תנ"ך - ואחותך
הגדולה
שמרון
היא
ובנותיה
היושבת
על־שמאולך
ואחותך
הקטנה
ממך
היושבת
מימינך
סדם
ובנותיה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַאֲחוֹתֵ֨ךְ
הַגְּדוֹלָ֤ה
שֹׁמְרוֹן֙
הִ֣יא
וּבְנוֹתֶ֔יהָ
הַיּוֹשֶׁ֖בֶת
עַל־שְׂמֹאולֵ֑ךְ
וַאֲחוֹתֵ֞ךְ
הַקְּטַנָּ֣ה
מִמֵּ֗ךְ
הַיּוֹשֶׁ֙בֶת֙
מִֽימִינֵ֔ךְ
סְדֹ֖ם
וּבְנוֹתֶֽיהָ:
(יחזקאל פרק טז פסוק מו)
וַאֲחוֹתֵךְ
הַגְּדוֹלָה
שֹׁמְרוֹן
הִיא
וּבְנוֹתֶיהָ
הַיּוֹשֶׁבֶת
עַל־שְׂמֹאולֵךְ
וַאֲחוֹתֵךְ
הַקְּטַנָּה
מִמֵּךְ
הַיּוֹשֶׁבֶת
מִימִינֵךְ
סְדֹם
וּבְנוֹתֶיהָ:
(יחזקאל פרק טז פסוק מו)
ואחותך
הגדולה
שמרון
היא
ובנותיה
היושבת
על־שמאולך
ואחותך
הקטנה
ממך
היושבת
מימינך
סדם
ובנותיה:
(יחזקאל פרק טז פסוק מו)
ואחותך
הגדולה
שמרון
היא
ובנותיה
היושבת
על־שמאולך
ואחותך
הקטנה
ממך
היושבת
מימינך
סדם
ובנותיה:
(יחזקאל פרק טז פסוק מו)
וַאֲחָתִיך
רַבְּתָא
שֹׁמְרוֹן
הִיא
וְכַפרָנַהָא
דְּיָתְבָא
עַל
סְמָלִיך
וַאֲחָתִיך
דִּזעֵירָא
מִנִיך
דְּיָתְבָא
מִיַמִינַך
סְדֹם
וְכַפרָנַהָא
:
על
שמאלך
-
לפי
שנחלת
יהודה
בגבול
דרומי
של
ארץ
ישראל
היה
,
נמצאו
כל
שאר
השבטים
על
שמאלם.
ואחותך
הגדולה
-
היא
שומרון
ובנותיה;
ואחותך
הקטנה
-
היא
סדום
ובנותיה;
וראית
את
דרכיהם
והלכת
אף
את
בדרכיהם.
וכן
מפרש
בעניין
,
שהתחיל
לפרש
מי
האב
והאם
,
הולך
ומפרש
האחיות
,
שהן
הולכות
בדרכיהן
ועושות
כתועבותיהן:
אחותך
הגדולה
שומרון
-
לפי
שראש
אפרים
הם
שומרון
(ע"פ
יש'
ז
,
ט)
,
עשרת
השבטים
,
לכך
קורא
שומרון
גדולה
מירושלם;
שמלכי
יהודה
לא
היו
כי
אם
שבט
יהודה.
היושבת
על
שמאלך
-
ירושלים
,
שמאֹלה
עשרת
השבטים
וימינה
סדום
ובנותיה.
על
שמאלך
-
לצפון
יהודה.
מימינך
-
לימין
יהודה.
ואחותך
הגדולה
-
רוצה
לומר:
הגדולה
ממך
,
כי
במלכות
שמרון
היו
עשרת
השבטים.
על
שמאלך
-
כי
חלק
יהודה
היה
לדרום
,
וחלק
יוסף
לצפון.
ואחותך
הגדולה
שומרון
וגו'
-
כי
כל
דברי
תוכחות
הנביא
הזה
לא
היו
לעשרת
השבטים
,
כי
כבר
גלו
זה
כמה
,
גם
לא
לגלות
יהודה
שבאו
בבלה
עמו
,
רק
לשארית
יהודה
במלכות
צדקיהו
,
ואם
היה
רב
הדרך
ביניהם.
וזכר
סדום
בזה
,
כי
כל
מעשיהם
כמעשה
סדום
,
וכן
יהיה
תכליתם.
ואחותך
-
קראם
הכתוב
'אחיות'
,
בעבור
שהיו
קרובות
לארץ
ישראל.
ובנותיה
-
כמו
'וכפריה'.
ואחותך
הגדולה
היא
שומרון
ובנותיה
,
היושבת
על
שמאלך;
ואחותך
הקטנה
ממך
היא
היושבת
מימינך
,
סדם
ובנותיה
-
ששומרון
היתה
לצפונה
שלארץ
יהודה
,
והיא
גדולה
ממנה;
וסדום
-
בדרומה
,
והיא
קטנה
ממנה.