תנ"ך - ויאמר
יוסף
אל־אביו
בני
הם
אשר־נתן־לי
אלהים
בזה
ויאמר
קחם־נא
אלי
ואברכם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֹּ֤אמֶר
יוֹסֵף֙
אֶל־אָבִ֔יו
בָּנַ֣י
הֵ֔ם
אֲשֶׁר־נָֽתַן־לִ֥י
אֱלֹהִ֖ים
בָּזֶ֑ה
וַיֹּאמַ֕ר
קָֽחֶם־נָ֥א
אֵלַ֖י
וַאֲבָרֲכֵֽם:
(בראשית פרק מח פסוק ט)
וַיֹּאמֶר
יוֹסֵף
אֶל־אָבִיו
בָּנַי
הֵם
אֲשֶׁר־נָתַן־לִי
אֱלֹהִים
בָּזֶה
וַיֹּאמַר
קָחֶם־נָא
אֵלַי
וַאֲבָרֲכֵם:
(בראשית פרק מח פסוק ט)
ויאמר
יוסף
אל־אביו
בני
הם
אשר־נתן־לי
אלהים
בזה
ויאמר
קחם־נא
אלי
ואברכם:
(בראשית פרק מח פסוק ט)
ויאמר
יוסף
אל־אביו
בני
הם
אשר־נתן־לי
אלהים
בזה
ויאמר
קחם־נא
אלי
ואברכם:
(בראשית פרק מח פסוק ט)
וַאֲמַר
יוֹסֵף
לַאֲבוּהִי
בְּנַי
אִנוּן
דִּיהַב
לִי
יְיָ
הָכָא
וַאֲמַר
קָרֵיבִינוּן
כְּעַן
לְוָתִי
וַאֲבָרֵיכִינוּן
:
לי
אלהים
-
י"א:
בר'
ד
,
כה;
כא
,
ו;
מח
,
ט;
שו'
א
,
ז;
ש"א
כב
,
ג;
ש"ב
ג
,
לה;
יט
,
יד;
מ"א
ב
,
כג;
כ
,
י;
מ"ב
ו
,
לא;
תה'
נא
,
יב.
ויאמר
-
צ"א
(בפתח):
ראה
בר'
כז
,
לו.
בזה
-
הראה
לו
שטר
אירוסין
ושטר
כתובה
,
ובקש
יוסף
רחמים
על
הדבר
,
ונחה
עליו
רוח
הקודש
(ראה
תנח'
ויחי
ו).
קחם
נא
אלי
ואברכם
-
וזהו
שאמר
הכתוב
"ואנכי
תרגלתי
לאפרים
[קחם
על
זרעותיו]"
(הו'
יא
,
ג)
-
ואנכי
תרגלתי
רוחי
ביעקב
בשביל
אפרים
,
עד
שלקחם
על
זרועותיו
(ראה
תנח'
ויחי
ו).
ואחר
שאמר
וירא
ישראל
את
בני
יוסף
,
איך
יאמר
לא
יוכל
לראות?
וטעמו:
לראות
היטיב
,
שיכירם.
בזה
-
המקום
הזה.
קחם
נא
אלי
-
עתה;
וכן
כל
'נא'
שבמקרא.
אשר
נתן
לי
אלהים
בזה
-
לא
היה
יוסף
צריך
להודיע
לאביו
כי
במצרים
נולדו
לו
,
שהרי
כשפירש
ממנו
לא
היה
לו
אשה
ובנים
,
והוא
אמר
לו
כבר
"שני
בניך
הנולדים
לך
בארץ
מצרים"
(לעיל
,
ה)!?
ונראה
לי
כי
פירוש
בזה
-
בענין
הזה
שאמרת
,
שנתנם
לי
השם
קודם
בואך
אלי
מצרימה
,
והם
אשר
אמרת
עליהם
שהם
לך
(שם);
וכן
"ובזה
הנערה
באה
אל
המלך"
(אס'
ב
,
יג).
ואמר
נתן
לי
אלהים
-
שעשה
לי
השם
נסים
,
עד
שנתן
לי
המלך
האשה
והיו
לי
הבנים
האלה
ממנה.
ויאמר.
בזה
-
במקום
הזה
,
וכן
"לא
היתה
בזה"
(בר'
לח
,
כא).
בני
הם
אשר
נתן
לי
אלהים
בזה
-
אחשב
שיהיה
הרצון
בזה:
בני
הם
,
אשר
נתן
לי
אלהים
בעבור
זה
היעוד
שיעד
לך
,
שיצאו
ממך
קהל
גוים
(ראה
בה"מ
לעיל
,
ד
-
ה).
והנה
הודיעו
בזה
המאמר
,
שהם
מנשה
ואפרים;
ושהוא
מסכים
,
שמה
שאמר
אליו
יעקב
מזה
היעוד
,
שכבר
היה
על
מנשה
ואפרים
,
הוא
האמת.
גם
יתכן
שהיו
לו
בנים
אחרים
,
והודיעו
שאלו
הבנים
הם
מנשה
ואפרים
,
כי
הם
היו
העקר
,
כמו
שהתבאר
מדברי
יעקב
,
ולזה
אמר
לו
,
שהם
הבנים
שנתן
לו
השם
יתעלה
בעבור
זה
הייעוד.
וראוי
שתדע
,
שאינו
מחוייב
שיהיה
אמרו
בזה
מורה
על
המקום
,
כי
תמצא
אמרו
"גם
בזה
לא
בחר
השם"
(ש"א
טז
,
ח
-
ט)
-
והרצון
בו:
באיש
הזה;
וככה
יהיה
הרצון
באמרו
בזה
בזה
המקום:
ביעוד
הזה
שזכר
יעקב.