תנ"ך - ויאמר
אליו
אלישע
לך
אמר־לא
לו
חיה
תחיה
והראני
ה'
כי־מות
ימות:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֹּ֤אמֶר
אֵלָיו֙
אֱלִישָׁ֔ע
לֵ֥ךְ
אֱמָר־לֹ֖א
ל֖וֹ
חָיֹ֣ה
תִֽחְיֶ֑ה
וְהִרְאַ֥נִי
יְהוָ֖ה
כִּי־מ֥וֹת
יָמֽוּת:
(מלכים ב פרק ח פסוק י)
וַיֹּאמֶר
אֵלָיו
אֱלִישָׁע
לֵךְ
אֱמָר־לֹא
לוֹ
חָיֹה
תִחְיֶה
וְהִרְאַנִי
יְהוָה
כִּי־מוֹת
יָמוּת:
(מלכים ב פרק ח פסוק י)
ויאמר
אליו
אלישע
לך
אמר־לא
לו
חיה
תחיה
והראני
ה'
כי־מות
ימות:
(מלכים ב פרק ח פסוק י)
ויאמר
אליו
אלישע
לך
אמר־לא
לו
חיה
תחיה
והראני
יהוה
כי־מות
ימות:
(מלכים ב פרק ח פסוק י)
וַאֲמַר
לֵיהּ
אֱלִישָׁע
אִיזֵיל
אֵימַר
לֵיהּ
מֵיחָא
תֵיחֵי
וְאַחזְיַנִי
יְיָ
אֲרֵי
מְמָת
יְמוּת
:
מות
ימות
-
ג':
ש"א
יד
,
לט;
ש"ב
יב
,
יד;
מ"ב
ח
,
י.
לא
-
לו
קרי;
והראני
יי'
-
ל';
מות
ימות
-
ג'.
חיה
תחיה
-
כלפי
חזאל
אמר
,
שיחיה
תחת
בן
הדד
למלכות.
אמר
לא
חיה
תחיה
-
כתוב
באל"ף
,
לפי
שדעתו
שלא
יחיה;
וקרי
'לו'
,
בו"ו
,
כי
אמר
לו
שיחיה.
והראני
יי'
כי
מות
ימות
-
כלומר:
מן
החולי
יחיה
,
אם
לא
יומת;
אבל
הראני
יי'
כי
ימיתוהו;
ולפיכך
כשאמר
אלישע
לחזאל
כי
יהיה
מלך
על
ארם
(להלן
,
יג)
,
ואמר
לו:
והראני
יי'
כי
מות
ימות
,
הבין
חזאל
כי
רוצה
לומר
שהוא
ימיתהו
,
אלא
שלא
אמר
לו
בפירוש.
לך
אמור
לו
חיה
תחיה
-
רוצה
לומר
,
שכבר
הראהו
השם
יתברך
כי
מות
ימות
,
אך
כדי
שלא
יאמרו
כי
מהפחד
מת
,
אמר
לו
חיה
תחיה.
וזה
דבר
ראוי
לנביאים
,
כי
בזה
יתאמת
יותר
אמתות
נבואתם.
והראני
יי'
כי
מות
ימות
-
גם
זה
מדברי
אלישע
לחזאל.
ואולם
איך
כל
דברי
אלישע
בכאן
נמלטים
מן
הכזב
,
הנה
העירותיהו
בכלל
שאלה
כוללת
בספר
'כסף
סיגים'
,
והכל
'אוצר
יי''
יבא.
ואולם
מה
שאומר
בכאן
הוא
,
כי
גם
לא
כחש
חזאל
במה
שהשיב
שאלישע
"אמר
לי
חיה
תחיה"
(להלן
,
יד)
,
אבל
מצד
אחר;
וכל
זה
מסודות
הלשון
מצד
ההגיון
המישר
הדורים
,
וגם
זה
'אוצר
יי''
יבא.