תנ"ך - עתה
הנה
בטחת
לך
על־משענת
הקנה
הרצוץ
הזה
על־מצרים
אשר
יסמך
איש
עליו
ובא
בכפו
ונקבה
כן
פרעה
מלך־מצרים
לכל־הבטחים
עליו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
עַתָּ֡ה
הִנֵּ֣ה
בָטַ֣חְתָּ
לְּךָ֡
עַל־מִשְׁעֶנֶת֩
הַקָּנֶ֨ה
הָרָצ֤וּץ
הַזֶּה֙
עַל־מִצְרַ֔יִם
אֲשֶׁ֨ר
יִסָּמֵ֥ךְ
אִישׁ֙
עָלָ֔יו
וּבָ֥א
בְכַפּ֖וֹ
וּנְקָבָ֑הּ
כֵּ֚ן
פַּרְעֹ֣ה
מֶלֶךְ־מִצְרַ֔יִם
לְכָֽל־הַבֹּטְחִ֖ים
עָלָֽיו:
(מלכים ב פרק יח פסוק כא)
עַתָּה
הִנֵּה
בָטַחְתָּ
לְּךָ
עַל־מִשְׁעֶנֶת
הַקָּנֶה
הָרָצוּץ
הַזֶּה
עַל־מִצְרַיִם
אֲשֶׁר
יִסָּמֵךְ
אִישׁ
עָלָיו
וּבָא
בְכַפּוֹ
וּנְקָבָהּ
כֵּן
פַּרְעֹה
מֶלֶךְ־מִצְרַיִם
לְכָל־הַבֹּטְחִים
עָלָיו:
(מלכים ב פרק יח פסוק כא)
עתה
הנה
בטחת
לך
על־משענת
הקנה
הרצוץ
הזה
על־מצרים
אשר
יסמך
איש
עליו
ובא
בכפו
ונקבה
כן
פרעה
מלך־מצרים
לכל־הבטחים
עליו:
(מלכים ב פרק יח פסוק כא)
עתה
הנה
בטחת
לך
על־משענת
הקנה
הרצוץ
הזה
על־מצרים
אשר
יסמך
איש
עליו
ובא
בכפו
ונקבה
כן
פרעה
מלך־מצרים
לכל־הבטחים
עליו:
(מלכים ב פרק יח פסוק כא)
כְּעַן
הָא
אִתרְחֵיצתָּא
לָך
עַל
סְמָך
קַניָא
רְעִיעָא
הָדֵין
עַל
פַּרעֹה
מַלכָּא
דְמִצרַיִם
דְּאִם
יִסתְּמֵיך
גֻּברָא
עֲלוֹהִי
וְיֵיעוֹל
בִּידֵיהּ
וְיִבזְעִנַהּ
כֵּין
מִצרַיִם
לְכָל
דְּמִתרַחצִין
עֲלוֹהִי
:
עתה
-
כ"ה
ראשי
פסוקים:
ראה
מ"ב
ד
,
כו.
הרצוץ
-
ב'
(ומלא):
מ"ב
יח
,
כא;
יש'
לו
,
ו.
יסמך
-
ב':
מ"ב
יח
,
כא;
יש'
לו
,
ו.
(וחד:
ויסמך
-
שו'
טז
,
כט.)
ונקבה
-
ב':
מ"ב
יח
,
כא;
יש'
לו
,
ו.
עתה
-
כ"ה
רא'
פס';
הרצוץ
-
[ב'];
יסמך
-
ב';
ונקבה
-
ב'.
ובא
בכפו
-
כשאדם
נסמך
על
משענת
קנה
רצוץ
שבידו
,
והוא
נשבר
,
באין
ראשי
הקרומיות
ונוקבין
את
כפו.
ובא
בכפו
ונקבה
-
כאדם
הנסמך
על
משענת
קנה
הרצוץ
שבידו
והוא
נשבר
,
באין
ראשי
הקרומיות
ונוקבות
את
כפו.
הרצוץ
-
שהוא
רצוץ
בראשו
,
ואותם
קסמין
נכנסין
בכף
האדם
,
בהשען
עליו.
אמרת
אך
דבר
שפתים
הוא
עצה
וגבורה
-
שיתגבר
האדם
בו
למלחמה
,
רוצה
לומר
,
שבדבר
שפתיו
יסיר
מעליו
הנלחם
עמו
,
כמו
שעשית
אתה
ממני
,
ואחר
זה
יתחזק
ויתגבר
בעוזריו
לעמוד
כנגד
מי
שהיה
נלחם
עמו
,
עתה
על
מי
בטחת
שיעזרך
כי
מרדת
בי?
ולפי
שחשב
מלך
אשור
כי
בטח
חזקיה
במרדו
בו
על
מלך
מצרים
שיעזרהו
במלחמה
,
אמר
אליו:
הנה
בטחת
לך
על
משענת
חלוש;
כמו
משענת
הקנה
הרצוץ
,
כי
לא
די
שאי
אפשר
לאדם
להשען
בו
,
אבל
יזיק
לעצמו
בהשענו
בו
,
כי
הקנה
הרצוץ
יכנס
בכפו
ונקבה
,
כן
פרעה
מלך
מצרים
לכל
הבוטחים
עליו.