תנ"ך - ועתה
צוה
ויכרתו־לי
ארזים
מן־הלבנון
ועבדי
יהיו
עם־עבדיך
ושכר
עבדיך
אתן
לך
ככל
אשר
תאמר
כי׀
אתה
ידעת
כי
אין
בנו
איש
ידע
לכרת־עצים
כצדנים:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְעַתָּ֡ה
צַוֵּה֩
וְיִכְרְתוּ־לִ֨י
אֲרָזִ֜ים
מִן־הַלְּבָנ֗וֹן
וַעֲבָדַי֙
יִהְי֣וּ
עִם־עֲבָדֶ֔יךָ
וּשְׂכַ֤ר
עֲבָדֶ֙יךָ֙
אֶתֵּ֣ן
לְךָ֔
כְּכֹ֖ל
אֲשֶׁ֣ר
תֹּאמֵ֑ר
כִּ֣י׀
אַתָּ֣ה
יָדַ֗עְתָּ
כִּ֣י
אֵ֥ין
בָּ֛נוּ
אִ֛ישׁ
יֹדֵ֥עַ
לִכְרָת־עֵצִ֖ים
כַּצִּדֹנִֽים:
(מלכים א פרק ה פסוק כ)
וְעַתָּה
צַוֵּה
וְיִכְרְתוּ־לִי
אֲרָזִים
מִן־הַלְּבָנוֹן
וַעֲבָדַי
יִהְיוּ
עִם־עֲבָדֶיךָ
וּשְׂכַר
עֲבָדֶיךָ
אֶתֵּן
לְךָ
כְּכֹל
אֲשֶׁר
תֹּאמֵר
כִּי׀
אַתָּה
יָדַעְתָּ
כִּי
אֵין
בָּנוּ
אִישׁ
יֹדֵעַ
לִכְרָת־עֵצִים
כַּצִּדֹנִים:
(מלכים א פרק ה פסוק כ)
ועתה
צוה
ויכרתו־לי
ארזים
מן־הלבנון
ועבדי
יהיו
עם־עבדיך
ושכר
עבדיך
אתן
לך
ככל
אשר
תאמר
כי׀
אתה
ידעת
כי
אין
בנו
איש
ידע
לכרת־עצים
כצדנים:
(מלכים א פרק ה פסוק כ)
ועתה
צוה
ויכרתו־לי
ארזים
מן־הלבנון
ועבדי
יהיו
עם־עבדיך
ושכר
עבדיך
אתן
לך
ככל
אשר
תאמר
כי׀
אתה
ידעת
כי
אין
בנו
איש
ידע
לכרת־עצים
כצדנים:
(מלכים א פרק ה פסוק כ)
וּכעַן
פַּקֵיד
וְיִקְצוּן
לִי
אַרזִין
מִן
לִבנָן
וְעַבדַי
יְהוֹן
עִם
עַבדָך
וַאֲגַר
עַבדָך
אֶתֵּין
לָך
כְּכָל
דְּתֵימַר
אֲרֵי
אַתּ
יָדַעתּ
אֲרֵי
לֵית
בַּנָא
גֻּברָא
דְיָדַע
לְמִקַץ
אָעִין
כְּצִידוֹנָאֵי
:
צוה
-
ג':
יהו'
ד
,
טז;
מ"א
ה
,
כ;
תה'
מד
,
ה.
ויכרתו
-
ב':
ש"ב
ג
,
כא;
מ"א
ה
,
כ.
ושכר
-
ב':
מ"א
ה
,
כ;
זכ'
ח
,
י.
תאמר
-
ב':
מ"א
ה
,
כ;
מש'
א
,
כא.
כצדנים
-
ה'
חסר
(בלישנא):
שו'
יח
,
ז;
מ"א
ה
,
כ;
יא
,
ה
,
לג;
*עז'
ג
,
ז.
תאמר
ב'
ככל
אשר
תאמר
בפתחי
שערים
בעיר
אמריה
.
צוה
-
ג';
ויכרתו
-
ב';
ושכר
-
ב';
תאמר
-
ב';
כצדנים
-
ה'
חס'.
כצידונים
-
שכינים
לצור
היו
,
ובממשלתו
של
חירם.
כצידונים
-
ששכנים
לצור
היו
,
ובממשלתו
של
חירם;
והיו
בקיאין
לכרות
ארזים
לביניין
,
כגון
קורות
לעליות
,
נסרים
לכתלים.
ושכר
עבדיך
אתן
לך
-
אבל
עצי
הביניין
ינתנו
לי
בחנם.
מן
הלבנון
-
הלבנון
בארץ
ישראל
היה
,
ולא
היה
שואל
ממנו
העצים
,
אלא
שישלח
לו
חרשי
עץ
שידעו
לכרות
העצים;
וכן
שלח
לדוד
חרשי
עץ
(ש"ב
ה
,
יא).
כצדונים
-
צידון
וצר
קרובים
,
וחירם
היה
מושל
על
כולם;
וכן
זוכר
אותם
ביחד
"מה
אתם
לי
צר
וצידון"
(יואל
ד
,
ד);
"צר
וצידון
כי
חכמה
מאד"
(זכ'
ט
,
ב).
ועתה
צווה
ויכרתו
לי
ארזים
וגו'
-
כן
היה
נכון
אם
אמר:
ועתה
כרות
לי
וגו'.