תנ"ך - והיה
כי־נראה
כי־נלאה
מואב
על־הבמה
ובא
אל־מקדשו
להתפלל
ולא
יוכל:
ס
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְהָיָ֧ה
כִֽי־נִרְאָ֛ה
כִּֽי־נִלְאָ֥ה
מוֹאָ֖ב
עַל־הַבָּמָ֑ה
וּבָ֧א
אֶל־מִקְדָּשׁ֛וֹ
לְהִתְפַּלֵּ֖ל
וְלֹ֥א
יוּכָֽל:
ס
(ישעיהו פרק טז פסוק יב)
וְהָיָה
כִי־נִרְאָה
כִּי־נִלְאָה
מוֹאָב
עַל־הַבָּמָה
וּבָא
אֶל־מִקְדָּשׁוֹ
לְהִתְפַּלֵּל
וְלֹא
יוּכָל:
ס
(ישעיהו פרק טז פסוק יב)
והיה
כי־נראה
כי־נלאה
מואב
על־הבמה
ובא
אל־מקדשו
להתפלל
ולא
יוכל:
ס
(ישעיהו פרק טז פסוק יב)
והיה
כי־נראה
כי־נלאה
מואב
על־הבמה
ובא
אל־מקדשו
להתפלל
ולא
יוכל:
ס
(ישעיהו פרק טז פסוק יב)
וִיהֵי
אֲרֵי
יַהלֵי
אֲרֵי
יִלאֵי
מוֹאָב
עַל
בָּמָתָא
וְייֵעוֹל
לְבֵית
טָעוּתֵיהּ
לְמִבעֵי
וְלָא
יִכּוֹל
:
נלאה
-
ב':
יש'
טז
,
יב;
מש'
כו
,
טו.
ואחד:
ונלאה
-
תה'
סח
,
י.
ולא
יוכל
-
ד'
(אחד
בקמץ
וג'
בפתח):
שמ'
י
,
ה;
יש'
טז
,
יב;
יר'
מד
,
כב;
*קה'
ו
,
י.
נלאה
ב'
והיה
כי
נראה
טמן
עצל
ידו
.
וחד
נחלתך
ונלאה
.
נלאה
-
ב';
על
-
הבמה
-
ל';
ולא
יוכל
-
ד'.
כי
נלאה
מואב
-
להלחם
על
במות
המגדלים.
ובא
אל
מקדשו
-
אל
מקום
אשר
הם
מתקדשים
שם
ומזדמנים
שם
להתפלל.
ובא
אל
מקדשו
-
אל
עבודה
זרה
שלו
,
ולא
יוכל
להציל
את
נפשו
מכף
אויבו.
והיה
כי
נראה
כי
נלאה
מואב
-
עלה
על
הבמה
לעבודה
זרה.
או
נלאה...
על
הבמה
-
כטעם
ולא
יוכל
,
והוא
הנכון.
והיה
כי
נראה
ונודע
לכל
כי
נלאה
מואב
להלחם
על
במתי
ארצו
,
ולא
יוכל
,
ובא
גם
אל
מקדש
אלהיו
להיתפלל
,
וגם
בזה
נלאה
ולא
יוכל
,
כי
יקיפוהו
צרות
ובהלות
,
ושם
ישיגוהו
אויביו
ואלהיו
לא
יושיענו;
וכן
הוא
אומר
בירמיה
"ובוש
מואב
מכמוש"
(מח
,
יג).
והיה
כי
נלאה
-
כאשר
יהיה
נלאה
מלבכות
בבמה
,
כאשר
אמר
למעלה
"הבמות
לבכי"
(יש'
טו
,
ב)
,
וכאשר
יהיה
נלאה
מהבכי
,
ובא
אל
מקדשו
-
ירצה
לבוא
אל
מקדשו
,
והוא
בית
אלהיו;
ירצה
לבוא
שם
להתפלל
אולי
יועילנו
,
ולא
יוכל
ללכת
מרוב
ליאותו
מאותו
הבכי.
וכן
תרגם
יונתן
אל
מקדשו:
"לבית
טעותיה".
ולא
יוכל
-
כי
מת
לבו
בקרבו.
והיה
כי
נראה
כי
נלאה
מואב
על
הבמה
-
שלא
יוכל
לסבול
ולעמוד
שם
מפני
כובד
המלחמה
שהשיגתו.
ובא
אל
מקדשו
ואל
פסלו
להתפלל
,
ולא
יוכל
להתעכב
שם
מפני
המלחמה
שדוחקת
אותו.