תנ"ך - ואל־מי
תדמיוני
ואשוה
יאמר
קדוש:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְאֶל־מִ֥י
תְדַמְּי֖וּנִי
וְאֶשְׁוֶ֑ה
יֹאמַ֖ר
קָדֽוֹשׁ:
(ישעיהו פרק מ פסוק כה)
וְאֶל־מִי
תְדַמְּיוּנִי
וְאֶשְׁוֶה
יֹאמַר
קָדוֹשׁ:
(ישעיהו פרק מ פסוק כה)
ואל־מי
תדמיוני
ואשוה
יאמר
קדוש:
(ישעיהו פרק מ פסוק כה)
ואל־מי
תדמיוני
ואשוה
יאמר
קדוש:
(ישעיהו פרק מ פסוק כה)
וּלמַן
תְּדַמַן
קֳדָמַי
וְתַשׁווֹן
יֵימַר
קַדִּישָׁא
:
ואל
-
מי
-
ד':
ראה
לעיל
,
יח.
תדמיוני
-
ב':
יש'
מ
,
כה;
מו
,
ה.
ואל
מי
תדמיוני
ואשוה
-
שאהיה
שווה
לו
,
שתוכלו
לומר
שהוא
דומה
לי.
יאמר
קדוש
-
אומר
קדוש.
ואל
-
הטעם:
יאמר
לעובדי
הפסל:
היש
בבני
אדם
בעיניכם
נכבדים
מהרוזנים
והשופטים?
הלא
תראו
שהשם
ישמידם
כרגע!
ואשוה
-
אהיה
שוה
עמו.
וטעם
קדוש
-
כי
השם
קדוש
מהשתוות
עם
אחד
ממעשיו
,
אף
כי
אם
מעשה
ממעשיו.
ומעתה
,
אל
מי
מאלהי
הארצות
תדמיוני
בכח
ובגבורה
,
שאשוה
לו?
שתאמרו
בלבכם:
מקוצר
יד
ומבלתי
יכולת
לא
יושיענו
יי'
מיד
לוחצינו
,
כאלהי
אותו
עם
ואלהי
אותו
לשון.
ואל
מי
תדמיוני
ואשוה
-
אל
מי
תוכלו
לדמות
אותי
שאהיה
אני
נדמה
לאותו
הדבר
ואשוה
לו
-
כי
תוכלו
לדמותי
בדבריכם
שלא
בשכל
,
ובעבור
דַמּוֹתְכֶם
לא
אשוה
אני
לו
-
אלא
שאשוה
לו
,
שתוכלו
לדמותי
בשכל
לדבר
שאשוה
לו
,
לא
תוכלו
לעשות;
אם
כן
אני
יחיד
ובורא
העולם
כולו.
יאמר
קדוש
-
כי
הוא
קדוש
ונעלה
ממחשבתם.