תנ"ך - ואיש
כי־יהיה
צדיק
ועשה
משפט
וצדקה:
יש ללחוץ על אחת הכותרות בצד ימין כדי לפתוח את מסך העיון בתנ"ך שבו יופיע כל הפרק בתצורה המתאימה לכותרת
עוד...(לדוגמה לחיצה על "תיקון קוראים" תפתח את הפרק בתצורת "תיקון קוראים" - טקסט עם ניקוד וטעמים ולצידו טקסט ללא ניקוד וטעמים בפונט סת"ם. לחיצה על אחד מהפרשנים תפתח את הפרק עם טקסט, ניקוד וטעמים ולצידו הפירוש של אותו פרשן וכו')
וְאִ֖ישׁ
כִּֽי־יִהְיֶ֣ה
צַדִּ֑יק
וְעָשָׂ֥ה
מִשְׁפָּ֖ט
וּצְדָקָֽה:
(יחזקאל פרק יח פסוק ה)
וְאִישׁ
כִּי־יִהְיֶה
צַדִּיק
וְעָשָׂה
מִשְׁפָּט
וּצְדָקָה:
(יחזקאל פרק יח פסוק ה)
ואיש
כי־יהיה
צדיק
ועשה
משפט
וצדקה:
(יחזקאל פרק יח פסוק ה)
ואיש
כי־יהיה
צדיק
ועשה
משפט
וצדקה:
(יחזקאל פרק יח פסוק ה)
וּגבַר
אֲרֵי
יְהֵי
זַכַּי
וְיַעֲבֵיד
דִּין
דִּקשׁוֹט
וְזָכוּ
:
הרי
איש
כי
יהיה
צדיק
ועשה
משפט
וצדקה:
על
(בנוסחנו:
אל)
ההרים
לא
אכל
-
זבחי
מתים
(ע"פ
תה'
קו
,
כח);
צדקה
-
'דרייטורא'
(בלעז:
יוֹשֶר).
ואיש
כי
יהיה
צדיק
-
עתה
יפרש
המשפט
כאשר
הוא
מלפניו
,
כדי
שלא
יטעו
עוד
בו.
גם
אין
להם
לטעות
במה
שכתוב
בתורה
"פוקד
עון
אבות
על
בנים"
(שמ'
כ
,
ה)
,
שהרי
כתוב
שם
"לשנאי".
כי
יהיה
צדיק
-
בהמנעו
ממצות
'לא
תעשה'.
ועשה
משפט
וצדקה
-
שקיים
מצות
'עשה'.
אחר
כן
פרט
קצת
העוונות
והזכיות
,
ואמר:
ואיש
כי
יהיה
צדיק
ועשה
משפט
וצדקה
-
שיעשה
מה
שראוי
לו
לעשות.
וזה
הפסוק
-
כלל
,
והפסוקים
האחרים
-
פרט.