תנ"ך - ויאמר
חזאל
מדוע
אדני
בכה
ויאמר
כי־ידעתי
את
אשר־תעשה
לבני
ישראל
רעה
מבצריהם
תשלח
באש
ובחריהם
בחרב
תהרג
ועלליהם
תרטש
והרתיהם
תבקע:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֹּ֣אמֶר
חֲזָאֵ֔ל
מַדּ֖וּעַ
אֲדֹנִ֣י
בֹכֶ֑ה
וַיֹּ֡אמֶר
כִּֽי־יָדַ֡עְתִּי
אֵ֣ת
אֲשֶׁר־תַּעֲשֶׂה֩
לִבְנֵ֨י
יִשְׂרָאֵ֜ל
רָעָ֗ה
מִבְצְרֵיהֶ֞ם
תְּשַׁלַּ֤ח
בָּאֵשׁ֙
וּבַחֻֽרֵיהֶם֙
בַּחֶ֣רֶב
תַּהֲרֹ֔ג
וְעֹלֲלֵיהֶ֣ם
תְּרַטֵּ֔שׁ
וְהָרֹתֵיהֶ֖ם
תְּבַקֵּֽעַ:
(מלכים ב פרק ח פסוק יב)
וַיֹּאמֶר
חֲזָאֵל
מַדּוּעַ
אֲדֹנִי
בֹכֶה
וַיֹּאמֶר
כִּי־יָדַעְתִּי
אֵת
אֲשֶׁר־תַּעֲשֶׂה
לִבְנֵי
יִשְׂרָאֵל
רָעָה
מִבְצְרֵיהֶם
תְּשַׁלַּח
בָּאֵשׁ
וּבַחֻרֵיהֶם
בַּחֶרֶב
תַּהֲרֹג
וְעֹלֲלֵיהֶם
תְּרַטֵּשׁ
וְהָרֹתֵיהֶם
תְּבַקֵּעַ:
(מלכים ב פרק ח פסוק יב)
ויאמר
חזאל
מדוע
אדני
בכה
ויאמר
כי־ידעתי
את
אשר־תעשה
לבני
ישראל
רעה
מבצריהם
תשלח
באש
ובחריהם
בחרב
תהרג
ועלליהם
תרטש
והרתיהם
תבקע:
(מלכים ב פרק ח פסוק יב)
ויאמר
חזאל
מדוע
אדני
בכה
ויאמר
כי־ידעתי
את
אשר־תעשה
לבני
ישראל
רעה
מבצריהם
תשלח
באש
ובחריהם
בחרב
תהרג
ועלליהם
תרטש
והרתיהם
תבקע:
(מלכים ב פרק ח פסוק יב)
וַאֲמַר
חֲזָאֵל
מָדֵין
רִבּוֹנִי
בָכֵי
וַאֲמַר
אֲרֵי
יָדַענָא
יָת
דְּתַעֲבֵיד
לִבנֵי
יִשׂרָאֵל
בִּישָׁא
כַּרכֵיהוֹן
תּוֹקֵיד
בְּנוּרָא
וְעוּלֵימֵיהוֹן
בְּחַרבָּא
תְקַטֵיל
וְיָנְקֵיהוֹן
תְּטָרֵיף
וּמעַדְּיָתְהוֹן
תְּבַזַע
:
תשלח
-
ה':
*שמ'
טו
,
ז;
*דב'
כב
,
ז;
מ"ב
ח
,
יב;
תה'
פ
,
יב;
קד
,
ל.
(וחד:
ותשלח
-
יח'
יז
,
ו.)
ובחריהם
-
ג'
(בלישנא
,
ב'
מלא
ואחד
חסר):
מ"ב
ח
,
יב;
יר'
יח
,
כא;
דה"ב
לו
,
יז.
תשלח
-
ה';
ובחריהם
-
ג';
והרתיהם
-
ל'.
תרטש
-
לשון
ביקוע
המעיים;
ואב
לכולם
"וקשתות
נערים
תרטשנה
(יש'
יג
,
יח).
והרותיהם
-
מעוברות
שלהם.
תרטש
-
לשון
ביקוע
המעיים;
ואב
לכולם
"וקשתות
נערים
תרטשנה"
(יש'
יג
,
יח);
בלעז
'כרכנטיר'.
והרתיהם
-
מעוברותיהם.
מבצריהם
תשלח
באש
-
רוצה
לומר:
הערים
הבצורות
אשר
להם.
ועולליהם
תרטש
-
אחשב
שהרצון
בזה
,
שיהיה
סבה
שיהיו
נטושים
ועזובים
,
כשיהרג
אבותיהם
ואמותיהם.
והרותיהם
תבקע
-
רוצה
לומר:
הנשים
ההרות
,
וזה
דרך
אכזריות;
או
יהיה
הרצון
בהרותיהם:
המגדלים
החזקים
הבצורים
ובנויים
בהרים
,
וענין
בקועם
הוא
בקוע
חומותיהם;
וכמוהו
"על
בקעם
את
הרות
הגלעד"
(עמ'
א
,
יג).
והנה
זה
הפירוש
השני
הוא
היותר
נכון
,
לפי
מה
שאחשוב.