תנ"ך - והשערים
והתבן
לסוסים
ולרכש
יבאו
אל־המקום
אשר
יהיה־שם
איש
כמשפטו:
ס
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְהַשְּׂעֹרִ֣ים
וְהַתֶּ֔בֶן
לַסּוּסִ֖ים
וְלָרָ֑כֶשׁ
יָבִ֗אוּ
אֶל־הַמָּקוֹם֙
אֲשֶׁ֣ר
יִֽהְיֶה־שָּׁ֔ם
אִ֖ישׁ
כְּמִשְׁפָּטֽוֹ:
ס
(מלכים א פרק ה פסוק ח)
וְהַשְּׂעֹרִים
וְהַתֶּבֶן
לַסּוּסִים
וְלָרָכֶשׁ
יָבִאוּ
אֶל־הַמָּקוֹם
אֲשֶׁר
יִהְיֶה־שָּׁם
אִישׁ
כְּמִשְׁפָּטוֹ:
ס
(מלכים א פרק ה פסוק ח)
והשערים
והתבן
לסוסים
ולרכש
יבאו
אל־המקום
אשר
יהיה־שם
איש
כמשפטו:
ס
(מלכים א פרק ה פסוק ח)
והשערים
והתבן
לסוסים
ולרכש
יבאו
אל־המקום
אשר
יהיה־שם
איש
כמשפטו:
ס
(מלכים א פרק ה פסוק ח)
וּשׂעָרַיָא
וְתִבנַיָא
לְסוּסָוָתָא
וּלרִכשָׁא
מֵיתַן
לְאַתרָא
דִּיהֵי
תַמָן
גְּבַר
כְּהִלכְּתֵיהּ
:
יבאו
-
ט'
(חסר
ומלא):
*שמ'
טז
,
ה;
יח
,
כב;
*וי'
י
,
טו;
יז
,
ה;
במ'
יח
,
יג;
מ"א
ה
,
ח;
יש'
סו
,
כ;
אס'
ו
,
ח;
*נחמ'
י
,
מ.
והתבן
-
ל';
ולרכש
-
ל';
יבאו
-
ט'.
והשעורים
והתבן
-
היו
נותנין
אילו
הנציבים
אל
המקום
אשר
יהיה
שם
המלך.
והשעורים
והתבן
-
היו
נותנין
אילו
הניצבים.
אל
המקום
אשר
יהיה
שם
איש
כמשפטו
-
שלא
תאמר:
כהגיע
עת
נציב
זה
לכלכל
את
המלך
,
שהמלך
וכל
הקרב
אל
שולחנו
ילך
אצל
הנציב
לכלכלו
שם;
אלא
אל
המקום
אשר
יהיה
שם
המלך
,
שם
הנציב
מביא
הסעודה
לחודש
ימים
למלך
וכל
הקרב
אל
שולחנו
,
דכתיב:
יביאו
אל
המקום
אשר
יהיה
שם
איש
כמשפטו.
ומהו
משפטו?
שמכלכלין
"את
המלך
ואת
כל
הקרב
אל
שולחנו
איש
חדשו
ולא
יעדרו
דבר"
(לעיל
,
ז);
כלומר:
הסעודה
וכל
מכשיריה
,
כלי
המאכל
וכלי
המשקה
,
וזהו
"ולא
יעדרו
דבר".
ולרכש
-
מין
בהמה;
ויש
אומרים
שהם
הפרדים
בני
הסוסיות
,
כמו
"רוכבי
הרכש"
(אס'
ח
,
י).
יביאו
אל
המקום
אשר
יהיה
שם
-
הנצבים
,
מהם
היו
מביאים
צורך
המאכל
אל
בית
המלך
,
ומהם
היו
מביאים
צורך
מאכל
הסוסים
למקום
שהיו
שם
,
הן
מה
שהיו
בירושלם
,
הן
מה
שהיו
בערי
הרכב.
איש
כמשפטו
-
כמו
שפסקו
ביניהם:
זה
יביא
הנה
,
וזה
יביא
הנה.