תנ"ך - האשה
המנאפת
תחת
אישה
תקח
את־זרים:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
הָאִשָּׁ֖ה
הַמְּנָאָ֑פֶת
תַּ֣חַת
אִישָׁ֔הּ
תִּקַּ֖ח
אֶת־זָרִֽים:
(יחזקאל פרק טז פסוק לב)
הָאִשָּׁה
הַמְּנָאָפֶת
תַּחַת
אִישָׁהּ
תִּקַּח
אֶת־זָרִים:
(יחזקאל פרק טז פסוק לב)
האשה
המנאפת
תחת
אישה
תקח
את־זרים:
(יחזקאל פרק טז פסוק לב)
האשה
המנאפת
תחת
אישה
תקח
את־זרים:
(יחזקאל פרק טז פסוק לב)
כְּנִשׁתָּא
דְיִשׂרָאֵל
דָמיָא
לְאִתְּתָא
דִרחִימָא
עַל
בַּעלַהּ
וּמזַנְיָא
עֲלוֹהִי
שְׁבַקַת
יָת
בַּעלַהּ
וּטעָת
בָּתַר
נוּכרָאִין
:
האשה
המנאפת
-
אַת
האשה
המנאפת
אשר
תחת
אישה
וגו'
-
בהיותה
תחת
בעלה
,
נותנת
עיניה
באחרים.
האשה
המנאפת
-
דמית
לאשה
מנאפת
,
שעוזבת
אלוף
נעוריה
(ע"פ
מש'
ב
,
יז)
ותחת
אישה
תקח
את
זרים.
בבנותיך
גבך
ורמתך
בכל
רחוב
וכל
דרך
,
להזמין
עצמך
לזונים
שלא
קראוך.
ולא
היית
אפילו
כזונה
אחרת
,
לקלס
ולבזות
אתנן
,
ליקר
עצמה
,
אם
לא
יתנו
לה
אתנן
מרובה;
אלא
כמו
האשה
המנאפת
תחת
בעלה
,
שתחת
אישהּ
,
לפי
שמאוס
ונבזה
הוא
בעיניה
,
תקח
את
זרים
חנם
,
שאינה
חוששת
אך
להשמט
מבעלה;
ולא
כזונה
שהיא
מיקרת
את
עצמה
,
לפי
שהיא
בלא
קשר
ורשות
בעל.
האשה
המנאפת
-
כן
עשית
את
תחת
האל
,
לקחת
אלהים
אחרים.
וכתב
זה
הפסוק
לבאר
כל
המשל
,
כי
כל
מה
שנזכר
בעניין
התשמיש
הוא
משל
לעבודה
זרה.
ויונתן
תרגם:
"כנישתא
דישראל
דמיא
לאיתתא
דרחימא
על
בעלה
ומזניא
עלוהי
,
שבקת
ית
בעלה
וטעת
בתר
נוכראין".
תקח
את
זרים
-
לא
נזכר
זה
לפרש
מה
הוא
האשה
המנאפת
תחת
אישה
,
כי
זה
ענינו
ידוע
,
כי
גדר
המנאפת
הוא
שלוקחת
זרים;
אבל
זה
כלו
נמשך
עם
הבא
אחר
זה.
האשה
-
ה"א
האשה
כדמות
הקריאה
,
כה"א
"הקהל
חוקה
אחת
לכם"
(במ'
טו
,
טו).
ומלת
המנאפת
-
'פועלת'
,
מהבנין
'הכבד
הדגוש'
,
והאל"ף
לא
יוכל
להדגש
,
שהיא
גרונית;
והוא
פועל
יוצא
לשלישי.
והה"א
להודעה.
והטעם:
המנאפת
עצמה
ואחרות
עמה
,
כדרך
"גם
את
הרעות
למדת
את
דרכיך"
(יר'
ב
,
לג).
והטעם:
שמעי
,
אשה
זונה
המנאפת!
כי
תחת
אישה
תקח
הזרים
לזנות
עמי.
והענין:
שמעי
בשתך
וכלמתך!
והוא
הנזכר
אחרי
כן
(ראה
פס'
לז
ואי').
ויש
מפרש
(רש"י)
,
כי
בעודנה
תחת
אישה
-
בתשמיש
,
תקח
את
זרים
-
במחשבת;
והטעם:
תחשוב
מהנואפים
עמה
ומתאוה
אליהם;
וזה
דרך
דרש
נכבד.
תקח
את
זרים
-
תקח
אתנן
מאת
הזרים;
המנאפים
קורא
זרים.