תנ"ך - אביו
כי־עשק
עשק
גזל
גזל
אח
ואשר
לא־טוב
עשה
בתוך
עמיו
והנה־מת
בעונו:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
אָבִ֞יו
כִּֽי־עָ֣שַׁק
עֹ֗שֶׁק
גָּזַל֙
גֵּ֣זֶל
אָ֔ח
וַאֲשֶׁ֥ר
לֹא־ט֛וֹב
עָשָׂ֖ה
בְּת֣וֹךְ
עַמָּ֑יו
וְהִנֵּה־מֵ֖ת
בַּעֲוֺנֽוֹ:
(יחזקאל פרק יח פסוק יח)
אָבִיו
כִּי־עָשַׁק
עֹשֶׁק
גָּזַל
גֵּזֶל
אָח
וַאֲשֶׁר
לֹא־טוֹב
עָשָׂה
בְּתוֹךְ
עַמָּיו
וְהִנֵּה־מֵת
בַּעֲוֺנוֹ:
(יחזקאל פרק יח פסוק יח)
אביו
כי־עשק
עשק
גזל
גזל
אח
ואשר
לא־טוב
עשה
בתוך
עמיו
והנה־מת
בעונו:
(יחזקאל פרק יח פסוק יח)
אביו
כי־עשק
עשק
גזל
גזל
אח
ואשר
לא־טוב
עשה
בתוך
עמיו
והנה־מת
בעונו:
(יחזקאל פרק יח פסוק יח)
אֲבוּהִי
אֲרֵי
עֲשַׁק
עוּשׁקָא
גְּזַל
גָּזֵילָא
לְחַד
מֵאֲחוֹהִי
וּדלָא
תָקֵין
עֲבַד
בְּגוֹ
עַמֵיהּ
וְהָא
מִית
בְּחוֹבֵיהּ
:
ואשר
לא
-
ח':
שמ'
ט
,
כא;
כא
,
יג;
דב'
יא
,
ב;
יש'
נב
,
טו;
יח'
יח
,
יח;
מי'
ג
,
ה;
צפ'
א
,
ו;
*נחמ'
י
,
לא.
מעני
השיב
ידו
-
מעוֶל.
הוא
לא
ימות
בעון
אביו
,
אלא
אביו
,
כי
עשק.
אביו.
גזל
גזל
אח
-
כל
ישראל
אחים
,
כמו
שאמר
"עד
דרוש
אחיך
אותו"
(דב'
כב
,
ב)
וזולתו.
ותרגם
יונתן:
"גזל
גזלא
לחד
מאחוהי".
ואשר
לא
טוב
עשה
בתוך
עמיו
-
כאילו
אמר:
'ורע
עשה
בתוך
עמיו';
ואמר
דרך
כלל
על
הרעות.
וכן
מנהג
הלשון
לומר
'לא
טוב'
במקום
'רע'
,
כמו
"יתיצב
על
דרך
לא
טוב"
(תה'
לו
,
ה);
"ומאזני
מרמה
לא
טוב"
(מש'
כ
,
כג).
וכן
על
הדרך
הזה:
"אשר
איננה
טהורה"
(בר'
ז
,
ח);
"אשר
לא
יהיה
טהור"
(דב'
כג
,
יא).
בתוך
עמיו
-
כי
לא
יבוש
לעשות
רע
בתוך
קהלות
אנשים.
אביו.
עשק
-
פעל
עבר;
ובא
הטעם
מלעיל
,
להדביקו
עם
מלת
עשק
ה'צעירה'.