תנ"ך - ויבוא
אלי
אנשים
מזקני
ישראל
וישבו
לפני:
פ
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיָּב֤וֹא
אֵלַי֙
אֲנָשִׁ֔ים
מִזִּקְנֵ֖י
יִשְׂרָאֵ֑ל
וַיֵּשְׁב֖וּ
לְפָנָֽי:
פ
(יחזקאל פרק יד פסוק א)
וַיָּבוֹא
אֵלַי
אֲנָשִׁים
מִזִּקְנֵי
יִשְׂרָאֵל
וַיֵּשְׁבוּ
לְפָנָי:
פ
(יחזקאל פרק יד פסוק א)
ויבוא
אלי
אנשים
מזקני
ישראל
וישבו
לפני:
פ
(יחזקאל פרק יד פסוק א)
ויבוא
אלי
אנשים
מזקני
ישראל
וישבו
לפני:
פ
(יחזקאל פרק יד פסוק א)
אֲמַר
נְבִיָא
אֲתוֹ
לְוָתִי
גֻּברִין
מִסָבֵי
יִשׂרָאֵל
וִיתִיבוּ
קְָדָמָי
:
ויבוא
-
ה"י
מלא:
ש"א
ד
,
יג;
מ"א
ג
,
טו;
ז
,
יד;
יג
,
יא;
כב
,
טו
,
ל
,
לז;
מ"ב
ט
,
ל;
יש'
לח
,
א;
יח'
יד
,
א;
כג
,
מד;
לו
,
כ;
מ
,
ו;
איוב
א
,
ו;
ב
,
א.
(וכל
מגילת
אסתר
דכותהון
בר
מן
ב'
חסר:
*אס'
ה
,
ה;
ז
,
א.)
ויבוא
-
י"ב
סבירין
(לשון
רבים;
בלישנא
ד'בא'):
במ'
יג
,
כב;
ש"ב
ג
,
כב
,
לה;
יט
,
ט;
מ"א
יב
,
א;
יש'
מה
,
כד;
סו
,
כג;
יר'
נא
,
מח;
יח'
יד
,
א;
כ
,
לח;
כג
,
מד;
לו
,
כ.
ויבא
אלי
אנשים
-
כולם
בלב
אחד
לרעה
,
לכך
נאמר:
ויבא;
ומדרש
אגדה
(ואינו
לפנינו)
אומר
,
על
[שם]
שהקדוש
ברוך
הוא
גילה
אוזן
הנביא
תחילה:
הנה
יבא
אליך
פלוני
ופלוני.
ויבאו
(בנוסחנו:
ויבוא)
אלי
אנשים
מזקני
ישראל
וישבו.
אלי
-
כאילו
"קרבת
אלהים
יחפצון"
(יש'
נח
,
ב);
וכאילו
יבאו
לדרוש
את
יי'
(ראה
יח'
כ
,
א)
,
ו"כגוי
אשר
צדקה
עשה"
(יש'
נח
,
ב);
ובלבם
העלו
גילוליהם
לעשותם
,
כמו
שהכתוב
מפרסמם
בסמוך:
"בן
אדם
האנשים
האלה
העלו
גילוליהם
על
לבם"
(להלן
,
ג).
ויבא
(בנוסחנו:
ויבוא)
(אלי
אנשים
-
כמו
"ויבא)
עד
חברון"
(במ'
יג
,
כב);
"ויבא
סגנים
כמו
חמר"
(יש'
מא
,
כה).
ותשעה
הן
,
כתובין
'ויבא'
וסברין
'ויבאו'.
ויבא
אלי
אנשים
מזקני
ישראל
וישבו
לפני
-
אמר
הנביא:
ככלות
נבואה
זו
באו
אלי
אנשים
מזקני
הגולה
וישבו
לפני
-
שהיו
מראים
עצמם
שבאים
לדרוש
את
יי'
,
והאל
גלה
אלי
את
לבבם.
אמר
ויבא
לשון
יחיד
על
רבים
,
להודיע
כי
בהסכמה
אחת
ובלב
אחד
באו
כולם
על
זה.
ויבא
אלי
אנשים
-
על
כלל
הכת
והקבוץ
,
שהוא
כמו
סוג
ומין
,
וכן
"וצדיקים
ככפיר
יבטח"
(מש'
כח
,
א);
לא
שירמז
לכל
אחד
ואחד
,
כמו
המפרשים
(ראה
רש"י)
,
כי
לא
שמו
לב
לסוג
ומין
ושאר
חילוקות
ההגיון.
ואמר
ויבא
ואמר
וישבו
-
והכל
נכון
,
וכן
בתורה:
"ויחנו"
,
"ויחן"
(שמ'
יט
,
ב)
זה
בצד
זה
-
על
העם;
והקש
על
זה.
ויבא
-
מלת
יחיד
נופלת
על
רבים;
וכמהו
"כי
קמה
על
בבל
מחשבות"
(יר'
נא
,
כט);
והפירוש:
אחרי
זאת
הנבואה
באו
אלי
אנשים
מזקני
ישראל
לשאול
מאתי
דבר
השם;
ואז
היה
דבר
השם
יי'
עמי
,
ואמר
אלי
מה
אענה
להם.
ויבאו
(בנוסחנו:
ויבא)
אלי
אנשים
מזקני
ישראל
וישבו
לפני
-
לדרוש
נבואה
מאת
יי'.
והבורא
גילה
לי
שאלה
האנשים
הם
רשעים
,
והעלו
גילוליהם
על
לבם
-
שכל
לבם
הוא
עליהם
,
ומכשול
עוונם
,
הוא
הפסל
,
נתנו
אותו
נוכח
פניהם
-
ותדיר
הוא
נגדם.
האדרוש
אדרש
להם?!
-
בתימה
-
להודיעם
דבר
הנבואה?!
והוא
מבניין
'נפעל'
,
'שם
המקור'
הוא
,
כמו
"הִנתֹן
תנתן"
(יר'
לח
,
ג);
"הֵאכֹל
יאכל"
(וי'
יט
,
ז);
ובא
האל"ף
במקום
הה"א
,
ומפני
שנתחברו
שני
ה"הין:
'ההדרוש'
,
נהפך
השיני
לאל"ף.