תנ"ך - בן־אדם
ארץ
כי
תחטא־לי
למעל־מעל
ונטיתי
ידי
עליה
ושברתי
לה
מטה־לחם
והשלחתי־בה
רעב
והכרתי
ממנה
אדם
ובהמה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
בֶּן־אָדָ֗ם
אֶ֚רֶץ
כִּ֤י
תֶֽחֱטָא־לִי֙
לִמְעָל־מַ֔עַל
וְנָטִ֤יתִי
יָדִי֙
עָלֶ֔יהָ
וְשָׁבַ֥רְתִּי
לָ֖הּ
מַטֵּה־לָ֑חֶם
וְהִשְׁלַחְתִּי־בָ֣הּ
רָעָ֔ב
וְהִכְרַתִּ֥י
מִמֶּ֖נָּה
אָדָ֥ם
וּבְהֵמָֽה:
(יחזקאל פרק יד פסוק יג)
בֶּן־אָדָם
אֶרֶץ
כִּי
תֶחֱטָא־לִי
לִמְעָל־מַעַל
וְנָטִיתִי
יָדִי
עָלֶיהָ
וְשָׁבַרְתִּי
לָהּ
מַטֵּה־לָחֶם
וְהִשְׁלַחְתִּי־בָהּ
רָעָב
וְהִכְרַתִּי
מִמֶּנָּה
אָדָם
וּבְהֵמָה:
(יחזקאל פרק יד פסוק יג)
בן־אדם
ארץ
כי
תחטא־לי
למעל־מעל
ונטיתי
ידי
עליה
ושברתי
לה
מטה־לחם
והשלחתי־בה
רעב
והכרתי
ממנה
אדם
ובהמה:
(יחזקאל פרק יד פסוק יג)
בן־אדם
ארץ
כי
תחטא־לי
למעל־מעל
ונטיתי
ידי
עליה
ושברתי
לה
מטה־לחם
והשלחתי־בה
רעב
והכרתי
ממנה
אדם
ובהמה:
(יחזקאל פרק יד פסוק יג)
בַּר
אָדָם
אַרעָא
אֲרֵי
תְחוּב
קֳדָמַי
לְשַׁקָרָא
שְׁקַר
וַאֲרֵים
מַחַת
גְּבוּרְתִי
עֲלַהּ
וְאַתבַּר
בַּהּ
סְעֵיד
מֵיכְלָא
וְאַשׁלַח
בַּהּ
כַּפנָא
וַאֲשֵׁיצֵי
מִנַהּ
אֱנָשָׁא
וּבעִירָא
:
והשלחתי
-
ג':
וי'
כו
,
כב;
יח'
יד
,
יג;
עמ'
ח
,
יא.
והשלחתי
ג'
את
חית
השדה
ארץ
כי
תחטא
לי
והשלחתי
רעב
בארץ.
מטה
לחם
-
"משען
לחם"
(יש'
ג
,
א;
וראה
רש"י
יח'
ד
,
טז;
ה
,
טז).
ארץ
כי
תחטא
לי
למעול
מעל
ונטיתי
ידי
עליה
ושברתי
לה
מטה
לחם
והשלחתי
בה
רעב
והכרתי
ממנה
אדם
ובהמה
-
כך
היא
המדה
לפני:
ארץ
כי
תחטא
לי
,
ונטיתי
ידי
עליה
באחד
מארבעה
שפטים
המפורשים
בעינין
,
והכרתי
ממנה
אדם
ובהמה:
או
ב"חרב"
(להלן
,
יז)
,
או
ברעב
,
או
ב"חיה"
(להלן
,
טו)
,
או
ב"דבר"
(להלן
,
יט).
ארץ
כי
תחטא
לי
-
ארץ
אחרת.
ויהי.
בן
אדם
ארץ
כי
תחטא
לי
למעל
מעל
-
לא
בעבור
כל
חטא
אשלח
להם
העונש
הגדול
הזה
,
אלא
כשיהיה
החטא
למעל
מעל
-
לכחש
בי
וביכלתי
,
שיאמרו
(ראה
ב"ר
כו
,
ו):
'לית
דין
ולית
דיין'
,
כאנשי
סדום
ועמורה.
ונטיתי
ידי
עליה
-
בשידפון
ובירקון
(ע"פ
דב'
כח
,
כב)
,
או
אצוה
על
העבים
מהמטיר
עליה
מטר
(ע"פ
יש'
ה
,
ו).
אדם
ובהמה
-
הבהמה
לעונש
האדם.
אדם
ובהמה
-
הראשון
בעצם
או
בכונה
ראשונה
,
והשני
במקרה
או
בכונה
שנית
,
כי
מה
שהוא
בכונה
שנית
הוא
נמנית
כמקרה
בפנים
מה
,
כמו
שכתבו
הפילוסופים;
ובאור
גם
זה
אוצר
יי'
יבא.
ארץ
כי
תחטא
-
רמז
לאנשיה;
כמו
"העיר
היוצאת"
(עמ'
ה
,
ג);
והטעם:
ארץ
שהיא
מארצות
הגוים.
מטה
לחם
-
מפורש
בראש
הספר
(יח'
ד
,
טז).