאת
הברכה
שם
עקר
הברכה
אפרים
,
שהקדימו
לפני
מנשה
,
ואמר:
כאפרים
וכמנשה.
גם
באמרו
בך
-
לשון
יחיד
,
אמר
כנגד
אפרים
,
אלא
שהטפיל
עמו
מנשה.
וישם
את
אפרים
לפני
מנשה
-
בדיבור
הברכה
,
להורות
שאפרים
יגדל
יותר
,
ואם
הוא
הצעיר.