תנ"ך - מי
לא
יראך
מלך
הגוים
כי
לך
יאתה
כי
בכל־חכמי
הגוים
ובכל־מלכותם
מאין
כמוך:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
מִ֣י
לֹ֤א
יִרָֽאֲךָ֙
מֶ֣לֶךְ
הַגּוֹיִ֔ם
כִּ֥י
לְךָ֖
יָאָ֑תָה
כִּ֣י
בְכָל־חַכְמֵ֧י
הַגּוֹיִ֛ם
וּבְכָל־מַלְכוּתָ֖ם
מֵאֵ֥ין
כָּמֽוֹךָ:
(ירמיהו פרק י פסוק ז)
מִי
לֹא
יִרָאֲךָ
מֶלֶךְ
הַגּוֹיִם
כִּי
לְךָ
יָאָתָה
כִּי
בְכָל־חַכְמֵי
הַגּוֹיִם
וּבְכָל־מַלְכוּתָם
מֵאֵין
כָּמוֹךָ:
(ירמיהו פרק י פסוק ז)
מי
לא
יראך
מלך
הגוים
כי
לך
יאתה
כי
בכל־חכמי
הגוים
ובכל־מלכותם
מאין
כמוך:
(ירמיהו פרק י פסוק ז)
מי
לא
יראך
מלך
הגוים
כי
לך
יאתה
כי
בכל־חכמי
הגוים
ובכל־מלכותם
מאין
כמוך:
(ירמיהו פרק י פסוק ז)
מַן
לָא
יִדחַל
מִן
קֳדָמָך
מֶלֶך
כָּל
עָלְמַיָא
אֲרֵי
דִילָך
הִיא
מַלכוּתָא
אֲרֵי
בְכָל
חַכִּימֵי
עַמְמַיָא
וּבכָל
מַלכוּתְהוֹן
לֵית
בָּר
מִנָך
:
יראך
-
ל'
וחס';
יאתה
-
ל'.
כי
לך
יאתה
-
היראה.
כי
בכל
חכמי
הגוים
ובכל
מלכותם
מאין
כמוך
-
מאין
שיכול
להרע
ולהטיב.
מי
לא
יראך
-
ביו"ד
האית"ן
לבדו
,
ופ"א
הפועל
נעלמת
מהמכתב;
ונמשכת
היו"ד
בגעיא
(לפנינו
הגעיא
ברי"ש)
להורות
על
היו"ד
הנפקדת.
אמר
מי
לא
יראך
,
לפי
שאמר
"אל
תיראו
מהם"
(לעיל
,
ה);
אמר:
אותם
-
אין
ראוי
לירא
מהם
,
אבל
אתה
-
מי
לא
יראך!
אפילו
הגוים
שעובדים
האלילים
ראוי
להם
שייראוך
,
כי
אתה
מלך
עליהם.
כי
לך
יאתה
-
המלוכה
,
לא
לאחר;
כלומר:
ראוייה
היא
לך
וליחס
אותה
אליך
,
לא
לאחר
,
כי
בכל
חכמי
הגוים
ובכל
מלכותם
אומרים:
מאין
כמוך!;
ואינם
עובדים
הכוכבים
אלא
להיותם
אמצעיים
בינך
ובינם.
ואמר
חכמי
הגוים
-
כי
הם
יודעים
כי
הפסל
אינו
כלום;
ואם
יעבדו
הכוכבים
,
לא
יעבדום
אלא
מפני
שהם
משרתיך
,
להיותם
אמצעיים;
אע"פ
כן
הם
חוטאים
,
כי
אין
צריך
אמצעי
בין
האל
ובין
האדם
,
"כי
רם
יי'
ושפל
יראה"
(תה'
קלח
,
ו);
אבל
ההמון
חושבים
כי
הפסילים
מטיבים
ומריעים
,
מפני
שהורגלו
בעבודתם.
ואמר
ובכל
מלכותם
,
כי
המלכים
-
בָּרוב
המה
חכמים
,
גם
יש
עמהם
חכמים
,
ומכירים
כי
מלכות
בן
אדם
היא
מלכות
נפסקת
,
ואין
מלכות
קיימת
כי
אם
ליי'.
מי
לא
ייראך
-
זה
,
לפי
דעתי
,
לתמה
ולפליאה;
כטעם
"מי
הוא
זה
ואי
זה
הוא"
וגו'
(אס'
ז
,
ה).
מי.
ייראך
-
פירושו:
יירא
ממך.
וטעם
כי
לך
יאתה
-
זאת
ראויה
לך
לבדך
שייראו
כל
העולם
ממך;
כי
בכל
חכמי
הגוים
-
החָרָשים
המתעסקים
לעשות
אלהים
חדשים
,
אין
נמצא
ביניהם
בכל
חכמתם
אל
כמוך
,
שיוכלו
לעשות.