תנ"ך - ויראה
וישוב
וישב
מכל־פשעיו
אשר
עשה
חיו
יחיה
לא
ימות:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וַיִּרְאֶ֣ה
וַיָּ֔שָׁוב
וַיָּ֔שָׁב
מִכָּל־פְּשָׁעָ֖יו
אֲשֶׁ֣ר
עָשָׂ֑ה
חָי֥וֹ
יִֽחְיֶ֖ה
לֹ֥א
יָמֽוּת:
(יחזקאל פרק יח פסוק כח)
וַיִּרְאֶה
וַיָּשָׁוב
וַיָּשָׁב
מִכָּל־פְּשָׁעָיו
אֲשֶׁר
עָשָׂה
חָיוֹ
יִחְיֶה
לֹא
יָמוּת:
(יחזקאל פרק יח פסוק כח)
ויראה
וישוב
וישב
מכל־פשעיו
אשר
עשה
חיו
יחיה
לא
ימות:
(יחזקאל פרק יח פסוק כח)
ויראה
וישוב
וישב
מכל־פשעיו
אשר
עשה
חיו
יחיה
לא
ימות:
(יחזקאל פרק יח פסוק כח)
וַחֲזָא
וְתָב
מִכָּל
חוֹבוֹהִי
דַּעֲבַד
מֵיחָא
יֵיחֵי
לָא
יְמוּת
:
ויראה
-
ה':
ראה
לעיל
,
יד.
חיו
-
ד'
כתיב
ו"ו:
יח'
ג
,
כא;
יח
,
כח;
לג
,
טו
,
טז.
וישוב
-
יתיר
ו';
חיו
-
ד'
כת'
ו'.
ואמרתם
-
ואם
תאמרו:
לא
יתכן
דרך
יי'
זאת
,
שאם
כל
ימיו
עשה
טוב
ובאחריתו
עשה
רע
,
ידון
אותו
כאילו
לא
עשה
טוב
מעולם
ולא
תזכרנה
לו
צדקותיו;
אם
כן
,
נתקפח
שכרו!?
שמעו
נא:
הדרכי
זאת
לא
יתכן
-
בתמיה
,
הלא
דרכיכם
,
שאתם
אומרים
לזכור
לו
צדקותיו
ברשעו
ובמרדו
,
לא
יתכנו;
אלא
בשוב
צדיק
מצדקתו
ועשה
עול
,
ולא
שב
מעַוְלו
עד
יום
מותו
,
שהוא
יום
משפטו
,
שאני
מביאו
במשפט
על
כל
נעלם
(ע"פ
קה'
יב
,
יד)
-
ומת
עליהם
,
באותן
הרעות.
בעולו
אשר
עשה
ימות
-
שהכל
הולך
אחר
אחריתו;
וזה
דין
ישר
הוא
,
ש"מודה
ועוזב
ירוחם"
(מש'
כח
,
יג)
,
אבל
זה
שאינו
מודה
,
ימות;
וראוי
יותר
לשפוט
מי
שהוא
צדיק
ושב
ועושה
רע
,
ממי
שלא
עשה
טוב
מעולם.
וכן
הפך:
לרשע
ששב
מרשעו
ועשה
טוב
,
לפי
השעה
שעומד
בה
בעת
הדין
אשפט
אתכם;
ולפיכך
שובו
קודם
הדין
,
ולא
יהיה
לכם
פשעכם
ליום
הדין
למכשול
עון
,
בהיותכם
חוטאין
אז.
ויראה
וישב
-
מבואר
הוא.
וישוב
-
כתוב
בו"ו
וקרי
בלא
ו"ו
,
והשי"ן
קמוצה.
חיו
יחיה
-
בו"ו
,
וכל
הנזכרים
למעלה
"חיה"
בה"א
(פס'
ט
,
יז
,
כא);
ואחד
הוא
,
כי
המקור
מנחי
הלמ"ד
מן
הקל
יבא
בה"א
או
בו"ו.