תנ"ך - ויפשע
אדום
מתחת
יד־יהודה
עד
היום
הזה
אז
תפשע
לבנה
בעת
ההיא:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיִּפְשַׁ֣ע
אֱד֗וֹם
מִתַּ֙חַת֙
יַד־יְהוּדָ֔ה
עַ֖ד
הַיּ֣וֹם
הַזֶּ֑ה
אָ֛ז
תִּפְשַׁ֥ע
לִבְנָ֖ה
בָּעֵ֥ת
הַהִֽיא:
(מלכים ב פרק ח פסוק כב)
וַיִּפְשַׁע
אֱדוֹם
מִתַּחַת
יַד־יְהוּדָה
עַד
הַיּוֹם
הַזֶּה
אָז
תִּפְשַׁע
לִבְנָה
בָּעֵת
הַהִיא:
(מלכים ב פרק ח פסוק כב)
ויפשע
אדום
מתחת
יד־יהודה
עד
היום
הזה
אז
תפשע
לבנה
בעת
ההיא:
(מלכים ב פרק ח פסוק כב)
ויפשע
אדום
מתחת
יד־יהודה
עד
היום
הזה
אז
תפשע
לבנה
בעת
ההיא:
(מלכים ב פרק ח פסוק כב)
וּמרַדוּ
אֱדוֹמָאֵי
מִתְּחוֹת
יַד
אֱנָשׁ
יְהוּדָה
עַד
יוֹמָא
הָדֵין
בְּכֵין
מְרַדוּ
יָתְבֵי
לִבנָה
בְּעִדָּנָא
הַהוּא
:
תפשע
לבנה
-
מרדו
יושבי
לבנה.
ואיני
יודע
מאיזה
אומה
היו
,
שהרי
לבנה
מארץ
ישראל
היא
(ראה
יהו'
יב
,
טו);
ואומר
אני
שהיו
משבט
יהודה
,
ומרדו
במלך.
אז
תפשע
לבנה
-
אם
לבנה
זו
היא
לאדום
,
למה
אמר
,
הלא
כבר
אמר:
ויפשע
אדום!?
ואפשר
כי
היתה
לבנה
זו
סמוכה
לארץ
ישראל
יותר
משאר
ארץ
אדום
,
וכשפשע
אדום
זאת
לא
מרדה
עדיין
,
ואחרי
המלחמה
הזאת
מרדה;
לפיכך
אמר:
בעת
ההיא.
ורש"י
ז"ל
כתב
,
כי
על
לבנה
שהיא
לישראל
אמר
שמרדה
,
כשמרדו
אדום
מרדה
היא
גם
כן
במלך;
וזה
הפירוש
רחוק
בעיני.
והנה
עבר
יורם
צעירה
וכל
הרכב
עמו
-
להלחם
עם
אדום
המורד
בו.
והנה
לא
מרדו
כלם
בו
,
אך
קצתם
הלכו
בעזרתו
להלחם
עם
המורדים
מהאדומיים;
וכשהיה
זה
שהיה
משתדל
יהורם
להלחם
עם
אדום
המורד
בו
,
הנה
קם
אדום
המורד
לילה
,
והכה
את
אדום
הסובב
אליו
להלחם
עמו
,
והם
אשר
באו
לעזור
את
יהורם
מלך
יהודה
,
והכה
בלילה
שרי
הרכב
אשר
ליורם
,
וינוסו
עם
ישראל
לאהליו.
וגם
אז
מרדה
עיר
לבנה
בישראל.