תנ"ך - החפץ
אחפץ
מות
רשע
נאם
אדני
ה'
הלוא
בשובו
מדרכיו
וחיה:
ס
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
הֶחָפֹ֤ץ
אֶחְפֹּץ֙
מ֣וֹת
רָשָׁ֔ע
נְאֻ֖ם
אֲדנָ֣י
יְהֹוִ֑ה
הֲל֛וֹא
בְּשׁוּב֥וֹ
מִדְּרָכָ֖יו
וְחָיָֽה:
ס
(יחזקאל פרק יח פסוק כג)
הֶחָפֹץ
אֶחְפֹּץ
מוֹת
רָשָׁע
נְאֻם
אֲדנָי
יְהֹוִה
הֲלוֹא
בְּשׁוּבוֹ
מִדְּרָכָיו
וְחָיָה:
ס
(יחזקאל פרק יח פסוק כג)
החפץ
אחפץ
מות
רשע
נאם
אדני
ה'
הלוא
בשובו
מדרכיו
וחיה:
ס
(יחזקאל פרק יח פסוק כג)
החפץ
אחפץ
מות
רשע
נאם
אדני
יהוה
הלוא
בשובו
מדרכיו
וחיה:
ס
(יחזקאל פרק יח פסוק כג)
הֲמִרעָא
רְעֵינָא
מוֹתֵיהּ
דְּרַשִׁיעָא
אֲמַר
יְיָ
אֱלֹהִים
הֲלָא
כַּד
יְתוּב
מֵאוֹרחֵיהּ
וְיִתקַיַים
:
וחיה
-
ו':
יר'
כא
,
ט
(קרי);
לח
,
ב
(קרי);
יח'
יח
,
כג;
לג
,
יא;
אס'
ד
,
יא;
נחמ'
ט
,
כט.
ואמרתם
-
ואם
תאמרו:
מדוע
לא
נשא
הבן
בעון
האב
,
והרי
הושע
בן
אלה
ודורו
,
שלקו
בעון
הראשונים
(ראה
מ"ב
יז
,
כב
-
כג)!?
גם
לנו
אתה
אומר
להלקות
בעון
מנשה
והראשונים
(ראה
מ"ב
כד
,
ב
-
ד)!
אין
זאת
,
שהרי
הבן
הזה
לכן
אינו
נושא
בעון
אביו
,
לפי
שמשפט
וצדקה
עשה.
ולפיכך
אמרתי:
הנפש
החוטאת
היא
תמות
,
שצדקת
הצדיק
עליו
ורשעת
הרשע
עליו
תהיה
,
אבל
הושע
ודורו
החזיקו
במעשה
ירבעם
וחבריו
,
וחטאים
ורעים
היו
(ראה
מ"ב
יז
,
כב
-
כג);
לכך
כשפקדתי
עליהם
עונם
,
אף
בעונות
אבותם
את
עונם
ימקו
(ע"פ
וי'
כו
,
לט);
וכן
אתם.
אבל
זה
שלא
חטא
-
למה
ילקה?
וגדולה
מזו
,
שאף
הוא
עצמו
,
הרשע
,
כי
ישוב
מדרכו
הרעה
ועשה
טוב
,
לא
ישא
עונותיו
הראשונים
-
קל
וחומר
הבן
,
שהוא
גוף
אחר
,
שלא
חטא
בתחלתו
,
שלא
ישא
עון
אביו;
שהרי
איני
חפץ
במות
המת
,
ותיקנתי
לו
תשובה
להחיותו
(ראה
להלן
,
לב).
החפוץ
אחפץ
מות
רשע
-
איני
חפץ
במיתתו
אלא
אני
מאריך
לו
ברשעו
כדי
שישוב
בתשובה
,
כמו
שעשיתי
למנשה
(ראה
דה"ב
לג
,
י
-
יג).
החפוץ
-
מקור
בה"א
התימה;
ולא
בשוא
ופתח
כמנהג
,
מפני
כובד
החי"ת
הגרונית;
וכמוהו
"החזק
הוא
הרפה"
(במ'
יג
,
יח).
והענין:
אם
חפוץ
אחפוץ!?