תנ"ך - בכסף
ובזהב
ייפהו
במסמרות
ובמקבות
יחזקום
ולוא
יפיק:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
בְּכֶ֥סֶף
וּבְזָהָ֖ב
יְיַפֵּ֑הוּ
בְּמַסְמְר֧וֹת
וּבְמַקָּב֛וֹת
יְחַזְּק֖וּם
וְל֥וֹא
יָפִֽיק:
(ירמיהו פרק י פסוק ד)
בְּכֶסֶף
וּבְזָהָב
יְיַפֵּהוּ
בְּמַסְמְרוֹת
וּבְמַקָּבוֹת
יְחַזְּקוּם
וְלוֹא
יָפִיק:
(ירמיהו פרק י פסוק ד)
בכסף
ובזהב
ייפהו
במסמרות
ובמקבות
יחזקום
ולוא
יפיק:
(ירמיהו פרק י פסוק ד)
בכסף
ובזהב
ייפהו
במסמרות
ובמקבות
יחזקום
ולוא
יפיק:
(ירמיהו פרק י פסוק ד)
בְּכַספָּא
וּבדַהבָּא
מְחַפֵּי
לֵיהּ
בְּמַסמְרִין
וּבמַקוֹבִין
מְתַקֵיף
לֵיהּ
דְּלָא
יִצטְלֵי
:
בכסף
-
ה"י
רפין:
*בר'
כג
,
ט;
יהו'
כב
,
ח;
ש"ב
כד
,
כד;
מ"א
כא
,
ו
,
טו;
יש'
מח
,
י;
נב
,
ג;
יר'
י
,
ד;
יח'
כז
,
יב;
מי'
ג
,
יא;
תה'
קה
,
לז;
איכה
ה
,
ד;
עז'
א
,
ד;
דה"א
כא
,
כב
,
כד.
בכסף
ובזהב
-
ג':
יהו'
כב
,
ח;
יר'
י
,
ד;
עז'
א
,
ד.
ולוא
-
כ"ב
מלא
בסיפרא
(בלישנא):
ראה
יר'
ב
,
כה.
ולוא
-
ל"ה
מלא
(בלישנא):
ראה
יר'
ב
,
כה.
בכסף
ובזהב
-
ג';
ייפהו
-
ל';
במסמרות
-
ל';
ובמקבות
-
ל';
יחזקום
-
ל'.
[
מסמרות
-
'קלויש'
בלעז.]
מקבות
-
קורנס;
'מרטיל'
[בלעז].
יפיק
-
יכרעו
ברכיו;
לשון
"פוקה"
(ש"א
כה
,
לא);
"ופיק
ברכים"
(נח'
ב
,
יא).
יחזקום
ולא
(בנוסחנו:
ולוא)
יפיק
-
יחזקום
שלא
ימוטו.
בכסף
ובזהב
ייפהו
-
לפי
שהוא
עץ
,
חופה
אותו
בכסף
ובזהב
,
כדי
שיהא
יפה
ונאה
בעיני
הרואים
ויכנס
בלבם
לעבדו.
יחזקום
-
טסי
הכסף
והזהב
,
יחזקו
אותם
על
העץ
במסמרות
,
ובמקבות
שיכו
בם
עליהם
,
עד
שלא
(בנוסחנו:
לוא)
יפיק
-
כלומר:
שלא
יצא
מתכונתו
ולא
יכשל;
מעניין
"ופיק
ברכים"
(נח'
ב
,
יא).
ויש
לפרשו
מענין
"ותפק
לרעב"
(יש'
נח
,
י)
,
ויהיה
זה
פועל
עומד;
רוצה
לומר:
שלא
יצא
ממקומו.
בכסף.
ייפהו
-
הטעם:
יעשהו
יפה
אחרי
כן
בצפוי
כסף
וזהב
,
שמשים
בו
המסמרות
להדביק
הצִפוי
אל
עץ
הפסל.
וטעם
יחזקום
-
שישימו
הצִפוי
עליהם
החרשים
,
ובענין
חזק
,
שלא
ינוע
ממקומו.
ובעבור
זה
הוסיף
ולא
(בנוסחנו:
ולוא)
יפיק
,
וטעמו:
לא
יעקר
אחרי
כן;
והוא
מגזרת
"ופיק
ברכים"
(נח'
ב
,
יא);
ואיננו
מתעבר.
ודבר
בפסילים
יחיד
ורבים
,
כמנהג.
במסמרות
ובמקבות
יחזקום
-
כמו
"ותקח
את
המקבת
בידה"
דיעל
(ראה
שו'
ד
,
כא).
ונקראת
"מקבת"
על
שם
שמכנסת
המסמר
בנקב.
ולא
(בנוסחנו:
ולוא)
יפיק
-
לשון
הסרה
ומוטה
,
כמו
"ופיק
ברכים"
(נח'
ב
,
יא).