תנ"ך - והיה
ה'
עמו
בכל
אשר־יצא
ישכיל
וימרד
במלך־אשור
ולא
עבדו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְהָיָ֤ה
יְהוָה֙
עִמּ֔וֹ
בְּכֹ֥ל
אֲשֶׁר־יֵצֵ֖א
יַשְׂכִּ֑יל
וַיִּמְרֹ֥ד
בְּמֶלֶךְ־אַשּׁ֖וּר
וְלֹ֥א
עֲבָדֽוֹ:
(מלכים ב פרק יח פסוק ז)
וְהָיָה
יְהוָה
עִמּוֹ
בְּכֹל
אֲשֶׁר־יֵצֵא
יַשְׂכִּיל
וַיִּמְרֹד
בְּמֶלֶךְ־אַשּׁוּר
וְלֹא
עֲבָדוֹ:
(מלכים ב פרק יח פסוק ז)
והיה
ה'
עמו
בכל
אשר־יצא
ישכיל
וימרד
במלך־אשור
ולא
עבדו:
(מלכים ב פרק יח פסוק ז)
והיה
יהוה
עמו
בכל
אשר־יצא
ישכיל
וימרד
במלך־אשור
ולא
עבדו:
(מלכים ב פרק יח פסוק ז)
וַהֲוָה
מֵימְרָא
דַייָ
בְּסַעֲדֵיהּ
בְּכָל
אֲתַר
דְּנָפֵיק
מַצלַח
וּמרֵיד
בְּמַלכָּא
דְאַתּוּר
וְלָא
פַּלחֵיהּ
:
והיה
יי'
-
ו':
בר'
כח
,
כא;
שו'
ב
,
יח;
ש"א
כד
,
טו;
*מ"ב
יח
,
ז;
יר'
יז
,
ז;
זכ'
יד
,
ט.
והיה
יי'
ו'
ושבתי
בשלום
וכי
הקים
יי'
והיה
יי'
לדין
ושפט
והיה
יי'
עמו
בכל
ברוך
הגבר
אשר
והיה
יי'
למלך
ביום
ההוא
.
ישכיל
-
יצליח.
וימרד
במלך
אשור
-
לפי
שאחז
אביו
היה
עובדו
(ראה
מ"ב
טז
,
כ
-
כא)
,
אמר
כי
הוא
מרד
בו
ולא
עבדו;
שבטח
באל
לבדו.
והיה
יי'
עמו
-
זה
היה
השם
יתברך
גמול
לו
על
יושרו.
בכל
אשר
יצא
ישכיל
-
רוצה
לומר:
בכל
אשר
יצא
יצליח.
וימרוד
במלך
אשור
ולא
עבדו
-
לפי
שאביו
אחז
עשה
עצמו
עבד
לו
,
כאמרו
"עבדך
ובנך
אני"
(מ"ב
טז
,
ז)
,
זכר
כי
הוא
מרד
בנבוכדנצר
(צ"ל:
בסנחריב);
וענין
המרד
הוא
שלא
עבדו.
במלך
אשור
-
הכונה:
שלמנאצר
,
כי
אחרי
כן
לא
מרד
בסנחריב
מלך
אשור
בפעם
הראשונה
,
עד
הפעם
השנית:
ובארבע
עשרה
שנה
למלך
חזקיהו
וגו'.
ובאור
כל
אלה
הענינים
'אוצר
יי''
יבא.