תנ"ך - לו־חיה
רעה
אעביר
בארץ
ושכלתה
והיתה
שממה
מבלי
עובר
מפני
החיה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
לוּ־חַיָּ֥ה
רָעָ֛ה
אַעֲבִ֥יר
בָּאָ֖רֶץ
וְשִׁכְּלָ֑תָּה
וְהָיְתָ֤ה
שְׁמָמָה֙
מִבְּלִ֣י
עוֹבֵ֔ר
מִפְּנֵ֖י
הַחַיָּֽה:
(יחזקאל פרק יד פסוק טו)
לוּ־חַיָּה
רָעָה
אַעֲבִיר
בָּאָרֶץ
וְשִׁכְּלָתָּה
וְהָיְתָה
שְׁמָמָה
מִבְּלִי
עוֹבֵר
מִפְּנֵי
הַחַיָּה:
(יחזקאל פרק יד פסוק טו)
לו־חיה
רעה
אעביר
בארץ
ושכלתה
והיתה
שממה
מבלי
עובר
מפני
החיה:
(יחזקאל פרק יד פסוק טו)
לו־חיה
רעה
אעביר
בארץ
ושכלתה
והיתה
שממה
מבלי
עובר
מפני
החיה:
(יחזקאל פרק יד פסוק טו)
אִילוּ
חַיתָא
בִּשׁתָּא
אַעבַּר
בְּאַרעָא
וְתַתכְּלִינַהּ
וּתהֵי
לְצָדוּ
מִבְּלִי
עָדֵי
מִן
קֳדָם
חַיתָא
:
לו
-
כ"ב
(בלישנא):
בר'
יז
,
יח;
כג
,
יג;
ל
,
לד;
נ
,
טו;
במ'
יד
,
ב
(פעמיים);
כ
,
ג;
כב
,
כט;
דב'
לב
,
כט;
יהו'
ז
,
ז;
שו'
ח
,
יט;
יג
,
כג;
ש"א
יד
,
ל;
ש"ב
יח
,
יב;
יט
,
ז;
יש'
מח
,
יח;
סג
,
יט;
יח'
יד
,
טו;
מי'
ב
,
יא;
תה'
פא
,
יד;
איוב
ו
,
ב;
טז
,
ד.
אעביר
-
ג'
(ומלא):
שמ'
לג
,
יט;
יח'
יד
,
טו;
זכ'
יג
,
ב.
לו
חיה
רעה
אעביר
בארץ
ושכלתה
וגו'
-
כלומר:
כל
אחד
ואחד
מארבעה
שפטים
הללו
יש
בי
כח
לשפוט
בו
"ארץ
כי
תחטא
לי"
(לעיל
,
יג)
,
ולהכרית
ממנה
אדם
ובהמה.
והרי
דברים
קל
וחומר:
ומה
באחד
מהן
אני
יכול
להכרית
מארץ
כי
תחטא
לי
אדם
ובהמה
,
"אף
כי
ארבעת
שפטי
הרעים
חרב
ורעב
וחיה
רעה
ודבר
שלחתי"
,
ארבעתן
יחד
,
"אל
ירושלם
להכרית
ממנה
אדם
ובהמה"
(להלן
,
כא)
-
כל
שכן
שהיה
להם
בהביאי
אותן
ביחד
להכרית
מירושלם
אדם
ובהמה.
לו
חיה
רעה
אעביר
בארץ
ושכלתה.
לו
-
כמו
'אם'
,
כמו
"לו
החייתם
אותם"
(שו'
ח
,
יט).
ושכלתה
-
'פועל
יוצא'
,
כי
הארץ
משֻכּלת
,
שהיא
כאם
ליושבים
בה
,
והחיה
משַכלת
הארץ.
אעביר
בארץ
-
כמו
"הנני
משליח
בך"
(שמ'
ח
,
יז).
והיתה
שממה
מבלי
עובר
מפני
החיה
-
לא
אמר
זה
ברעב
(ראה
לעיל
,
יג)
,
בחרב
(ראה
להלן
,
יז)
ובדבר
(ראה
להלן
,
יט)
,
כי
אע"פ
שתהיה
הארץ
שממה
מיושביה
,
יעברו
דרך
עליה
אנשי
ארצות
אחרות
,
ולא
תרבה
שם
החיה
,
אבל
כשהארץ
שממה
מפני
החיה
משולחת
,
שהאל
השליחה
בה
,
כמו
שאמר
"והשלחתי
בכם
את
חית
השדה"
(וי'
כו
,
כב)
,
יראו
לעבור
בה
אפילו
אנשים
אחרים
מפני
החיה
,
כי
תרבותה
שם.
לו
-
יש
אומרים
(רש"י)
,
שהוא
כטעם
'אם'
או
כטעם
'או';
וזאת
המלה
לעולם
פרושה
כטעם
מקומה.
ושכלתה
-
מגזרת
"משכלה
ועקרה"
(שמ'
כג
,
כו);
והיא
מלה
מחוברת
משתי
מלות:
'פועלה'
ו'פעולה'
,
והטעם:
ושכלה
אותה;
ומשקלו
"וידו
חִלְּקַתָה
להם
בקו"
(יש'
לד
,
יז).