תנ"ך - ויצא
לך
שם
בגוים
ביפיך
כי׀
כליל
הוא
בהדרי
אשר־שמתי
עליך
נאם
אדני
ה':
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיֵּ֨צֵא
לָ֥ךְ
שֵׁ֛ם
בַּגּוֹיִ֖ם
בְּיָפְיֵ֑ךְ
כִּ֣י׀
כָּלִ֣יל
ה֗וּא
בַּהֲדָרִי֙
אֲשֶׁר־שַׂ֣מְתִּי
עָלַ֔יִךְ
נְאֻ֖ם
אֲדנָ֥י
יְהֹוִֽה:
(יחזקאל פרק טז פסוק יד)
וַיֵּצֵא
לָךְ
שֵׁם
בַּגּוֹיִם
בְּיָפְיֵךְ
כִּי׀
כָּלִיל
הוּא
בַּהֲדָרִי
אֲשֶׁר־שַׂמְתִּי
עָלַיִךְ
נְאֻם
אֲדנָי
יְהֹוִה:
(יחזקאל פרק טז פסוק יד)
ויצא
לך
שם
בגוים
ביפיך
כי׀
כליל
הוא
בהדרי
אשר־שמתי
עליך
נאם
אדני
ה':
(יחזקאל פרק טז פסוק יד)
ויצא
לך
שם
בגוים
ביפיך
כי׀
כליל
הוא
בהדרי
אשר־שמתי
עליך
נאם
אדני
יהוה:
(יחזקאל פרק טז פסוק יד)
וּנפַק
לִיך
שׁוּם
כְּנִשׁתָּא
דְיִשׂרָאֵל
בֵּינֵי
עַמְמַיָא
בְּשֻׁפרִיך
אֲרֵי
גְּמִיר
הוּא
יְקָרִי
דְּשַׁוִיתִי
עֲלַך
אֲמַר
יְיָ
אֱלֹהִים
:
כי
כליל
הוא
-
לשון
"מכלל"
(תה'
נ
,
ב);
דבר
אחר:
כי
כליל
הוא
-
כי
כולה
שלם
היה.
[דבר
אחר:
כי
כליל
-
'קרונא'
בלעז
,
כמו
"נזר"
(שמ'
כט
,
ו)
,
דמתרגמינן
"כלילא"
(ת"א).]
ויצא
לך
שם
בגוים
ביפייך
-
יצא
טיבעך
בעולם
בהדר
השכינה
שהיתה
בתוכך.
כי
כליל
הוא
-
כי
עדי
הוא
לך.
ויצא
לך
שם
בגוים
ביופיך
כי
כליל
הוא
-
יֹפיך
שוה
,
הכל
יֹפי
בלי
דופי
,
בשביל
הדרי
אשר
שמתי
עליך.
ויצא
לך
שם
בגוים
ביופיך
-
זה
היה
במלכות
דוד
ושלמה.
כי
כליל
הוא
-
שלם
בכל
ענייני
היופי
וההדר.
בהדרי
אשר
שמתי
עליך
-
כלומר:
כל
זאת
ההצלחה
הגדולה
שהיתה
לך
באלה
הימים
,
בעזרתי
הייתה:
שהיית
את
עושה
רצוני
,
ואני
גם
כן
הייתי
משליט
אותך
על
הגוים
,
לא
בכחך
ועצם
ידיך
(ע"פ
דב'
ח
,
יז).
כליל
הוא
-
רמז
באמרו
הוא
אל
היופי;
והטעם:
כולל
ושלם
מכל
צד.
ויצא.
ביופיך
-
הבי"ת:
'בעבור'.
כליל
-
מגזרת
"כלילת
יופי"
(יח'
כז
,
ג)
,
ומטעם
'כל'.
והטעם:
יצא
לך
שם
בגוים
בעבור
טובי
שעשיתי
לכם.
כי
כליל
הוא
-
שלם
,
שאין
בו
שום
פגימה
,
כמו
"כלילת
יופי"
(יח'
כז
,
ג).