תנ"ך - כי
לא
אחפץ
במות
המת
נאם
אדני
ה'
והשיבו
וחיו:
פ
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
כִּ֣י
לֹ֤א
אֶחְפֹּץ֙
בְּמ֣וֹת
הַמֵּ֔ת
נְאֻ֖ם
אֲדנָ֣י
יְהֹוִ֑ה
וְהָשִׁ֖יבוּ
וִֽחְיֽוּ:
פ
(יחזקאל פרק יח פסוק לב)
כִּי
לֹא
אֶחְפֹּץ
בְּמוֹת
הַמֵּת
נְאֻם
אֲדנָי
יְהֹוִה
וְהָשִׁיבוּ
וִחְיוּ:
פ
(יחזקאל פרק יח פסוק לב)
כי
לא
אחפץ
במות
המת
נאם
אדני
ה'
והשיבו
וחיו:
פ
(יחזקאל פרק יח פסוק לב)
כי
לא
אחפץ
במות
המת
נאם
אדני
יהוה
והשיבו
וחיו:
פ
(יחזקאל פרק יח פסוק לב)
אֲרֵי
לָא
רְעֵינָא
בְּמוֹתָא
דְחַיָיב
לִממָת
אֲמַר
יְיָ
אֱלֹהִים
תּוּבוּ
לְפֻלחָנִי
וְאִתקַיַמוּ
:
השיבו
(בנוסחנו:
והשיבו)
וחיו
-
השיבו
פניכם
מעונותיכם
,
וחיו.
כי
לא
אחפוץ
במות
המת
-
על
שם
סופו
,
וכן
"יומת
המת"
(דב'
יז
,
ו);
ויונתן
תרגם
(כאן):
"דחייב
לממת"
,
כמו
שתירגם
אונקלוס
(שם):
"דחייב
קטול".
והשיבו
-
הטעם
חסר
,
דרך
קצרה
,
כי
נסמך
על
הטעם
הראשון
הנזכר
(לעיל
,
ל)
,
כי
זה
חזוק
,
דבק
על
העליון;
כאילו
אמר:
"שובו
והשיבו
מכל
פשעיכם"
(שם).
וחיו
-
כטעם
'ותחיו'
,
כמו
"ומות"
(דב'
לב
,
נ).
והשיבו
-
לבבכם
אלי
,
וחיו.