תנ"ך - לכן
איש
כדרכיו
אשפט
אתכם
בית
ישראל
נאם
אדני
ה'
שובו
והשיבו
מכל־פשעיכם
ולא־יהיה
לכם
למכשול
עון:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
לָכֵן֩
אִ֨ישׁ
כִּדְרָכָ֜יו
אֶשְׁפֹּ֤ט
אֶתְכֶם֙
בֵּ֣ית
יִשְׂרָאֵ֔ל
נְאֻ֖ם
אֲדנָ֣י
יְהֹוִ֑ה
שׁ֤וּבוּ
וְהָשִׁ֙יבוּ֙
מִכָּל־פִּשְׁעֵיכֶ֔ם
וְלֹא־יִהְיֶ֥ה
לָכֶ֛ם
לְמִכְשׁ֖וֹל
עָוֺֽן:
(יחזקאל פרק יח פסוק ל)
לָכֵן
אִישׁ
כִּדְרָכָיו
אֶשְׁפֹּט
אֶתְכֶם
בֵּית
יִשְׂרָאֵל
נְאֻם
אֲדנָי
יְהֹוִה
שׁוּבוּ
וְהָשִׁיבוּ
מִכָּל־פִּשְׁעֵיכֶם
וְלֹא־יִהְיֶה
לָכֶם
לְמִכְשׁוֹל
עָוֺן:
(יחזקאל פרק יח פסוק ל)
לכן
איש
כדרכיו
אשפט
אתכם
בית
ישראל
נאם
אדני
ה'
שובו
והשיבו
מכל־פשעיכם
ולא־יהיה
לכם
למכשול
עון:
(יחזקאל פרק יח פסוק ל)
לכן
איש
כדרכיו
אשפט
אתכם
בית
ישראל
נאם
אדני
יהוה
שובו
והשיבו
מכל־פשעיכם
ולא־יהיה
לכם
למכשול
עון:
(יחזקאל פרק יח פסוק ל)
בְּכֵין
אֱנָשׁ
כְּאוֹרחָתֵיהּ
אֶתפְּרַע
מִנְכוֹן
בֵּית
יִשׂרָאֵל
אֲמַר
יְיָ
אֱלֹהִים
תּוּבוּ
לְפֻלחָנִי
וְאַעדּוֹ
מִנְכוֹן
פֻּלחַן
טָעֲוָתָא
וְלָא
יְהֵי
לְכוֹן
לְתַקלַת
חוֹבִין
:
שובו
והשיבו
-
ב':
יח'
יד
,
ו;
יח
,
ל.
שובו
והשיבו
-
שובו
אתם
,
והשיבו
את
אחרים
['רטורניר'
בלעז].
לכן
איש
כדרכיו
אשפוט
אתכם
בית
ישראל
-
שלא
תהיו
סבורים
שיהא
תולה
עונשן
על
בניהם
,
אלא:
איש
כדרכיו
אשפוט
אתכם.
ומאחר
שכן
היא
המדה
,
שה"בן
לא
ישא
בעון
ה"אב
וה"אב
לא
ישא
בעון
הבן"
,
אלא
"הנפש
החטאת
היא
תמות"
(לעיל
,
כ)
,
צריכין
אתם
שתשובו
,
והשיבו
מכל
פשעיכם
ולא
יהיה
לכם
למכשול
עון
-
שלא
תכשלו
בעוונותיכם.
ואמרתם
-
ואם
תאמרו:
לא
יתכן
דרך
יי'
זאת
,
שאם
כל
ימיו
עשה
טוב
ובאחריתו
עשה
רע
,
ידון
אותו
כאילו
לא
עשה
טוב
מעולם
ולא
תזכרנה
לו
צדקותיו;
אם
כן
,
נתקפח
שכרו!?
שמעו
נא:
הדרכי
זאת
לא
יתכן
-
בתמיה
,
הלא
דרכיכם
,
שאתם
אומרים
לזכור
לו
צדקותיו
ברשעו
ובמרדו
,
לא
יתכנו;
אלא
בשוב
צדיק
מצדקתו
ועשה
עול
,
ולא
שב
מעַוְלו
עד
יום
מותו
,
שהוא
יום
משפטו
,
שאני
מביאו
במשפט
על
כל
נעלם
(ע"פ
קה'
יב
,
יד)
-
ומת
עליהם
,
באותן
הרעות.
בעולו
אשר
עשה
ימות
-
שהכל
הולך
אחר
אחריתו;
וזה
דין
ישר
הוא
,
ש"מודה
ועוזב
ירוחם"
(מש'
כח
,
יג)
,
אבל
זה
שאינו
מודה
,
ימות;
וראוי
יותר
לשפוט
מי
שהוא
צדיק
ושב
ועושה
רע
,
ממי
שלא
עשה
טוב
מעולם.
וכן
הפך:
לרשע
ששב
מרשעו
ועשה
טוב
,
לפי
השעה
שעומד
בה
בעת
הדין
אשפט
אתכם;
ולפיכך
שובו
קודם
הדין
,
ולא
יהיה
לכם
פשעכם
ליום
הדין
למכשול
עון
,
בהיותכם
חוטאין
אז.
לכן.
שובו
והשיבו
-
שובו
אתם
,
והשיבו
איש
את
אחיו.
ויונתן
תרגם:
"תובו
לפולחני
,
ואעדו
מנכון
פולחן
טעוותכן".
ולא
יהיה
לכם
-
מניעת
התשובה
לא
יהיה
למכשול
עון.
מלת
שובו
דבקה
עם
מכל
פשעיכם
,
והנה
הפירוש
כן:
שובו
מכל
פשעיכם
,
והשיבו
אחרים
עמכם;
וכמוהו
"אשר
חכמים
יגידו
ולא
כחדו
מאבותם"
(איוב
טו
,
יח)
,
שמלת
"יגידו"
דבקה
עם
מלת
"מאבותם"
למרחוק;
והענין:
יגידו
משֵם
אבותם
הדבר
ולא
כחדו.
שובו
אלי
והשיבו
לבבכם
מכל
פשעיכם.