תנ"ך - בימים
ההם
חלה
חזקיהו
למות
ויבא
אליו
ישעיהו
בן־אמוץ
הנביא
ויאמר
אליו
כה־אמר
ה'
צו
לביתך
כי
מת
אתה
ולא
תחיה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
בַּיָּמִ֣ים
הָהֵ֔ם
חָלָ֥ה
חִזְקִיָּ֖הוּ
לָמ֑וּת
וַיָּבֹ֣א
אֵ֠לָיו
יְשַׁעְיָ֨הוּ
בֶן־אָמ֜וֹץ
הַנָּבִ֗יא
וַיֹּ֨אמֶר
אֵלָ֜יו
כֹּֽה־אָמַ֤ר
יְהוָה֙
צַ֣ו
לְבֵיתֶ֔ךָ
כִּ֛י
מֵ֥ת
אַתָּ֖ה
וְלֹ֥א
תִֽחְיֶֽה:
(מלכים ב פרק כ פסוק א)
בַּיָּמִים
הָהֵם
חָלָה
חִזְקִיָּהוּ
לָמוּת
וַיָּבֹא
אֵלָיו
יְשַׁעְיָהוּ
בֶן־אָמוֹץ
הַנָּבִיא
וַיֹּאמֶר
אֵלָיו
כֹּה־אָמַר
יְהוָה
צַו
לְבֵיתֶךָ
כִּי
מֵת
אַתָּה
וְלֹא
תִחְיֶה:
(מלכים ב פרק כ פסוק א)
בימים
ההם
חלה
חזקיהו
למות
ויבא
אליו
ישעיהו
בן־אמוץ
הנביא
ויאמר
אליו
כה־אמר
ה'
צו
לביתך
כי
מת
אתה
ולא
תחיה:
(מלכים ב פרק כ פסוק א)
בימים
ההם
חלה
חזקיהו
למות
ויבא
אליו
ישעיהו
בן־אמוץ
הנביא
ויאמר
אליו
כה־אמר
יהוה
צו
לביתך
כי
מת
אתה
ולא
תחיה:
(מלכים ב פרק כ פסוק א)
בְּיוֹמַיָא
הָאִנוּן
מְרַע
חִזקִיָה
לִממָת
וַאֲתָא
לְוָתֵיהּ
יְשַׁעיָה
בַר
אָמוֹץ
נְבִיָיא
וַאֲמַר
לֵיהּ
כִּדנָן
אֲמַר
יְיָ
פַּקֵיד
עַל
אֱנָשׁ
בֵּיתָך
אֲרֵי
מָאִית
אַתּ
וְלָא
תֵיחֵי
מִמַרעָך
:
בימים
ההם
-
שלשה
ימים
לפני
מפלתו
של
סנחריב
חלה
חזקיהו
(ראה
סע"ר
כג);
ויום
השלישי
כשעלה
בית
יי'
,
הוא
יום
מפלת
סנחריב
,
ויום
טוב
של
פסח
היה
(ראה
ירוש'
פסחים
ט
,
ג
[לו
,
ד]).
כי
מת
אתה
-
בעולם
הזה.
ולא
תחיה
-
לעולם
הבא
,
משום
דלא
נסבת
אתתא
וכו'
כדאיתא
בברכות
(י
,
ב).
בימים
ההם
-
שלשה
ימים
לפני
מפלתו
של
סנחריב
חלה
חזקיהו
,
ויום
שלישי
כשעלה
בית
יי'
-
יום
של
מפלת
סנחריב
ויום
טוב
של
פסח.
כי
מת
אתה
ולא
תחיה
-
לא
תרפא
מחולי
זה
,
כי
מתוך
זה
החולי
תמות;
וכן
תרגם
יונתן:
"ולא
תיחי
ממרעך".
ורבותינו
ז"ל
אמרו
(ברכות
י
,
א):
מת
אתה
בעולם
הזה
,
ולא
תחיה
לעולם
הבא;
מאי
טעמא?
דלא
עסקת
בפריה
ורביה.
ואמת
הוא
,
כי
בניו
נולדו
אחר
חליו
,
שנאמר
"בן
שתים
עשרה
שנה
מנשה
במלכו"
(מ"ב
כא
,
א).
בימים
ההם
חלה
חזקיה
למות
-
אחשב
כי
אחר
הספור
הקודם
היה
זה;
ולא
תפלא
ממה
שאמר
"ומכף
מלך
אשור
אצילך"
(להלן
,
ו)
,
כי
כבר
אפשר
שאסרחדון
היה
מגזם
שיבא
אל
ירושלם.
כי
מת
אתה
ולא
תחיה
-
רבים
כן
,
וכבר
זכרנום
(ראה
מ"ב
ד
,
כט).