תנ"ך - ותחבש
האתון
ותאמר
אל־נערה
נהג
ולך
אל־תעצר־לי
לרכב
כי
אם־אמרתי
לך:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַֽתַּחֲבֹשׁ֙
הָאָת֔וֹן
וַתֹּ֥אמֶר
אֶֽל־נַעֲרָ֖הּ
נְהַ֣ג
וָלֵ֑ךְ
אַל־תַּעֲצָר־לִ֣י
לִרְכֹּ֔ב
כִּ֖י
אִם־אָמַ֥רְתִּי
לָֽךְ:
(מלכים ב פרק ד פסוק כד)
וַתַּחֲבֹשׁ
הָאָתוֹן
וַתֹּאמֶר
אֶל־נַעֲרָהּ
נְהַג
וָלֵךְ
אַל־תַּעֲצָר־לִי
לִרְכֹּב
כִּי
אִם־אָמַרְתִּי
לָךְ:
(מלכים ב פרק ד פסוק כד)
ותחבש
האתון
ותאמר
אל־נערה
נהג
ולך
אל־תעצר־לי
לרכב
כי
אם־אמרתי
לך:
(מלכים ב פרק ד פסוק כד)
ותחבש
האתון
ותאמר
אל־נערה
נהג
ולך
אל־תעצר־לי
לרכב
כי
אם־אמרתי
לך:
(מלכים ב פרק ד פסוק כד)
וְזָרֵיזַת
אֲתָנָא
וַאֲמַרַת
לְעוּלֵימַהּ
דַּבַּר
וְאִיזֵיל
לָא
תִדחַק
עֲלַי
לְמִרכַּב
אֱלָהֵין
כַּד
אֵימַר
לָך
:
ולך
-
ה'
(בקמץ):
*בר'
יב
,
יט;
כד
,
נא;
מ"ב
ד
,
כד
,
כט;
יר'
לו
,
יד.
נהג
ולך
-
מהר.
אל
תעצר
לי
-
אל
תעכב
על
ידי
את
הרכיבה.
נהג
ולך
-
יש
מפרשים
כי
היא
היתה
רוכבת
,
ואמרה
לנער
שינהג
האתון
,
כלומר
,
שיכה
האתון
במתג
למהרה
ללכת;
ופירוש
אל
תעצר
לי
לרכב:
אל
תעצר
האתון
ללכת
בנחת
בעבור
רכיבתי
,
אלא
אם
אומר
לך:
נהג
בנחת.
ויש
מפרשים
,
כי
היא
היתה
הולכת
ברגל
במר
נפשה
,
ואמרה
לנער
שינהג
האתון
וילך
לו
אחרי
האתון
,
ולא
יעצור
האתון
כדי
שתרכב
היא
,
אם
לא
תאמר
לו.
ועל
הדרך
הזה
תרגם
יונתן
,
אלא
שתרגם
אל
תעצר
על
האשה
,
שתרגם:
"לא
תדחוק
עלי
למירכב
,
אלהין
כד
אימר
לך".
ותחבוש
האתון
-
רוצה
לומר
,
שכאשר
חבשה
האתון
על
יד
משרתה
,
אמרה
לו
שינהג
האתון
וילך
לפניה
,
ולא
יעצור
בעבורה
האתון
מללכת
כדי
שתרכב
על
האתון
,
אם
לא
תאמר
לו
שתרצה
לרכוב
בעבור
העיפות.