תנ"ך - ויהי
דבר־ה'
אלי
לאמר:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיְהִ֥י
דְבַר־יְהוָ֖ה
אֵלַ֥י
לֵאמֹֽר:
(יחזקאל פרק יד פסוק ב)
וַיְהִי
דְבַר־יְהוָה
אֵלַי
לֵאמֹר:
(יחזקאל פרק יד פסוק ב)
ויהי
דבר־ה'
אלי
לאמר:
(יחזקאל פרק יד פסוק ב)
ויהי
דבר־יהוה
אלי
לאמר:
(יחזקאל פרק יד פסוק ב)
וַהֲוָה
פִתגָם
נְבוּאָה
מִן
קֳדָם
יְיָ
עִמִי
לְמֵימַר
:
ויהי.
בן
אדם.
האדרש
אדרש
להם
-
האל"פין
בחירק;
הראשון
-
מָקוֹר
בחולם
,
והאל"ף
מקום
ה"א
,
כי
כבד
על
הלשון
לקרוא
שני
ה"הין
כאחד
,
והוא
בחולם
בשקל
"הִנתון
תנתן"
(יר'
לח
,
ג).
אמר:
וכי
אדרש
להם
אחר
שלבם
אל
גילוליהם?
לא
אדרש!
וקבול
הדרישה
היא
לתת
שאלתם.
ויבא
-
מלת
יחיד
נופלת
על
רבים;
וכמהו
"כי
קמה
על
בבל
מחשבות"
(יר'
נא
,
כט);
והפירוש:
אחרי
זאת
הנבואה
באו
אלי
אנשים
מזקני
ישראל
לשאול
מאתי
דבר
השם;
ואז
היה
דבר
השם
יי'
עמי
,
ואמר
אלי
מה
אענה
להם.
ויבאו
(בנוסחנו:
ויבא)
אלי
אנשים
מזקני
ישראל
וישבו
לפני
-
לדרוש
נבואה
מאת
יי'.
והבורא
גילה
לי
שאלה
האנשים
הם
רשעים
,
והעלו
גילוליהם
על
לבם
-
שכל
לבם
הוא
עליהם
,
ומכשול
עוונם
,
הוא
הפסל
,
נתנו
אותו
נוכח
פניהם
-
ותדיר
הוא
נגדם.
האדרוש
אדרש
להם?!
-
בתימה
-
להודיעם
דבר
הנבואה?!
והוא
מבניין
'נפעל'
,
'שם
המקור'
הוא
,
כמו
"הִנתֹן
תנתן"
(יר'
לח
,
ג);
"הֵאכֹל
יאכל"
(וי'
יט
,
ז);
ובא
האל"ף
במקום
הה"א
,
ומפני
שנתחברו
שני
ה"הין:
'ההדרוש'
,
נהפך
השיני
לאל"ף.