תנ"ך - ודברת
אליהם
את־כל־הדברים
האלה
ולא
ישמעו
אליך
וקראת
אליהם
ולא
יענוכה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְדִבַּרְתָּ֤
אֲלֵיהֶם֙
אֶת־כָּל־הַדְּבָרִ֣ים
הָאֵ֔לֶּה
וְלֹ֥א
יִשְׁמְע֖וּ
אֵלֶ֑יךָ
וְקָרָ֥אתָ
אֲלֵיהֶ֖ם
וְלֹ֥א
יַעֲנֽוּכָה:
(ירמיהו פרק ז פסוק כז)
וְדִבַּרְתָּ
אֲלֵיהֶם
אֶת־כָּל־הַדְּבָרִים
הָאֵלֶּה
וְלֹא
יִשְׁמְעוּ
אֵלֶיךָ
וְקָרָאתָ
אֲלֵיהֶם
וְלֹא
יַעֲנוּכָה:
(ירמיהו פרק ז פסוק כז)
ודברת
אליהם
את־כל־הדברים
האלה
ולא
ישמעו
אליך
וקראת
אליהם
ולא
יענוכה:
(ירמיהו פרק ז פסוק כז)
ודברת
אליהם
את־כל־הדברים
האלה
ולא
ישמעו
אליך
וקראת
אליהם
ולא
יענוכה:
(ירמיהו פרק ז פסוק כז)
וּתמַלֵיל
עִמְהוֹן
יָת
כָּל
פִּתגָמַיָא
הָאִלֵין
וְלָא
יְקַבְּלוּן
מִנָך
וְתִתנַבֵּי
לְהוֹן
וְלָא
יָתִיבוּנָך
:
ולא
ישמעו
-
ד':
*שמ'
ד
,
א
,
ח;
ש"א
ב
,
כה;
יר'
ז
,
כז.
ולא
ישמעו
ד'
והן
לא
יאמינו
לי
והיה
אם
לא
יאמינו
לך
אם
יחטא
איש
לאיש
ודברת
אליהם.
ולא
ישמעו
-
ד';
יענוכה
-
ל'
ומל'.
ויקשו
את
ערפם
הרעו
מאבותם
-
וכשם
שהראשונים
הקשו
את
עורפם
,
גם
לדור
הזה:
ודברת
אליהם
את
כל
הדברים
האלה
ולא
ישמעו
אליך.
ודברת.
ולא
ישמעו
-
ידעתי
כי
לא
ישמעו
אליך
,
ואפילו
לא
יענוכה
כשתקרא
להם;
אע"פ
כן
הַזְהִירֵם.
יענוכה
-
נכתב
בו
'ה"א
המבטא'
אחר
'כ"ף
הנמצא';
וכן
"וחסידיך
יברכוכה"
(תה'
קמה
,
י)
והדומים
לו.
ולא
ישמעו
אליך
-
אם
זה
מאמר
גוזר
,
נכון
זה
מצד
היות
הכל
צפוי
והרשות
נתונה
(ראה
משנה
אבות
ג
,
טו).
ובאור
יותר
'אוצר
יי''
יבא.
ודברת
-
הדברים
הנזכרים.
ולא
ישמעו
-
הטעם:
ואני
ידעתי
שלא
ישמעו
אליך.
או
טעמו:
אם
ידעתי
שלא
ישמעו
אליך;
והוא
כטעם
"אם
ישמעו
אליך
ואם
יחדלו"
(ראה
יח'
ב
,
ה).
וקראת
אליהם
-
כפול
בטעם.
יענוכה
-
יענו
אותך.
ובא
שלם
עם
ה"א
,
כמשפט
,
כמו
"אל
יעצרכה
הגשם"
(ראה
מ"א
יח
,
מד).
כי
כל
כ"ף
הנוכח
'ארוכה'
-
משפטה
להיות
כפולה;
על
כן
שמו
תחתיה
הקמץ
,
לאות
ולסימן
כי
חסר
ה"א
אחריה.