תנ"ך - בימים
ההם
חלה
חזקיהו
למות
ויבוא
אליו
ישעיהו
בן־אמוץ
הנביא
ויאמר
אליו
כה־אמר
ה'
צו
לביתך
כי
מת
אתה
ולא
תחיה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
בַּיָּמִ֣ים
הָהֵ֔ם
חָלָ֥ה
חִזְקִיָּ֖הוּ
לָמ֑וּת
וַיָּב֣וֹא
אֵ֠לָיו
יְשַֽׁעְיָ֨הוּ
בֶן־אָמ֜וֹץ
הַנָּבִ֗יא
וַיֹּ֨אמֶר
אֵלָ֜יו
כֹּֽה־אָמַ֤ר
יְהוָה֙
צַ֣ו
לְבֵיתֶ֔ךָ
כִּ֛י
מֵ֥ת
אַתָּ֖ה
וְלֹ֥א
תִֽחְיֶֽה:
(ישעיהו פרק לח פסוק א)
בַּיָּמִים
הָהֵם
חָלָה
חִזְקִיָּהוּ
לָמוּת
וַיָּבוֹא
אֵלָיו
יְשַׁעְיָהוּ
בֶן־אָמוֹץ
הַנָּבִיא
וַיֹּאמֶר
אֵלָיו
כֹּה־אָמַר
יְהוָה
צַו
לְבֵיתֶךָ
כִּי
מֵת
אַתָּה
וְלֹא
תִחְיֶה:
(ישעיהו פרק לח פסוק א)
בימים
ההם
חלה
חזקיהו
למות
ויבוא
אליו
ישעיהו
בן־אמוץ
הנביא
ויאמר
אליו
כה־אמר
ה'
צו
לביתך
כי
מת
אתה
ולא
תחיה:
(ישעיהו פרק לח פסוק א)
בימים
ההם
חלה
חזקיהו
למות
ויבוא
אליו
ישעיהו
בן־אמוץ
הנביא
ויאמר
אליו
כה־אמר
יהוה
צו
לביתך
כי
מת
אתה
ולא
תחיה:
(ישעיהו פרק לח פסוק א)
בְּיוֹמַיָא
הָאִינוּן
מְרַע
חִזקִיָה
לִממָת
וַאֲתָא
לְוָתֵיהּ
יְשַׁעיָה
בַר
אָמוֹץ
נְבִיָא
וַאֲמַר
לֵיהּ
כִּדנָן
אֲמַר
יְיָ
פַּקֵיד
עַל
אֱנָשׁ
בֵּיתָך
אֲרֵי
מָאִית
אַתּ
וְלָא
תֵיחֵי
מִמַרעָך
:
ויבוא
-
ה"י
מלא:
ש"א
ד
,
יג;
מ"א
ג
,
טו;
ז
,
יד;
יג
,
יא;
כב
,
טו
,
ל
,
לז;
מ"ב
ט
,
ל;
יש'
לח
,
א;
יח'
יד
,
א;
כג
,
מד;
לו
,
כ;
מ
,
ו;
איוב
א
,
ו;
ב
,
א.
וכל
מגלת
אסתר
דכותהון
בר
מן
ב'
חסר:
*אס'
ה
,
ה;
ז
,
א.
ויבוא
ה"י
מל'
והנה
עלי
ויקץ
שלמה
בן
אשה
דמלכים
ונביא
אחד
ויבוא
אל
המלך
ויבוא
במלחמה
וימת
המלך
ויבוא
יהוא
יזרעאלה
ויבוא
אליו
ישעיהו
ויבוא
אלי
אנשים
ויבוא
אליה
ויבוא
אל
הגוים
ויבוא
אל
שער
ויבוא
גם
השטן
וחבירו
.
וכל
מגלת
אסתר
דכותהון
בר
מן
ב'
חס'
אל
המשתה
לשתות
.
ויבוא
-
ה"י
מל'
וכל
מגלה
דכות'
ב'
מ'
ב'.
בימים
ההם
-
שלשה
ימים
לפני
מפלתו
של
סנחריב
חלה
חזקיהו
,
ויום
שלישי
,
כשעלה
בית
יי'
,
הוא
יום
מפלתו
של
סנחריב
,
והוא
יום
טוב
של
פסח.
כי
מת
אתה
ולא
תחיה
-
מת
אתה
בעולם
הזה
ולא
תחיה
לעולם
הבא
,
משום
דלא
נסבת
איתתא
וכו'
,
כדאיתא
בברכות
(י
,
א).
צו
לביתך
-
דבר
זה
לא
נאמר
לשום
צדיק
,
אלא
רצה
הקדוש
ברוך
הוא
שיתפלל
,
ויעשה
לו
נס
ויתגדל
שמו
על
ידו.
וכך
היה
תלוי
ועומד
מזלו
בין
מות
לחיים
,
כאדם
שמהלך
בדרך
כבושה
,
ויש
בצדה
פחת
גדול
חוץ
לדרך
,
וקרקע
הדרך
נשפך
במורד
אל
הפחת
,
ומטה
רגלו
,
והרי
הוא
מוטה
ליפול
,
אם
יש
לו
שם
אוהב
,
סומכו
ומביאו
לדרך
החלקה
,
כענין
"כי
יפול
לא
יוטל
כי
יי'
סומך
ידו"
(תה'
לז
,
כד)
,
ואם
הוא
שונאו
,
דוחפו
ומפילו
,
כענין
"ורשע
יפל
ברעה"
(ראה
מש'
יג
,
יז);
כך
,
פעמים
מזלו
של
אדם
מתקרב
אצל
מזל
שהוא
בית
המות
,
אם
שביל
שלו
עובר
ממש
באמצע
בית
המות
,
אין
תפלה
ותחנה
מועלת
,
שהרי
הוא
כאילו
תפוס
בו
,
ואם
אין
שביל
שלו
עובר
ממש
בתוכו
,
אלא
על
שפתו
,
אז
מחליש
וקרוב
ליפול
ולמות
,
ויש
לו
הצלה
על
ידי
תפלה
וצעקה.
ומאריכים
לו
עד
שיעור
החבלים
שמתרחק
השביל
עוד
מבית
המות
,
עד
מקום
שחוזר
ועובר
ממש
בתוכו
,
שהוא
קץ
ימיו
,
שאין
לך
מזל
שאין
לו
שביל
בו
לקץ
ימי
האדם
,
וכן
לענין
שלום
ויסורין
ועושר
ועוני
וכל
דבר
טוב
ורע;
וזה
היה
רחוק
מבית
המות
עוד
חמשה
עשר
חבלים
,
וה'חבל'
הוא
מהלך
שנה
,
והוא
שאמר
לו:
הנני
יוסיף
על
ימיך
חמש
עשרה
שנה.
ומכף
מלך
אשור
אצילך
-
אע"פ
שבנו
של
סנחריב
הוא.