תנ"ך - בטחו
בה'
עדי־עד
כי
ביה
ה'
צור
עולמים:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
בִּטְח֥וּ
בַיהוָ֖ה
עֲדֵי־עַ֑ד
כִּ֚י
בְּיָ֣הּ
יְהוָ֔ה
צ֖וּר
עוֹלָמִֽים:
(ישעיהו פרק כו פסוק ד)
בִּטְחוּ
בַיהוָה
עֲדֵי־עַד
כִּי
בְּיָהּ
יְהוָה
צוּר
עוֹלָמִים:
(ישעיהו פרק כו פסוק ד)
בטחו
בה'
עדי־עד
כי
ביה
ה'
צור
עולמים:
(ישעיהו פרק כו פסוק ד)
בטחו
ביהוה
עדי־עד
כי
ביה
יהוה
צור
עולמים:
(ישעיהו פרק כו פסוק ד)
אִתרְחִיצוּ
עַל
מֵימְרָא
דַייָ
לְעָלְמָא
וּלעָלְמֵי
עָלְמַיָא
אֲרֵי
בְּכֵין
תִּתפַּרקוּן
בְּמֵימַר
דְּחִילָא
יְיָ
תְּקוֹף
עָלְמַיָא
:
ביה
-
ב':
יש'
כו
,
ד;
תה'
סח
,
ה.
כי
ביה
יי'
-
כי
יש
לסמוך
עליו
שהוא
"דחילא
יי'"
(ת"י)
וצור
מחסה
עולמים.
כי
ביה
יי'
צור
עולמים
-
כי
יש
לסמוך
עליו
,
שהוא
"דחילא
יי'"
(ת"י)
,
סלע
וצור
מחסה
עולמים.
בטחו
-
על
כן
יאמרו
אבות
לבנים:
בטחו
ביי'.
בי"ת
ביה
משרת
כמשפט.
צור
-
חזוק
לעולם.
כי
יש
בספרים
שמרכיבים
אל"ף
בי"ת
עם
השם
שהוא
חצי
במספר
האותיות
,
ובספר
תהלות
אפרש
זה
,
בפסוק
"סלו
לרוכב
בערבות"
(תה'
סח
,
ה).
בטחו
ביי'
עדי
עד
,
אע"פ
שהצרה
מושכת
עליכם
,
כי
יכולים
אתם
לראות
עתה
כי
ביה
יי'
מעוז
,
צור
משגב
לעולם.
וכל
זה
מן
השיר
,
וכן
אומרים
זה
לזה
בשיר.
בטחו
ביי'
עדי
עד
-
עד
עולם.
או
יהיה
גם
כן
עדי
-
עולם
,
ויהיה
כפול:
בכל
העולמים
בטחו
בו;
וכן
תרגם
יונתן
"לעלם
ולעלמי
עלמייא".
כי
ביה
יי'
צור
עולמים
-
כי
בו
ראוי
לבטוח
,
כי
הוא
צור
עולמים
,
פירוש:
חזק
הזמנים
כולם.
וצור
-
תואר
,
וכן
"הצור
תמים"
(דב'
לב
,
ד).
ויש
לפרש
צור
-
שֵם
,
ופירושו:
כי
הוא
חוזק
העולמים
,
על
דרך
'חי
העולמים'.
ופירוש
ביה
יי'
-
הראשון:
שם
תואר
,
מורה
על
היות
העולם
מאתו;
והשני
,
יו"ד
ה"א
ו"ו
ה"א:
שם
העצם.
כי
ביה
יי'
-
בכאן
חצי
שֵם
הנכבד
ושֵם
שלם
זה
אחר
זה
,
ואין
יודע
עד
שליש
לַמְצַוֶּה
,
ו"האיש
אשר
ימצא
בידו
הגביע"
(בר'
מד
,
טז)
אולי
ידע
עשיריה.
אמר
הנביא
לישראל:
בטחו
ביי'
עדי
עד
כי
ביה
יי'
צור
עולמים
-
ראוי
לבטוח
בו
שהוא
נאמן
לקיים
הבטחתו.