תנ"ך - וירא
ישראל
את־בני
יוסף
ויאמר
מי־אלה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיַּ֥רְא
יִשְׂרָאֵ֖ל
אֶת־בְּנֵ֣י
יוֹסֵ֑ף
וַיֹּ֖אמֶר
מִי־אֵֽלֶּה:
(בראשית פרק מח פסוק ח)
וַיַּרְא
יִשְׂרָאֵל
אֶת־בְּנֵי
יוֹסֵף
וַיֹּאמֶר
מִי־אֵלֶּה:
(בראשית פרק מח פסוק ח)
וירא
ישראל
את־בני
יוסף
ויאמר
מי־אלה:
(בראשית פרק מח פסוק ח)
וירא
ישראל
את־בני
יוסף
ויאמר
מי־אלה:
(בראשית פרק מח פסוק ח)
וַחֲזָא
יִשׂרָאֵל
יָת
בְּנֵי
יוֹסֵף
וַאֲמַר
מַן
אִלֵין
:
וירא
ישראל
את
בני
יוסף
וגו'
-
בקש
לברכם
,
ונסתלקה
שכינה
ממנו
,
לפי
שעתיד
ירבעם
ואחאב
לצאת
מאפרים
(ראה
תנח'
ויחי
ו)
,
ויהוא
ובניו
-
ממנשה.
ויאמר
מי
אלה
-
מהיכן
יצאו
אילו
שאינן
ראויין
לברכה?
וירא
ישראל
-
אעפ"י
שכתוב
לפנינו
"ולא
(בנוסחנו:
לא)
יוכל
לראות"
(להלן
,
י)
,
יש
רואה
דמות
אדם
ואינו
מכיר
דמות
פניו;
וכן
"לא
יראני
האדם"
(שמ'
לג
,
כ)
,
וכתיב
"ראיתי
את
יי'"
(מ"א
כב
,
יט).
ואחר
שאמר
וירא
ישראל
את
בני
יוסף
,
איך
יאמר
לא
יוכל
לראות?
וטעמו:
לראות
היטיב
,
שיכירם.
וירא
ישראל
את
בני
יוסף
-
דרך
הזקן
שיראה
בני
אדם
ולא
יכיר
מי
הם
,
על
כן
שאל
מי
אלה.
וירא
-
ראה
אותם
מרחוק
ולא
הבחין
צורתם
,
כי
כבדו
עיניו
,
ולא
יוכל
לראות
ולהבחין
כי
אם
בקרוב
לו
מאד
(ראה
להלן
,
י);
לפיכך
,
כשראה
אותם
עם
יוסף
,
שאל
לו:
מי
אלה
שבאו
עמך?
מי
אלה
-
הנה
לא
היה
יודע
שהם
בניו
,
ולזה
שאל
זאת
השאלה;
כי
לא
יחוייב
בנביא
,
שידע
כל
הדברים
,
כמו
שזכרנו
(לעיל
,
ד
-
ה).