תנ"ך - לכן
כל־אכליך
יאכלו
וכל־צריך
כלם
בשבי
ילכו
והיו
שאסיך
למשסה
וכל־בזזיך
אתן
לבז:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
לָכֵ֞ן
כָּל־אֹכְלַ֙יִךְ֙
יֵאָכֵ֔לוּ
וְכָל־צָרַ֥יִךְ
כֻּלָּ֖ם
בַּשְּׁבִ֣י
יֵלֵ֑כוּ
וְהָי֤וּ
שֹׁאסַ֙יִךְ֙
לִמְשִׁסָּ֔ה
וְכָל־בֹּזְזַ֖יִךְ
אֶתֵּ֥ן
לָבַֽז:
(ירמיהו פרק ל פסוק טז)
לָכֵן
כָּל־אֹכְלַיִךְ
יֵאָכֵלוּ
וְכָל־צָרַיִךְ
כֻּלָּם
בַּשְּׁבִי
יֵלֵכוּ
וְהָיוּ
שֹׁאסַיִךְ
לִמְשִׁסָּה
וְכָל־בֹּזְזַיִךְ
אֶתֵּן
לָבַז:
(ירמיהו פרק ל פסוק טז)
לכן
כל־אכליך
יאכלו
וכל־צריך
כלם
בשבי
ילכו
והיו
שאסיך
למשסה
וכל־בזזיך
אתן
לבז:
(ירמיהו פרק ל פסוק טז)
לכן
כל־אכליך
יאכלו
וכל־צריך
כלם
בשבי
ילכו
והיו
שאסיך
למשסה
וכל־בזזיך
אתן
לבז:
(ירמיהו פרק ל פסוק טז)
בְּכֵין
כָּל
אָנְסַך
יִתאַנסוּן
וְכָל
סָנְאַך
כֻּלְהוֹן
בְּשִׁביָא
יְהָכוּן
וִיהוֹן
עָדַך
לַעֲדַי
וְכָל
בָּזְזַך
אֶמסַר
לְבִזָא
:
לכן
-
י"ד
בטעמא
(גרשיים)
בסיפרא
(בראשי
פסוקים):
ראה
יר'
ז
,
כ.
כל
-
ט'
פסוקים
'כל
וכל
וכל':
במ'
ה
,
ב;
יא
,
לב;
דב'
ג
,
י;
ש"א
כב
,
ב;
ש"ב
טז
,
ו;
מ"א
טו
,
כג;
מ"ב
טז
,
טו;
יר'
ל
,
טז;
מד
,
טו.
יאכלו
-
ב':
דב'
יד
,
יט;
יר'
ל
,
טז.
(כל)
-
ט'
פסו'
כל
וכל
וכל;
שאסיך
-
ל'.
לכן
-
שבועה.
[
שאסיך
למשסה
-
לשון
"ביזה"
(יח'
כט
,
יט)
,
וכן
תרגם
יונתן:
"ויהון
עדיך
לעדי".]
לכן.
וכל
צריך
כולם
-
הכפל
לחזק
העניין.
שאסיך
-
האל"ף
במקום
וי"ו
המשך
,
כי
שרשו
'שסה';
ושורש
משסה
-
'שסס'
,
והעניין
אחד
,
עניין
בִּזָּה.
וכן
בא
אל"ף
במקום
וי"ו
המשך
במלת
"בִּצֹּאתָיו
וגבאיו"
(יח'
מז
,
יא)
,
כי
שרשו
'בצץ'.
לכן
-
ועם
כל
זה
,
שהיה
בפשעיך
,
אני
ארחם
עליך
ואקח
נקמה
מכל
האויבים
שהרעו
לך.
שאסיך
-
האל"ף
מקום
וי"ו
המֶשך
,
והוא
מגזרת
"שוסים
את
הגרנות"
(ש"א
כג
,
א).
למשסה
-
מזה
הטעם
,
רק
הוא
מפעלי
הכפל
,
כמו
"מחתה"
(תה'
פט
,
מא);
"מגלה"
(יר'
לו
,
כח);
ויהיו
שנים
שרשים
בענין
אחד:
'שסה'
ו'שסס'
,
כאשר
נמצאו
מהם
הרבה.