תנ"ך - ובחדש
החמישי
בשבעה
לחדש
היא
שנת
תשע־עשרה
שנה
למלך
נבכדנאצר
מלך־בבל
בא
נבוזראדן
רב־טבחים
עבד
מלך־בבל
ירושלם:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וּבַחֹ֤דֶשׁ
הַחֲמִישִׁי֙
בְּשִׁבְעָ֣ה
לַחֹ֔דֶשׁ
הִ֗יא
שְׁנַת֙
תְּשַֽׁע־עֶשְׂרֵ֣ה
שָׁנָ֔ה
לַמֶּ֖לֶךְ
נְבֻכַדְנֶאצַּ֣ר
מֶֽלֶךְ־בָּבֶ֑ל
בָּ֞א
נְבוּזַרְאֲדָ֧ן
רַב־טַבָּחִ֛ים
עֶ֥בֶד
מֶלֶךְ־בָּבֶ֖ל
יְרוּשָׁלִָֽם:
(מלכים ב פרק כה פסוק ח)
וּבַחֹדֶשׁ
הַחֲמִישִׁי
בְּשִׁבְעָה
לַחֹדֶשׁ
הִיא
שְׁנַת
תְּשַׁע־עֶשְׂרֵה
שָׁנָה
לַמֶּלֶךְ
נְבֻכַדְנֶאצַּר
מֶלֶךְ־בָּבֶל
בָּא
נְבוּזַרְאֲדָן
רַב־טַבָּחִים
עֶבֶד
מֶלֶךְ־בָּבֶל
יְרוּשָׁלִָם:
(מלכים ב פרק כה פסוק ח)
ובחדש
החמישי
בשבעה
לחדש
היא
שנת
תשע־עשרה
שנה
למלך
נבכדנאצר
מלך־בבל
בא
נבוזראדן
רב־טבחים
עבד
מלך־בבל
ירושלם:
(מלכים ב פרק כה פסוק ח)
ובחדש
החמישי
בשבעה
לחדש
היא
שנת
תשע־עשרה
שנה
למלך
נבכדנאצר
מלך־בבל
בא
נבוזראדן
רב־טבחים
עבד
מלך־בבל
ירושלם:
(מלכים ב פרק כה פסוק ח)
וּביַרחָא
חֲמִישָׁאָה
בְּשִׁבעָא
לְיַרחָא
הִיא
שְׁנַת
תְּשַׁע
עֶסרֵי
שְׁנִין
לְמַלכָּא
נְבוּכַדנֶצַר
מַלכָּא
דְבָבֶל
אֲתָא
נְבוּזַראֲדָן
רַב
קַטוֹלַיָא
עַבדָּא
דְמַלכָּא
דְבָבֶל
לִירוּשׁלֶם
:
ובחדש
-
ה'
ראשי
פסוקים:
בר'
ח
,
יד;
במ'
כח
,
טז;
כט
,
א;
מ"ב
כה
,
ח;
יר'
נב
,
יב.
בשבעה
לחודש
-
ובירמיה
כתוב
"בעשור
לחודש"
(נב
,
ד)!?
פירשו
רבותינו
ז"ל
(תענית
כט
,
א):
בשבעה
לחודש
נכנסו
גוים
להיכל
,
ואכלו
ושתו
וקלקלו
בו
שמיני
ותשיעי
,
ובתשיעי
סמוך
לחשכה
הציתו
בו
את
האור
,
והיה
דולק
והולך
עד
סוף
עשירי.
היא
שנת
תשע
עשרה
למלך
נבוכדנצר
-
וכן
כתוב
בירמיה
בזה
הפסוק
"היא
שנת
תשע
עשרה"
(נב
,
יב);
אבל
בסוף
אומר
"בשנת
שמונה
עשרה
לנבוכדנצר
מירושלם
נפש
שמונה
מאות"
(יר'
נב
,
כט)!?
כמו
שפירשנו
(מ"ב
כד
,
יב)
ב"שבע"
ו"שמונה":
סוף
שבע
ותחלת
שמנה;
וכן
הוא
"שנת
שמונה
עשרה":
בסוף
שנת
שמונה
עשרה
ותחלת
תשע
עשרה.
ורבותינו
ז"ל
אמרו
(ערכין
יב
,
א):
גלו
בתשע
עשרה
,
גלו
בשמונה
עשרה;
וחשבון
אחד
הוא
,
אלא
תשע
עשרה
למלכות
נבוכדנצר
,
ושמונה
עשרה
לכבוש
יהויקים
,
שהיה
בשנה
שנייה
לנבוכדנצר.
ובחדש
החמשי
בשבעה
לחדש
-
וכבר
אמר
בספר
ירמיה
"בעשור
לחדש"
(נב
,
יב)!?
וידמה
,
שהתחלת
החרבן
היה
בשבעה
לחדש
,
כי
אז
נכנסו
בירושלם
,
וסוף
החרבן
היה
בעשור
לחדש
,
כי
אז
נשרף
בית
המקדש.